עסקים שאינם טעוני רישוי

מטרתו של חוק רישוי עסקים היא לוודא כי פעילות עסקית אינה מהווה מטרד תברואתי, מפגע סביבתי או מקור לסכנה לשלום הציבור הרחב. עסקים שמטבעם לא עלולים להזיק בשום צורה שהיא פטורים מהחובה לקבל רישיון עסק. פירוט של העסקים טעוני הרישוי מופיע בצו רישוי עסקים, שמתעדכן מעת לעת (ב-2013 למשל בוצעה רפורמה מקיפה וחלו בו שינויים רבים).

סוגי עסקים

ישנן קטגוריות של עסקים שבאופן גורף פטורות מחובת הרישוי. כך למשל משרדי עורכי דין וגני ילדים. במקרים אחרים העסק אינו טעון רישוי על סמך המאפיינים הספציפיים שלו: לדוגמה, מכון כושר באופן כללי חייב ברישוי, אבל אם מדובר על מכון שאינו פתוח לקהל הרחב (למשל כזה שנמצא בתוך בניין משותף ומשרת רק את הדיירים, או מכון כושר שמהווה חלק ממקום עבודה) אין צורך לקבל עבורו רישיון. דוגמה נוספת היא חנות – אם שטח המכירה הוא למעלה מ-800 מ"ר, נדרש רישיון עסק, אבל אם מדובר בחנות קטנה יחסית היא אינה טעונת רישוי.
עסקים שאינם טעוני רישוי
חשוב להדגיש כי מבחינת הרשויות המקומיות, גם עסקים שאינם טעונים רישוי מחויבים בהיתר בניה. עסק שפועל במבנה – בין אם מסחרי ובין אם דירת מגורים – שלא מיועד לפעילות זו על-פי התוכנית התקפה חייב לקבל היתר לשימוש חורג. ללא היתר בניה או היתר לשימוש חורג, ניהולו של העסק מהווה עבירה על החוק (לא חוק רישוי עסקים, אלא חוק התכנון והבנייה), וניתן להפעיל כנגד בעל העסק אמצעים משפטיים שונים.
המלצה נוספת היא לוודא מעל לכל צל של ספק האם העסק שלכם אכן אינו טעון רישוי – עסק שמחויב בקבלת רישיון ושלא הוגשה עבורו בקשה מתאימה עלול להיסגר בצו בית משפט, וישנן סנקציות נוספות שעלולות לעלות לכם ביוקר.
לעוד מידע אודות רישוי עסקים ושאלות נפוצות היכנסו
התקשרו כעת לאביב ברישוי להנפקת רישיון עסק – 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם!

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר