פוד טראק רישיון, מציאות או חלום

הטרנד הלוהט ביותר בעסקי המזון בשנים האחרונות ובעיקר בתקופת פוסט הקורונה הוא ללא ספק הפוד-טראקס. מאחר ואנו באביב ברישוי מטפלים במאות עסקים מדי שנה אנו עדים להתפתחותו של הטרנד והתבססותו, מדי יום מתקבלות אצלנו פניות לסיוע בניהול תהליך ההכרה של פוד טראק רישיון, אישורים או רישיון עסק.

הפתרון היעיל של ימי הסגר בהם לא ניתן היה לצאת למרחב סגור אלא רק למרחבים הפתוחים הפך לאופנתי ואותן המשאיות (או הביתנים הניידים) צצו כפטריות לאחר הגשם ואפשרו לציבור לאכול או להזמין באוויר הצח.

למרות שהקורונה מאחורינו וטרנדים רבים שהגיעו יחד איתה חלפו מן העולם, הפודטראקס נותרו בעיניהם. למעשה מגמת הזלילה במרחב הפתוח ובעיקר בלוקיישנים מיוחדים בטבע הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף. את עגלות הקפה והמאפה, ההמבורגר או הפיצה שלכם תוכלו למצוא בתחילתו של מסלול ברמת הגולן, או בפינת רחוב תל אביבי. הם כאן, בכל מקום וככל הניראה, גם כאן כדי להישאר.

ולא, לא מדובר במזון מהיר בהכרח, פוד-טראקס רבים מספקים מנות נפלאות ממגוון מטבחים וחלקן אפילו מגדירות את עצמן "פוד טראקס שף", המציעות מנות גורמה מוקפדות, אמיתיות.


מה הופך דוכן אוכל לפודטראק?

אוכל פוד טראק הוא דוכן, אבל לא כל דוכן הוא פודטראק. מבולבלים? נסביר. כל פודטראק מבחינת הרשויות נידרש לאישור רוכלות, מאחר והוא משמש "דוכן מזון". אך מאחר ולא כל דוכן הינו נייד ורבים מהדוכנים הינם נייחים הם אינם נחשבים פודטראק.


פוד טראק רישיון או שאין צורך?

מאחר וגם הרשויות התבלבלו ולא ידעו מהם בדיוק הגבולות והדרישות לעסקי הטראקס, הם נמנעו במהלך שנים ארוכות ממתן רישיון פוד טראק רשמי, אישורי הפעלה ורישיונות עסק לעסקים מהסוג הזה. כעת כאשר נפתח הסכר ואושר מפרט אחיד לפריט רישוי 6.9 א' – רוכלות מזון ניתן להתניע את המשאיות ולחמם את התנורים!


בואו נכיר: סוגי הפוד טראקס וההבדל ביניהם

החלטתם לפצוח בקריירה על גלגלים, מצויין. בשלב הראשון עליכם לבחור האם אתם מתמקמים במקום אחד – פודטראק נייח, ומקבלים אישור הפעלה על לוקיישן ספציפי מהרשות המקומית או שיש לכם את הפנטזיה לעשות מסלולי מכירה ולעמוד בכל פעם בנקודה אחרת פודטראק נייד – ולהציע את הפינוקים שלכם במגוון לוקיישנים. לשם כך כמובן נדרש אישור אחר המאפשר עמידה במספר נקודות במרחב העירוני. זהו לא ההבדל היחיד, לכן חשוב שלפני שאתן מקבלים החלטות התייעצו עם גורם מקצועי, כדי להימנע מטעויות בדרככם אל הרישוי המיוחל. זכרו פוד טראק רישיון או פוד טראק אישורים הם הליך חובה בדרך ללוקיישן המושלם.


פוד טראק רישיון – מה מותר ומה אסור, מה כדאי ומה פטור

הגבלות והיתרים רבים יש בתחום הרישוי של הפודטראקס, לכן יש להכיר מקרוב את המפרט ולפעול בהתאם. כפי שציינו, גורם מקצועי ברישוי עסקים יוכל להעניק לכם ליווי להכשרת פודטראק לרישוי מיידי. בין הדרישות שיש לקחת בחשבון:


פוד טראק רישיון: דוגמאות לדרישות תשתיות ומטבח

מים באיכות גבוהה (לא ניתן להשתמש בחיבור מים שאינו תקני)

תוכנית עם פתרון ניקוז (חיבור לביוב תקני או אחר באישור)

קולטי אדים ומכשירים חשמליים עם הגנה מפני התחשמלות

כיורים וברז בגודל תואם תקן (כל התקנים והפרטים מופיעים בסעיף 6.9 לרישוי פודטראקס)


דוגמאות לדרישות חומרי גלם:

חומרי גלם מן החי במצב צבירה קפוא/מוכן לאכילה

ירקות ופירות לאחר חיטוי (רכישה אך ורק מספק מקומי בעל אישורים מתאימים)

נוזל ביצים בלבד ללא ביצים טריות

הכנת כריכים ממרחים או מוצרים בעלי אישור יצרן

הרכבת מנות אל מול הלקוחות

לא ניתן לבשל בישול מלא או להדליק אש בתוך בפודטראקס

דרישות אלו ועוד מתחום המטבח והמזון, חומרי הגלם או כל יתר המרכיבים למכירת מזון בפודטראקס הן דרישות משרד הבריאות כמובן.

למעט אלו ישנם גם דרישות בטיחות אש, בהן אחזקת מטפה, שימוש בגז ומערכת גז באישור עסק עם רישיון בתוקף לעבודת גפ"מ.

מעבר לכך יש לקחת בחשבון את הדרישות המקומיות. מאחר וכל פודטראק מקבל אישור לפעול ברשות מסויימת ובלוקיישנים ספציפיים עליו להתאים אל דרישות המקום. פודטראק אישורים למיקום על הים אינו דומה לפודטראק המתמקם באזור יער או אורבני. לכל אחת מהרשויות המקומיות הזכות לתבוע את דרישותיה על פי צורכי המקום ובהתאם לשמירה על תושבי העיר או מבקריה. כמו כן עיריות ורשויות רבות מעניקות אישורים ורשיון לטווח קצר, או לטווח מוגבל, עונתי למשל. לכל עירייה היכולת והתוקף לקבוע את תנאיה כאמור בהרחבה במפרט וכן במחלקה לרישוי עסקים שבשטחה.


לא הכל ורוד בדרך לרישיון פוד טראק

למרות ההתרגשות מהאופציה הטרנדית שכובשת את המדינה, רישיון עסק לפודטראקס עדיין נשאר בגדר הגביע הקדוש של עולם הרוכלות והדוכנים. זאת בשל מגבלות שמערימות הרשויות על מבקשי הרישיון. לא פעם בוחרת העירייה להעניק את הרישיונות לקבוצות מסוימות בסיכון (כחלק מתוכנית שיקום, עידוד חיילים משוחררים, אסירי משוקמים, בעלי מוגבלויות ועוד) ובאופן כללי מגבילה את כמות רישיונות הרוכלות.

אנחנו רוצים שתצליחו להפוך את העסק החלומי שלכם למצליח ולהביא את הטרנד הלוהט של עולם מטבחי הפודטראק של ישראל, אבל זכרו, רגע לפני שאתם לוקחים את החלום קדימה, קונים או משפצים משאית והופכים אותה לאטרקציה בדקו היטב עם גורם מקצועי את נושא הרישוי, כך תוכלו לחסוך זמן רב, כסף ואנרגיה כמובן.

אנו מזמינים אתכם לקבל את שירות הליווי העסקי הטוב והמדויק ביותר לעסק שלכם מצוות אביב ברישוי המונה מומחים לרישוי עסקים, מתן אישורים, עיסוק בבירוקרטיה מקומית בכל עיר בישראל וכמובן יכולת מקצועית לנהל את התהליך במהירות וביעילות מקסימלית. אל תישארו לבד בתהליך, פנו אלינו ונשמח לשוחח ולייעץ, השיחה ללא עלות: 050-8092338 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר