פתיחת קונדיטוריה קטנה כעסק: יתרונות, הזדמנויות בדרך להגשמת החלום

לכל אחד מאיתנו יש חלום ותשוקה לדבר שמייחד אותו. אדם אחד יכול להשתוקק לפתוח מוסך והאחרים דווקא מטורפים על תחום המסעדנות. אחד הטרנדים הסוחפים ביותר של העשור האחרון הוא פתיחה של קונדיטוריה קטנה או מה שמכונה פטיסרי בוטיק. אותן מאפיות קטנות המוכרות מיני טובין, עוגות ועוגיות, לחמים מיוחדים וכדומה נמצאות כמעט בכל עיר ובוודאי במרכזי קניות שונים.
את האהבה לאפייה ולמתוקים אי אפשר להסביר, וכאמור בשנים האחרונות הפך התחביב המתוק לטרנד שבחף אחריו אלפים הלומדים בבתי הספר הגבוהים לקונדיטוריה ולאחר מכן פותחים מאפיה או נכנסים להליך רישוי קונדיטוריה קטנה בקרבת מגוריהם ומקבלים רישוי מאפיה.


עסק שלך, חלום שלך

אחד היתרונות המרכזיים של פתיחת מאפיה או רישוי קונדיטוריה קטנה כעסק הוא ההתמקדות והתאמה אישית. עסק מסוג זה מאפשר לך לבחור בדיוק אילו מוצרים ומאפים תרצה להציע. אתה יכול להשקיע ביצירתיות אישית ולעצב מאפים ייחודיים שיש לך תחושה שהם יתאימו לטעמים של הלקוחות שלך. ישנו יתרון אישי עצום – אתה קובע את הכל, את הקונספט, הטעם, הנראות של המקום, האריזה והמפיות והאווירה כמובן ולמעשה כל פרט.

עוד יתרון מדהים הוא האופציה להתרחב ולהוסיף ערך לעסק. כאשר אתה עובד על המאפיה שלך ופותח עסק עצמאי, אתה יכול להתרחב ולפתח חניות נוספות כדי להוסיף לידיעה שלך מיקום נוסף.


בואו נדבר על רישוי מאפיה בפועל

אין ספק שפתיחת מאפיה כעסק יכול להפוך למעשה מבריק שיגיע לרווחים נאים ויספק שירות מעולה לציבור נאמן שרוכש על בסיס שבועי או אפילו יומי קבוע מיני מתוקים, מלוחים או מאפים. עם זאת יש לזכור כי רישוי מאפיה או רישוי קונדיטוריה קטנה הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך ונדרש באופן חוקי בישראל.

כיצד מתחילים בהליך הרישוי? פונים למומחים כמובן. לא נכנסים לרישוי עסק בעסקי המזון ללא ליווי מקצועי. מדוע? מאחר וישנם המון סעיפים שיש לתת עליהם את הדעת, חוסר התמקדות או הבנה של אחד מהם עלול לגרור הוצאות כבדות וסחבת כבדה של קבלת הרישיון, בלעדיו לא ניתן להפעיל את העסק.

היתרון בעבודה עם מומחים הוא קיצור זמן משמעותי בתהליך, מציאת פתרונות מיידיים לכל ההתאמות שיש לבצע במבנה ובעיקר להגיע מהר יותר אל היעד, והוא פתיחת המקום לעסקים. הנה כמה נקודות שחשוב להכיר:

  1. תהליך פשוט וישיר: לוקחים את ההליך מהידיים שלך לידיים מקצועיות ומנהלים תהליך הנפקת רישיון על פי השלבים הנדרשים בחוק.
  2. מסמכים ובירוקרטיה: טיפול בכל המסמכים ובכל הניירת הנדרשת לרבות פגישות עם כל הגורמים והגופים הבירוקרטיים והרשויות המקומיות.
  3. ייעוץ: ייעוץ ראשוני בנושא הרישוי והעסק ולאורך כל הדרך.
  4. הנחייה וליווי אישי: ייעוץ וליווי מצד מומחים בכל התחומים ובכל שלב בתהליך כדי לסייע לעסק לקבל את הרישיון במהירות מקסימלית.


רישוי מאפיה או רישוי קונדיטוריה קטנה? יש חדשות טובות!

החדשות הן הקלות משמעותיות באותיות הקטנות של חוק הרישוי מאפיות קטנות או רישוי קונדיטוריות קטנות. בין היתר ניתן למנות את הדברים החשובים הבאים:

  1. בחלל קטן יחסית, של עד 30 מ"ר ניתן לנהל את כל ההכנות והייצור של הקונדיטוריה.
  2. למעט מיקסר נפרד לקמחים ולדברים קרים כגון קצפות אין צורך בהפרדת מכונות נוספות.
  3. משטחי העבודה לא חייבים להיות כפולים ויכולים להיות מופרדים בהפרדת זמן. היינו כאשר מסיימים עם הכנת הבצקים ניתן לנקות ולטהר את המשטחים ולעבור להכנת דברים קרים.
  4. אין צורך במקררי אחסון וניתן לעשות שימוש במקררי הויטרינה למכירה כמקררי אחסון.
  5. אין צורך בשירותים נפרדים לצוות, אלא בשיתוף עם הלקוחות למשל.
  6. אין צורך בכיורים נפרדים במתחם ההכנות.
  7. אין צורך בחדר הלבשה לצוות וניתן לסדר פינת ארגון והלבשה בלבד

כל אלו ועוד סעיפים רבים אחרי באים לקראת בעל העסק, מאפשרות לו להקים ולבצע הליך רישוי למאפיה קטנה או רישוי קונדיטוריה קטנה בקלות וביעילות ומבלי להיכנס לפרטי פרטים המסבכים ומעכבים משמעותית את הליך הרישוי.

למרות כל אלו עדיין יש לתת את הדעת לסעיפים שונים וחשובים ולהקפיד על כל יתר החוקים והדרישות של הרשויות השונות, בהן מכבי אש, רשות מקומית, משרד הבריאות ועוד.

על מנת לעשות את התהליך הנכון והמקצועי ביותר היעזרו במומחים. אנחנו באביב ברישוי נשמח להעניק לכם שיחת ייעוץ ללא עלות או מחויבות על מנת שתדעו לאן אתם נכנסים בהליך הרישוי, וכמובן נשמח לעמוד לרשותכם לאורך כל הדרך.

לפרטים וקביעת מועד שיחת ייעוץ, חייגו: 050-8092338 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר