רישוי עסקים באור יהודה

רישוי עסקים באור יהודה דורש התמקדות בפרטים ועמידה בסטנדרטים המונהגים על ידי הרשויות המקומיות והמדינה. העסקים בעיר צריכים לעמוד בדרישות רבות, הכוללות בין השאר בדיקות בטיחות, נגישות, תקינות בריאותית ושמירה על הסביבה. הם נדרשים להגיש תוכניות ומסמכים שונים, כולל אישורים ותעודות המוכיחים עמידה בתקנים הנדרשים. כחלק מהתהליך, בעלי העסקים יכולים להיתקל בסדרת בדיקות ואישורים שנדרשים לקבלת הרישיון העסקי הסופי. נוכח תהליך הרישוי המורכב, רבים מבעלי העסקים באור יהודה מחפשים להיעזר בשירותים של חברות רישוי מקצועיות. עזרה זו יכולה להיות יקרת ערך בהקלה על התהליך, הבטחת עמידה בכל התקנות והדרישות, ובסופו של דבר, בהשגת הרישיון הנחוץ לניהול פעילות עסקית חוקית ומצליחה.

חושב לפתוח עסק באור יהודה? מתחילים ברישוי עסקים

רישוי עסקים אור יהודהחשוב שתדע:
רישיון עסקים בתוקף הוא חובה החלה על כל בית עסק טעון רישוי. את הטיפול בהליך מבצעים מול העירייה או המועצה המקומית, במקרה שלך מול עיריית אור יהודה.
באתר העירייה מסביר נציג מחלקת הרישוי את הצורך ברישיון:
"לכל מבנה יש תכנית והיתר בנייה מפורטים, המגדירים את השימושים המותרים בו. ישנם בתי עסק הקשורים בבריאות הציבור והחייבים מכוח החוק לעשות סידורים מוקדמים, לשמור על הניקיון וההיגיינה ועל תנאי תברואה נאותים, כדי להגן על שלום הציבור. מתן הרישיון הוא אישור, כי אכן נעשו, סודרו והותקנו כל הנושאים המתירים את הפעלת בית העסק וכי מולאו כל דרישות החוק".
על מנת לקבל את הרישיון תידרש לבצע תהליך רישוי בן כמה שלבים הכולל גם הצגת מסמכים ותוכניות, הגשת בקשות, מילוי טפסים רבים, וקביעת פגישות עם הגופים הרלוונטיים.
מלבד זאת תיאלץ לטפל גם בכמה הליכים בירוקרטיים ייחודיים כגון תקנות, צווים, חוקים והוראות מיוחדות אותם דורשת מחלקת הרישוי בעיריית אור יהודה.
אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

במידה ותחושו כי יש ברשותכם את הכלים להתמודד על תהליך הרישוי באופן עצמאי להלן פירוט אותם שלבים בדרך לרבות ההנחיות מיוחדות:

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

המחלקה לרישוי עסקים בעיריית אור יהודה, מאפשרת לכם לבצע פגישה ראשונית לקבלת מידע מול נציג המחלקה, הוא זה שיעניק לכם בין היתר את כל המידע הדרוש בנוגע לצורך ברישיון עסק, תוכניות עסק ופרטים נוספים הרלוונטיים לעסק שלכם. בנוסף תקבלו רשימת גופים אליהם עליכם להגיש בקשה למידע מקדמי. העירייה מעוניינת בפיתוח העסקי של העיר ולכן מעודדת את בעלי העסקים והיזמים לפנות אל המחלקה ולקבלת שירותי הייעוץ והליווי מאנשי המקצוע. כמו כן משתדלת מחלקת רישוי העסקים של אור יהודה לקצר תהליכים בירוקרטיים התלויים בה ככל שניתן.
מידע מקדמי – לאחר שתגישו בקשות מסודרות לכל אחד מן הגופים אליהם אתם מחויבים לפנות ע"פ פגישת הייעוץ ברשות המקומית (משרד הבריאות, מהנדס העיר וכד') תקבלו בתוך 30 יום בדואר את המידע המקדמי המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.
חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

בשלב זה עליכם להגיש תוכנית עסק מפורטת המבוססת על הנחיות מחלקת הרישוי, במסגרת התוכנית יש להגיש בין היתר גם את המסמכים הבאים:

  1. טבלת אישורים לתוכנית
  2. בקשה לשימוש חריג
  3. ייפוי כוח
  4. תרשימי סביבה
  5. מפה מצבית


להלן רשימת גופי הרישוי שבסמכותן לאשר או לשלול (או לקבוע תנאים) לקיומו והפעלתו של עסק:

  1. שרות וטרינרי עירוני אור יהודה
  2. אגף לאיכות הסביבה
  3. שירותי כבאות
  4. משטרה
  5. משרד התחבורה
  6. מנהל הנדסה, אגף הנדסה
  7. לשכת הבריאות
  8. משרד החינוך


מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית,
לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים באור יהודה

בשלב הגשת הבקשה לרישוי מול אגף הרישוי בעיריית אור יהודה חייבים להיות ברשותכם כל המסמכים והטפסים הנדרשים, לפיכך בדקו באופן יסודי את הניירת וזכרו כי היעדר מסמך רלוונטי עשוי לגרום לדחיית הבקשה.

  1. טופס הגשת בקשה לרישיון – אותו מילאתם באופן עצמאי ללא השמטה או חוסר של פרטים נחוצים ולאחר שחתמתם עליו כנדרש בהוראות המופיעות על גבי הטופס.
  2. תוכנית עסק – כמפורט בשלב ב', כאשר היא חתומה ומאושרת ע"י הגורמים הרשמיים.
  3. תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המקדמי.
  4. שובר אישור לתשלום האגרה.
  5. וכמו כן מסמכים נוספים בהם: חוזה חתום, מס' חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח.

את התשובה השלילית או החיובית תקבלו לאחר 21 יום. במקרה של כשל או חוסר כלשהו בהתאמת הניירת לדרישות הרישוי תיאלצו לבצע תיקונים שונים בהתאם לדרישות הוועדה, להמתין פרק זמן מוגדר ולאחר מכן להגיש את הבקשה שנית.
חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

זהו השלב הסופי והאופטימי של תהליך רישוי העסקים. קבלת רישיון העסק מאשרת את פעילות העסק אך במקביל מחייבת את בעליו לפעול על פי הנחיות הבטיחות והגהות של הרשות המקומית והחוק בישראל.
למידע נוסף אודות רישוי עסקים:
רישוי עסקים אשדוד , מחלקת ההנדסה והאדריכלות של אביב ברישוי

 

הליכים בירוקרטיים ייחודיים בתהליך רישוי עסקים באור יהודה 

רשות הרישוי של עיריית אור יהודה דורשת מכם בעלי העסקים לוודא כי במקביל לטיפול בהנפקת רישיון העסק ע"פ חוק אתם פועלים גם בהתאם להנחיות הרישוי המיוחדות של העיר.
היכנסו לאתר הבית של העירייה, או פנו לנציג השירות במחלקת הרישוי וקבלו ממנו את כל המידע בנוגע לחוקי העזר או להנחיות המיוחדות, ביניהן:
  1. פעילות מגרש חנייה מעבר לשעות הקבועות בחוקי העזר העירוניים
  2. הוצאת שולחנות וכיסאות מחוץ לשטח בית אוכל
  3. הקמת פרגוד (סגירת חורף) מחוץ לשטח בית אוכל
  4. שילוט (הטיפול במחלקת שילוט)
  5. מופעים חד פעמיים ו/זמניים, לונה פארק, קרקס וכו'
  6. דוכני החתמה והגרלה
  7. מכונות אוטומטיות לממכר משקה ומזון, סיגריות וכו' המוצבות בשטחים שהגישה לציבור חופשית אליהם
  8. הנחיות מיוחדות לתפעול קייטנות בימות החופשה

 

אביב ברישוי – עוזרים לכם בתהליך רישוי עסקים באור יהודה

אין ספק כי הליך הנפקת רישיון עסק הוא אחד ההליכים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בו נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן וכסף רב. עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחתו של העסק החדש ואף גורמות להפסדים. אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק, או לחלופין טיפול מקיף בהנפקת הרישיון.
חייגו כעת ונציגנו ישמחו לעמוד לרשותכם: 050-8092338
לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר