רישוי עסקים במועצה אזורית מגידו

רישוי עסקים במועצה אזורית מגידו מתבצע תוך כדי שימת דגש על התאמה לצרכים הספציפיים של האזור והעסקים הפועלים בו, תוך שמירה על איכות הסביבה וקידום פיתוח עסקי בר קיימא. מגידו, שממוקמת במרכז המדינה ומאופיינת בחקלאות ובתעשייה, נותנת דגש רב על תמיכה בעסקים וקידום יוזמות שיתרמו לפריחה הכלכלית של האזור.

במסגרת תהליך רישוי העסקים, המועצה אזורית מגידו מקפידה על בדיקה יסודית של כל העסקים לעמידה בנושאים כמו בטיחות, בריאות, נגישות, הגנת הסביבה ועמידה בתקנות העירוניות והמחוזיות. עסקים באזור מגידו נדרשים להגיש תוכניות עסקיות ותוכניות בנייה, ולעמוד בבדיקות שונות לקבלת הרישיון.

המועצה מספקת סיוע וייעוץ לעסקים בכל שלבי התהליך, מהכנת המסמכים ועד להשגת האישורים הנדרשים. היא מקדמת תהליכים שקופים ויעילים כדי להבטיח שהעסקים יוכלו לקבל את הרישיון בצורה חלקה ובלי עיכובים מיותרים.

מועצה אזורית מגידו גם מקדמת פיתוח כלכלי על ידי תמיכה ביוזמות חדשות ופעילות עסקית שתורמת לקהילה ולסביבה. המטרה היא ליצור סביבה עסקית תומכת שתעודד צמיחה ופריחה כלכלית, תוך שמירה על עקרונות של קיימות ואחריות סביבתית.

בסופו של דבר, רישוי עסקים במועצה אזורית מגידו מטרתו לסייע לעסקים לפעול בהתאם לחוקים ולתקנות, תוך תמיכה בפיתוח העסקי ובהשפעה החיובית על הקהילה והסביבה.

 

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית מגידו? מתחילים ברישוי עסקים!

חשוב שתדעו:

המועצה האזורית מגידו הינה מועצה מיוחדת במינה. מאז שנת 2011 נחשב כל שטח המועצה ל"מרחב ביוספרי", בעקבות הכרה של ארגון אונסקו הבינלאומי. משמעות ההגדרה היא שהמועצה מחויבת ליצור שילוב חכם בין שימור המגוון הביולוגי והגנה על ערכי טבע יבשתיים, ימיים או חופיים, לבין פיתוח כלכלי. 13 הקיבוצים והמושבים במועצה עושים כמיטב יכולתם כדי לשמר את היערות, החורש הטבעי והאתרים ההיסטוריים שבתחומם, אך במקביל עוסקים גם בתעשייה. במועצה האזורית מגידו ממוקמים מפעל "זהר" לסבונים, חנות המפעל של "רהיטי הזורע", מפעל "העוגות של סנדרה", מפעל "תמה" למוצרי פלסטיק ועוד.

אם אתם רוצים לפתוח עסק במועצה האזורית מגידו, עליכם להוציא רישיון עסק כמוגדר בחוק רישוי עסקים. מטרתו של חוק זה היא לשמור על בטיחות התושבים, ולדאוג כי כל העסקים בישראל עומדים בקריטריונים של הרשויות האחראיות – משרד הפנים, משרד התחבורה, משרד התמ"ת, שירותי כיבוי אש, השירותים הווטרינריים ועוד. החוק נחקק כדי למנוע סכנות לשלום הציבור מבחינת סכנות בנייה, מחלות, מפגעי תברואה וכדומה.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול המועצה האזורית מגידו לרבות הנחיות מיוחדות:

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

אחד המכשולים בדרך להצטרפותה של ישראל לארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (ה-OECD), הייתה הביקורת על הסרבול והבירוקרטיה המיותרת בתהליך רישוי עסקים בארץ. ישראל כבר התקבלה ל-OECD, אבל התהליך נשאר סבוך כשהיה. השלב הראשון הוא פגישת ייעוץ עם רכזת רישוי עסקים במועצה, במטרה לעשות סדר בתהליך. הרכזת תפרט בפניכם את השלבים השונים, תייעץ לכם בבחירת מיקום מתאים לעסק שלכם, ותעביר לכם מידע מקדמי על העסק שברצונכם להקים.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי. בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ב' – תוכנית עסק

בשלב זה נדרש מכם לשרטט את מידות העסק, בשרטוט בקנה מידה שקובעת המועצה, ולספק מפרט טכני מדוקדק של המבנה בו ברצונכם להפעיל את העסק. המפרט צריך לכלול בין היתר מערכות ביוב וניקוז, פתחים ומערכות אוורור, ציוד לכיבוי אש וכל מידע נוסף שתידרשו. התכנית צריכה להיות חתומה בידי אדריכל, מהנדס בניין אזרחי, או הנדסאי בעל הכשרה מתאימה.

מלבד זאת תצטרך תכנית העסק שלכם לכלול גם מסמכים נוספים על פי הנחיות מועצת מגידו, כמו תרשים סביבה, מפה מצבית , טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח וכדומה.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים במועצה אזורית מגידו

את הבקשה לרישיון עסק עליכם להגיש לרכזת רישוי עסקים, הפועלת במסגרת אשכול הנדסה וסביבה במועצה האזורית מגידו. ועדת הרישוי תדון בבקשה ותשלח אותה גם לרשויות השונות שיצטרכו לתת את אישורן, בהתאם למידע המקדמי שהועבר אליכם. הרשויות האלה יכולות לכלול את משרד החינוך, המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל ואחרות. בעת ההגשה, הקפידו לצרף את כל המסמכים הנדרשים, הכוללים בין היתר:

  1. טופס הגשת בקשה לרישיון – מלא וחתום כנדרש, לפי ההוראות המופיעות על גבי הטופס עצמו.
  2. תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המקדמי.
  3. תוכנית עסק – על פי קנה המידה הדרוש, ובחתימתו של איש מקצוע.
  4. אגרת רישוי.
  5. צילום תעודת זהות וייפוי כוח (אם יש צורך).

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

גם לאחר קבלת רישיון העסק, המועצה האזורית מגידו רשאית לשלול אותו אם תחרגו מתנאי העסק. לפיכך, הקפידו לפעול על פי המותר ובגדר תכניות העסק שלכם. כמו כן, כל אחד מהגופים נותני האישור זכאי להיכנס לעסק שלכם, על מנת לבדוק ולוודא כי העסק אכן מתאים לקריטריונים, ועומד בתנאי הרישיון.


תקנות ייחודיות למועצה האזורית מגידו:

 אחת מהחובות המוטלות על בעלי עסקים היא לשמור ולהקפיד על חוקי העזר של המועצה האזורית, להתעדכן בתיקונים לחוקים ובהחלפתם ולפעול בהתאם. באתר המועצה האזורית מגידו תוכלו למצוא את רשימת חוקי העזר הכוללת הנחיות מיוחדות לבעלי עסק בנושאים כמו:

  1. השתתפות בעלויות סלילת כבישים ומדרכות
  2. איסור על מכירת צעצועים מסוכנים
  3. איסור השקיית צמחים באופן הגורם למטרד להולכי רגל ברחוב
  4. איסור על חביטת שטיחים ברחוב או דרך פתח הפונה לרחוב


אביב ברישוי – נעזור לכם בתהליך רישוי עסקים במועצה אזורית מגידו

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקראטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר