רישוי עסקים מועצה אזורית מטה יהודה


חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית מטה יהודה?

חשוב שתדעו:רישוי עסקים מועצה אזורית מטה יהודה

המועצה האזורית מטה יהודה היא המועצה האזורית הגדולה ביותר בישראל כיום. היא מקיפה למעלה מ-50 יישובים השוכנים בסביבות ירושלים ומתגוררים בה למעלה מ-43 אלף איש. מרביתם של תושבים אלה מתגוררים ב-42 המושבים שבמועצה ועוסקים בתחומי חקלאות שונים. עם זאת, תושבים רבים גם מועסקים בערים הגדולות הסמוכות לגבולות המועצה – ירושלים, בית שמש, מודיעין, רמלה, לוד ואפילו תל אביב.

פתיחת עסק במועצה האזורית מטה יהודה מחייבת את בעל העסק להגיש בקשה לרישיון עסק. חובה זוג מוגדרת בחוק רישוי עסקים, המסדיר את פעולתם של למעלה מ-200 סוגי עסקים במדינה. במטה יהודה בלבד פועלים כיום כ-900 עסקים, וחוק רישוי עסקים מאפשר את פעילותם, תוך שמירה על איכות הסביבה, שלום הציבור ובטיחות התושבים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול המועצה האזורית מטה יהודה לרבות הנחיות מיוחדות:

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

המחלקה לרישוי עסקים הפועלת באגף שיפור פני הכפר והסביבה במועצת מטה יהודה אחראית ללוות בעלי עסקים בתהליך המורכב והארוך של הוצאת רישיון עסק, ולהדריך אותם בסבך הבירוקרטי שבו הם צריכים למצוא את דרכם. פגישת ייעוץ במחלקה לרישוי עסקים היא הצעד הראשון בדרך להוצאת רישיון העסק. בפגישה זו תקבלו מידע בנוגע לדרישות חוק הרישוי בכל עסק ומידע מקדמי הרלוונטי לעסק שאתם מעוניינים להקים.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי. בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ב' – תוכנית עסק

לאחר פגישת הייעוץ וקבלת המידע המקדמי, עליכם להגיש למחלקת רישוי עסקים תכנית עסק. התוכנית צריכה להיות משורטטת על פי קנה המידה שקובעת המועצה. במרבית המקרים דרישות המועצה כוללות גם סימון על גבי תכנית העסק של יציאות החירום והפתחים השונים, מיקום של מערכות ביוב ואוורור, ופרטים טכניים נוספים הנגזרים מסוג העסק שלכם. את התכנית אתם צריכים להגיש לאחר שחתם עליה אדריכל, מהנדס בניין או איש מקצוע אחר, בהתאם למוגדר בחוק. בנוסף לתכנית העסק עליכם לצרף גם תרשים סביבה, מפה מצבית , טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח וכדומה.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

את הבקשה לרישיון עסק עליכם להגיש למחלקת רישוי עסקים, המתחייבת לטפל בפנייה שלכם ולשלוח אליכם תשובה ראשונית תוך 14 ימי עבודה. התשובה הראשונית תבהיר האם פנייתכם מטופלת על ידי הגורמים השונים, או שהיא נדחתה על הסף מכיוון שלא מילאתם נכון את הטופס, לא חתמתם עליו כנדרש, או שכחתם להגיש את אחד המסמכים הנלווים. כדי שלא לעכב שלא לצורך את תהליך בדיקת הבקשה שלכם, חשוב להקפיד למלא אחר כל ההוראות ולהגיש במלואם את כל המסמכים והטפסים.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

אם כל גורמי האישור ישלימו את בדיקתם ולא ימצאו כל ליקוי, הדרך להנפקת רישיון העסק שלכם סלולה. המחלקה לרישוי עסקים במטה יהודה מתחייבת להנפיק לכם את רישיון העסק שלכם תוך 5 ימי עבודה מרגע קבלת האישור מצד כל הגורמים הרלוונטיים (המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות, מכבי האש וגופים נוספים, בהתאם לסוג העיסוק של העסק שלכם). אם אחד הגופים ימצא ליקויים בבקשה, תתבקשו לתקן אותם לפני שתוכלו לקבל את רישיון העסק הקבוע שלכם.


תקנות ייחודיות למועצה האזורית מטה יהודה:

חוקי העזר של המועצה האזורית מטה יהודה מגדירים חובות נוספות שכל בעל עסק חייב לעמוד בהם בכל עת, ולהתעדכן באשר לחוקי עזר חדשים או תיקונים לחוקי העזר. באתר האינטרנט של משרד הפנים מפורטים חוקי העזר השונים החלים בתחומי המועצה האזורית מטה יהודה, ובעלי עסקים מתבקשים למלא אחר הדרישות המפורטות בהם, כמו למשל:

  •  איסור על רוכלות ליד בריכות שחייה.
  • חובה על הדברת חלזונות בשטח העסק.
  • מתן אפשרות כניסה לעסק לנציגי מחלקת התברואה.
  • איסור על הטלת חומרים למערכת הביוב ללא אישור בכתב.

אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקראטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר