רישוי עסקים במועצה מקומית קריית עקרון

במועצה מקומית קריית עקרון, תהליך רישוי העסקים כולל שיתוף פעולה קרוב עם בעלי העסקים כדי להבטיח שהם עומדים בכל הדרישות הרגולטוריות והתקנות הרלוונטיות. תהליך זה מתמקד בספקטרום רחב של נושאים, החל מבטיחות ובריאות, דרך נגישות ועד להיבטים סביבתיים ותכנוניים. המועצה משקיעה משאבים רבים לסייע לעסקים בהבנת המסגרת המשפטית והרגולטורית, ומספקת תמיכה בכל שלבי התהליך, מהגשת הבקשה ועד לקבלת הרישיון.

המועצה עובדת לספק שירותים יעילים ומהירים, על מנת למזער את העיכובים והבירוקרטיה בתהליך הרישוי. ישנה מחויבות לשקיפות ולתקשורת פתוחה עם בעלי העסקים, כדי להבטיח שהם מקבלים את כל המידע והתמיכה הנחוצים להם. קריית עקרון מעודדת פיתוח עסקי ויזמות, ושואפת לספק סביבה עסקית איכותית ותומכת, התורמת לצמיחה הכלכלית ולשגשוג העיר.

 

חושבים לפתוח עסק במועצה המקומית קריית עקרון? קודם כל חייב להוציא רישוי עסקים!

חשוב שתדעו:

המועצה המקומית קריית עקרון שוכנת במרכז הארץ בסמוך לעיר רחובות ומתגוררים בה כ10,000 תושבים. קריית עקרון שומרת על איכות הסביבה בעיר ומטפחת את רחובותיה וגניה. במועצה קיימים מוסדות חינוך, ספרייה ציבורית, בית יד לבנים ומתקיימות בו פעילויות רבות לבני הנוער.

אם ברצונך להקים עסק במועצה המקומית קריית עקרון עליך לבדוק ראשית כל אם תחום עיסוקך נכלל בתוך קבוצות טעונות רישוי על פי חוק העסקים בישראל, והן:

קבוצה 1- בריאות, רוקחות וקוסמטיקה.

קבוצה 2- דלק ואנרגיה.

קבוצה 3-. מזון

קבוצה 4 – רכב ותעבורה.

קבוצה 5- מים ופסולת.

קבוצה 6- מסחר ושונות.

קבוצה 7- שירותי שמירה ואבטחה.

קבוצה 8- חקלאות ובעלי חיים.

קבוצה 9- עינוג ציבורי, נופש וספורט.

קבוצה 10- תעשיה, מלאכה, כימיה ומחצבים.

אם תחום עיסוקך אכן נכלל באחת מקבוצות אלה, עליך להוציא רישיון עסק, תהליך אותו יש להתחיל מול מחלקת רישוי עסקים במועצה המקומית קריית עקרון.

אנו באביב ברישוי בעלי ניסיון של למעלה מ- 15 שנה בליווי עסקים בדרך להנפקת רישיון עסק, נעניק לכם שירות מקיף וסיוע לאורך כל הדרך, לפרטים חייגו: 050-8092338

הצוות שלנו כולל אנשי מקצוע הבקיאים בכל שלב בהליך הבירוקרטי ומנוסים בהתנהלות מול גופי הרשויות השונות.

אם הנכם מעוניינים לטפל בהנפקת רישיון העסק שלכם בצורה עצמאית, להלן פירוט השלבים אותם תידרשו לעבור מול מחלקת רישוי העסקים במועצה המקומית קריית עקרון: 

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

אם גיששתם וחיפשתם מידע על תהליך הוצאת רישיון עסק, וודאי נוכחתם לדעת כי מדובר בתהליך בירוקראטי מורכב. לשם כך עומדים לרשותכם נציגי מחלקת רישוי עסקים של המועצה המקומית קריית עקרון. בפגישת ייעוץ ראשונית במחלקת הרישוי במועצה תקבלו את כל הפרטים הרלוונטיים להקמת העסק המבוקש, כולל מגבלות וקשיים אפשריים אשר עלולים לצוץ במהלך התהליך.

מידע מקדמי – לכל אחד מהגופים הנמצאים ברשימה אותה קיבלתם בפגישת הייעוץ עליכם לשלוח בקשה למידע מקדמי. כ- 30 יום מהגשת הבקשה תקבלו בדואר את המידע כולל פירוט הדרישות של הרשויות מהעסק המבוקש.

המלצתנו: גם אם מצאתם את מבנה חלומותיכם לבית העסק, אל תבצעו כל רכישה או חתימה על חוזה שכירות טרם קיבלתם את אישורם של הגורמים הרלוונטיים כי מבנה זה אכן עומד בקריטריונים המבוקשים לעסק שלכם.

המידע המקדמי עלול לעיתים לייאש בשל דרישותיהן הרבות של הרשויות השונות. אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מאת אנשי מקצוע מנוסים אשר יעניקו לכם סיוע וטיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

כעת עליכם ליישם את ההנחיות המדויקות אותן קיבלתם מאת נציג מחלקת רישוי עסקים בשלב התכנון המוקדם. עליכם להמציא את המסמכים הדרושים ולהרכיב תכנית עסק המתארת במדויק את מידות המבנה, פתחים ויציאות, מערכת מים, חשמל, ביוב וכדומה. בעת הכנת מסמכי התכנית מומלץ להתייעץ עם מפקח תברואה, על מנת לוודא כי התכנון מתאים לדרישות הרשויות השונות.

המסמכים המרכיבים את תכנית העסק:

  1. מפה מצבית
  2. תרשים סביבה
  3. תכנית עסק
  4. טבלת אישורים לתכנית
  5. ייפוי כוח

וכל מסמך אחר אליו תתבקשו על פי הנחיות המועצה, כולל בקשה לשימוש חריג במידת הצורך.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי בכתיבת תוכנית עסק על פי ההנחיות ובאיסוף כל המסמכים הדרושים לכך, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

לאחר שסיימתם למלא אחר הדרישות אותן קיבלתם במידע המקדמי וערכתם את כל התיאומים הנדרשים, וכן לאחר שסיימתם לכתוב ולתכנן את תכנית העסק והחתמתם את הגורמים המוסמכים, עליכם להגיש את הבקשה לרישיון עסק למחלקת רישוי עסקים במועצה, משם היא תעבור לשאר הרשויות ולגופים נותני אישור.

מלבד תכנית עסק חתומה ומאושרת, וודאו כי בבקשתכם מצויים גם הטפסים הבאים:

  1. טופס הגשת בקשה לרישיון – מלא וחתום כנדרש.
  2. תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המקדמי.
  3. חוזה חתום + מס' חוזה ארנונה.
  4. צילום תעודת זהות
  5. שובר אישור לתשלום האגרה.
  6. מסמכים נוספים אותם התבקשתם להגיש על פי הרשויות השונות והמועצה המקומית קרית עקרון.

בשלב זה כל שנותר לכם הוא להמתין. ועדת הרישוי והגופים נותני האישור יבחנו את בקשתכם, יבדקו את המסמכים וידונו בכל הקריטריונים. את התשובה הסופית תקבלו במכתב כעבור תקופה של פחות מחודש.

חוששים שבקשתכם לרישיון עסק לא תאושר? אנו באביב ברישוי נשמח לסייע בהכנת הניירת ובהגשת הבקשה על מנת להעניק לכם את מירב הסיכויים לאישור הרישיון! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

רישיון העסק שלכם הוא האישור לכך שעמדתם בכל הדרישות של הגופים השונים וכי העסק שלכם בטוח לסביבה מבחינה תברואתית וביטחונית, על כן תלו אותו במקום נראה לעין בבית העסק ודאגו לחדשו בזמן (במידה ואיננו לצמיתות).


תקנות ייחודיות למועצה המקומית קריית עקרון:

בין שאר תפקידיה של מחלקת רישוי עסקים, היא אחראית לפקח על בתי העסקים אשר בתחום שיפוטה ולדאוג כי הם נשמעים לחוקי העזר המועצתיים הרלוונטיים להם.

בין חוקי העזר במועצה המקומית קריית עקרון:

  1. הזרמת שפכי תעשייה למערכת ביוב
  2. שמירה על הסדר והניקיון- מניעת מפגעים תברואתיים
  3. פיקוח על בעלי חיים והדברת מזיקים
  4. פתיחה וסגירה של בתי עסק


שאלות ותשובות נפוצות בנושא רישוי עסקים במועצה מקומית קריית עקרון

  1. מהו רישוי עסקים במועצה מקומית קריית עקרון ולמה הוא נדרש?
    רישוי עסקים במועצה מקומית קריית עקרון הוא תהליך שמטרתו להסדיר את הפעלת העסקים בתחומי המועצה בהתאם לחוק רישוי עסקים, תוך שמירה על בריאות הציבור, בטיחות, איכות הסביבה והסדר הציבורי.

  2. אילו עסקים נדרשים להוציא רישיון בתחום קריית עקרון?
    כל עסק המופיע בצו רישוי עסקים – כגון מסעדות, מוסכים, חנויות מזון, קליניקות, מפעלים, בתי מלאכה, צימרים ועסקים בתחום היופי – חייב ברישיון לפני תחילת פעילותו.

  3. כיצד מגישים בקשה לרישוי עסקים במועצה מקומית קריית עקרון?
    הבקשה מוגשת למחלקת רישוי עסקים של המועצה וכוללת טופס בקשה, תכניות אדריכליות חתומות, חוזה שכירות או אישור בעלות, ותעודת עוסק מורשה או מסמכי התאגדות.

  4. מהם השלבים בתהליך קבלת הרישיון?
    השלבים כוללים פתיחת תיק, בדיקה תכנונית של הנכס, העברת הבקשה לגורמים מאשרים (כיבוי אש, משרד הבריאות, הגנת הסביבה ועוד), טיפול בליקויים במידת הצורך והנפקת רישיון עסק או היתר זמני.

  5. האם ניתן להפעיל עסק לפני קבלת רישיון עסק?
    לא. הפעלת עסק לפני קבלת רישיון או היתר זמני מהווה עבירה ועלולה לגרור סנקציות כגון קנסות, צווי סגירה ואכיפה משפטית.

  6. מה ההבדל בין רישיון עסק לבין היתר זמני?
    רישיון עסק ניתן לאחר עמידה מלאה בכל הדרישות החוקיות. היתר זמני מאפשר הפעלה מוגבלת של העסק לפרק זמן קצוב, כל עוד התהליך הרישוי טרם הושלם.

  7. כמה זמן נמשך תהליך רישוי עסקים במועצה מקומית קריית עקרון?
    משך התהליך משתנה לפי סוג העסק ומורכבותו, אך לרוב מדובר בפרק זמן של מספר שבועות עד מספר חודשים, בהתאם למהירות קבלת האישורים.

  8. האם ניתן להגיש את הבקשה לרישיון עסק באופן מקוון?
    כן, חלק מהשלבים ניתן להגיש באופן מקוון דרך אתר המועצה או בדוא"ל. עם זאת, ייתכנו שלבים שידרשו הגעה פיזית או הגשה ידנית.

  9. אילו מסמכים דרושים לצורך הגשת הבקשה?
    המסמכים כוללים טופס בקשה, תכניות חתומות, תעודת עוסק מורשה או רישום חברה, חוזה שכירות או מסמכי בעלות ולעיתים גם אישורי בטיחות ונגישות.

  10. מה קורה אם נמצאים ליקויים במהלך הבדיקות?
    בעל העסק יקבל פירוט של הליקויים הנדרשים לתיקון. לאחר תיקונם ובדיקת עמידה בדרישות, ניתן יהיה להמשיך את התהליך ולקבל את הרישיון.

  11. האם עסק שפועל מהבית נדרש לרישיון עסק?
    כן, אם הפעילות העסקית נכללת בצו רישוי עסקים – לדוגמה: קליניקות, ייצור מזון, קבלת קהל – יידרש רישיון גם לעסק שפועל מהבית.

  12. האם ניתן להעביר רישיון עסק לבעלים חדשים?
    לא. רישיון עסק אישי ואינו ניתן להעברה. במקרה של שינוי בעלות, יש להגיש בקשה חדשה על שם הבעלים החדש ולעבור את התהליך מחדש.

  13. מי הם הגורמים המאשרים את הבקשה לרישוי עסקים במועצה מקומית קריית עקרון?
    הבקשה נבדקת ומאושרת על ידי גורמים כגון שירותי כבאות, משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל ולעיתים גם מחלקת ההנדסה של המועצה.

  14. מה הסיכון בניהול עסק ללא רישיון תקף?
    ניהול עסק ללא רישיון עלול לגרור סנקציות חמורות – קנסות, צווי סגירה, פגיעה באמינות העסק ואף בעיות מול בנקים או ספקים.

  15. האם המועצה מציעה ליווי לבעלי עסקים חדשים?
    כן. מחלקת רישוי עסקים במועצה מקומית קריית עקרון מציעה ייעוץ מקצועי וליווי אישי לכל אורך התהליך – משלב הבירור הראשוני ועד להנפקת הרישיון.


אביב ברישוי – מומחים בתהליך רישוי עסקים במועצה מקומית קריית עקרון

הנפקת רישיון עסק הוא הליך בירוקראטי מסובך ומתיש, ואין סיבה שתעברו אותו לבד. אנו באביב ברישוי מלווים בתי עסק גדולים כקטנים בתהליך הוצאת הרישיון, חוסכים להם כסף וזמן ומונעים עיכובים ככל הניתן. התקשרו עוד היום להתחלת התהליך, החל משלב איתור נכס העונה לדרישותיכם ועד קבלת הרישיון הנכסף.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר