רישוי עסקים לבתי מלאכה

בתי מלאכה ומפעלים מחויבים עפ"י חוק רישוי עסקים בקבלת רישיון עסק על-מנת לפעול כחוק.
לנוכח האופי המורכב של הפעילות באותם בתי מלאכה ומפעלים הדרך אל הרישיון עבור אותם עסקים – אשר משויכים עפ"י צו רישוי עסקים לקבוצה 10 – עוברת בקבלת אישור מטעם מספר רב יחסית של גורמי רישוי, ובהם המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל, הרשות הארצית לכבאות והצלה, משרד הבריאות, משרד הכלכלה ועוד.
עוד חשוב לדעת שבנוסף לכך שתהליך קבלת רישיון העסק עבור בתי מלאכה ומפעלים הינו מורכב, רמת הפיקוח על עסקים אלה גבוהה והרשויות משקיעות משאבים רבים יחסית באכיפת חוק רישוי עסקים ומבצעות ביקורות על-מנת לוודא שתנאי הרישיון נשמרים בקפידה.
בהתאם מומלץ לבתי מלאכה ומפעלים לעבור את התהליך של הוצאת רישיון עסק בעזרת אנשי מקצוע מנוסים, שיבטיחו שהתהליך יתנהל באופן יעיל וללא חיכוכים מיותרים עם הרשויות הרלוונטיות.

צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק – 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם.

רישיון עסק לבתי מלאכה

מה בוחן כל גורם רישוי?

המשרד להגנת הסביבה: משרד זה בוחן כי ננקטים כל הצעדים הנדרשים למניעת נזק לסביבה, ובפרט נמנעים זיהום אוויר וזיהום הקרקע. כמו כן בוחן המשרד להגנת הסביבה את הליכי סילוק השפכים והפסולת. תחומים נוספים באחריות המשרד להגנת הסביבה הם קרינה ורעש.
משרד הכלכלה: משרד זה אחראי לוודא שבית המלאכה מתנהל כך שתישמר רווחתם של העובדים ועוד יותר מכך בטיחותם.
משטרת ישראל הינה גורם רישוי כשהפריטים המיוצרים בבית המלאכה או במפעל הינם כאלה שעלולים לפגוע בביטחון הציבור.
הרשות הארצית לכבאות והצלה מופקדת באופן טבעי על נושא ההגנה מפני שריפות, איתור אש וכיבויה.
משרד הבריאות מהווה גורם רישוי כשהפריטים המיוצרים בבית המלאכה עלולים לפגוע בבריאות הציבור (למשל דשנים, חומרי חיטוי וכו').

דרישות נוספות מבתי מלאכה

גורמי הרישוי השונים עשויים להציב שורה ארוכה של דרישות בפני בית המלאכה, ועל כן חשוב מאוד לבצע את התהליך בעזרת אנשי מקצוע שבקיאים בכל הפרטים הקטנים.
בנוסף נדרש לשם קבלת רישיון עסק היתר בנייה המאפשר הפעלת בית מלאכה בתחום הספציפי במיקום שנבחר עבורו. ללא היתר שכזה, או לחילופין היתר שימוש חורג, לא יינתן רישיון עסק, וכמובן שכדאי לתת על כך את הדעת עוד לפני שחותמים על חוזה לשכירת/רכישת מבנה.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר