רישוי עסקים מועצה אזורית אשכול

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית אשכול?

חשוב שתדעו:

המועצה האזורית אשכול שוכנת במחוז הדרום בארץ ושטחה הוא כ1,000 קמ"ר. בתחום המועצה כ-30 יישובים, ביניהם כיסופים, נירים, עין השלושה, ניר עוז, צאלים ועוד. במועצה האזורית אשכול מתגוררים כ-11,000 תושבים ובדירוג החברתי כלכלי הארצי היא נמצאת מעל הממוצע.

כמעט שליש מאדמותיה של המועצה הן קרקעות חקלאיות מעובדות והיא מספקת משרות רבות לתושבי האזור. בנוסף, המועצה האזורית אשכול חולשת על שטח נרחב מהנגב, ולכן מספקת אטרקציות תיירותיות רבות לכל המטיילים בדרום, כמו טיולי ג'יפים, סיורים חקלאיים, פסטיבל הדרום, מרכזי ספא וטיפולים, וכמובן בתי מלון, צימרים, בתי הארחה, מסעדות וכדומה.

אם ברצונכם להקים עסק במועצה האזורית אשכול, עליכם לתאם פגישה ראשונה במחלקת רישוי עסקים במועצה אשר אחראית על כל בתי העסק ביישובי אשכול, מפקחת על פעילותם ומלווה אותם בתהליך הוצאת רישיון העסק.

אנו באביב ברישוי בעלי ניסיון של למעלה מ- 15 שנה בליווי עסקים בדרך להנפקת רישיון עסק, נעניק לכם שירות מקיף וסיוע לאורך כל הדרך, לפרטים חייגו: 050-8092338

הצוות שלנו כולל אנשי מקצוע הבקיאים בכל שלב בהליך הבירוקרטי ומנוסים בהתנהלות מול גופי הרשויות השונות.

אם הנכם מעוניינים לטפל בהנפקת רישיון העסק שלכם בצורה עצמאית, להלן פירוט השלבים אותם תידרשו לעבור מול מחלקת רישוי העסקים במועצה האזורית אשכול:

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

השלב הראשון בהוצאת רישיון עסק הינו תכנון מוקדם. כאשר שלב זה מתבצע בצורה מקצועית ומקיפה, התהליך כולו הופך פשוט יותר. בפגישה הנערכת במשרדי מחלקת רישוי עסקים במועצה האזורית אשכול, תקבלו ייעוץ לגבי תחום עיסוקכם ומיקום בית העסק שלכם, וכן מידע רלוונטי הנוגע להיתרי פעילות מסוימים, בעיות רישוי צפויות, הוצאת היתר בניה או "שימוש חורג" ועוד.

בפגישה אף תקבלו הנחיות מדויקות לכתיבת תכנית העסק והגשתה, ורשימת גופים נותני אישור אליהם יש לשלוח בקשה למידע מקדמי.

מידע מקדמי – לכל אחד מהגופים הנמצאים ברשימה אותה קיבלתם בפגישת הייעוץ עליכם לשלוח בקשה למידע מקדמי. כ- 30 יום מהגשת הבקשה תקבלו בדואר את המידע כולל פירוט הדרישות של הרשויות מהעסק המבוקש.

המלצתנו: המתינו עם רכישה או השכרה של מבנה לעסק עד שתקבלו אישור כי הוא כן מתאים לשמש ככזה. זאת על מנת למנוע הפסדים כלכליים.

המידע המקדמי עלול לעיתים לייאש בשל דרישותיהן הרבות של הרשויות השונות. אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מאת אנשי מקצוע מנוסים אשר יעניקו לכם סיוע וטיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338 

שלב ב' – תוכנית עסק

תכנית עסק היא אחת מדרישות תקנות חוק רישוי העסקים. תפקידה הוא לאפשר לרשויות הממשלתיות ולגופים העירוניים לבחון את מבנה העסק על מידותיו ושטחיו המדויקים, ולוודא כי המבנה בטוח לסביבה וראוי לשמש כבית עסק.

את התכנית יש להגיש במספר העותקים המבוקש על פי הנחיות המועצה, ועליה לכלול את המסמכים הבאים:

  1. תרשים סביבה
  2. מפה מצבית
  3. בקשה לשימוש חריג- במידת הצורך
  4. טבלת אישורים לתוכנית
  5. ייפוי כח
  6. וכל מסמך אחר אליו תידרשו על פי הנחיות המועצה.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי בכתיבת תוכנית עסק על פי ההנחיות ובאיסוף כל המסמכים הדרושים לכך, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

משסיימתם את הטיפול בדרישות הרשויות אליהן נתבקשתם בשלב המידע המוקדם, עליכם לרכז את כל המסמכים אותם אספתם, ביניהם התרשימים והשרטוטים של בית העסק, ייפוי כח, צילום תעודת זהות ועוד, ולהגיש אותם למחלקת רישוי עסקים במועצה האזורית אשכול יחד עם הטפסים הבאים:

  • תוכנית עסק – מאושרת על ידי אדריכל או הנדסאי בניין.
  • תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המקדמי.
  • טופס הגשת בקשה לרישיון – מלא וחתום כנדרש.
  • שובר אישור לתשלום האגרה על סך 317 ₪.
  • שאלון של המשרד להגנת הסביבה.
  • מסמכים נוספים בהם חוזה חתום ומס' חוזה ארנונה.

אם דאגתם למלא את כל המסמכים כראוי והגשתם אותם על פי ההנחיות, אין סיבה כי בקשתכם לרישיון עסק לא תאושר. עם זאת, לעיתים מוצאות הרשויות השונות וועדת הרישוי אי אלו שהן סיבות לכך שהעסק אינו עומד בתקנות ובקריטריונים המבוקשים. במקרה כזה ישלח לביתכם מכתב דחייה המנמק סיבות אלו.

חוששים שבקשתכם לרישיון עסק לא תאושר? אנו באביב ברישוי נשמח לסייע בהכנת הניירת ובהגשת הבקשה על מנת להעניק לכם את מירב הסיכויים לאישור הרישיון! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

גם לאחר קבלת הרישיון קיימת זכות כניסה לעסק שלכם עבור כל הגופים נותני האישורים. משום כך דאגו לעמוד בתנאי העסק ובדרישות להן נתבקשתם, הישמעו לחוקים ולתקנות העסקים, ותלו את רישיונכם בעסק, במקום הנראה לעין.


הליכים בירוקרטיים ייחודיים למועצה האזורית אשכול:

תהליך הוצאת רישיון עסק במועצה האזורית אשכול דומה לתהליך בשאר המועצות והערים בישראל, אך ישנם מספר דברים ייחודיים אותם דורשת המועצה באשכול.


להלן מספר הליכים ייחודיים כפי שמובא באתר הבית של המועצה:

  • ע"פ הנחיות המשטרה, הגשת הבקשה תתבצע על ידי בעל העסק (ולא תועבר על ידי מחלקת רישוי עסקים), אשר נדרש למסור אותה למשטרת אופקים.
  • רישיון העסק ניתן רק לאחר שאושר על ידי הרשויות הרלוונטיות, כאשר ישנה חובה לקבל אישור של ועדת בניין ערים "שמעונים" וכיבוי אש.
  • תוקף הרישיון יכול לנוע משנה ועד לצמיתות והכל לפי סוג העסק ותנאיו. במידה וחלו שינויים במערך תפעול העסק, יש להגיש בקשה חדשה לרישיון.


אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

הנפקת רישיון עסק הוא הליך בירוקראטי מסובך ומתיש, ואין סיבה שתעברו אותו לבד. אנו באביב ברישוי מלווים בתי עסק גדולים כקטנים בתהליך הוצאת הרישיון, חוסכים להם כסף וזמן ומונעים עיכובים ככל הניתן. התקשרו עוד היום להתחלת התהליך, החל משלב איתור נכס העונה לדרישותיכם ועד קבלת הרישיון הנכסף.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר