רישוי עסקים מועצה אזורית חבל מודיעין

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית חבל מודיעין?

חשוב שתדעו:רישוי עסקים חבל מודיעין

המועצה האזורית חבל מודיעין מקיפה את כל היישובים שבין פתח תקווה ויהוד לעיר מודיעין. חלק גדול מ-24 היישובים המרכיבים את המועצה הוקמו על ידי עולים מארצות ערב לאחר קום המדינה. אולם כיום רבים מנצלים את המיקום האידאלי של המועצה בחצי הדרך בין תל אביב לירושלים, ובסמוך לכביש חוצה ישראל (כביש 6), כדי להפוך אותה למקום מגוריהם. למעלה מ-20 אלף תושבים מתגוררים בחבל מודיעין, חלקם הקטן עוסק בחקלאות ובעסקים מקומיים, אך חלק ניכר מהם עובד בערים שבאזור המועצה.

פתיחת עסק חדש בתחומי המועצה האזורית חבל מודיעין תדרוש מכם, כצעד ראשון, רישיון עסק. חוק רישוי עסקים הוא החוק המסדיר את הוצאת רישיונות העסק בישראל, ומבטיח כי יעמדו בקריטריונים שונים שקובעות רשויות כגון משרד התחבורה, משרד הבריאות, אגף ההנדסה, נציבות כיבוי אש והצלה ועוד. שמירה על התנאים הקבועים בחוק רישוי עסקים מבטיחה את שלום הציבור ומונעת סכנות של מפגעי תברואה, זיהום סביבתי וכדומה.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול המועצה האזורית חבל מודיעין לרבות הנחיות מיוחדות:

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

מכיוון שתהליך הוצאת רישיון עסק הוא תהליך מורכב ובירוקרטי, חשוב לפנות למחלקת רישוי עסקים לפני שאתם רוכשים או שוכרים עסק, כדי לקבל את המידע המוקדם הדרוש להגשת הבקשה לרישיון עסק. מחלקת רישוי עסקים תוכל לעדכן אתכם, בהתאם למידע הקיים בתיק העסק, בנוגע לבעיות שעלולות לצוץ בקבלת הרישיון ובתנאים לניהול העסק המבוקש.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי. בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי?

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ב' – תוכנית עסק

לאחר שתקבלו את המידע המקדמי ממחלקת רישוי עסקים שבאגף המוניציפאלי במועצה, תתבקשו להגיש תכנית עסק. תכנית העסק צריכה להיות משורטטת בקנה המידה שקובעת המועצה, ולהציג בין היתר פתחי חירום, מיקום של ציוד כיבוי אש ואמצעי בטיחות נוספים. על התכנית הזו צריך לחתום מי מבין אנשי המקצוע שהחוק מסמיך לכך (אדריכל, מהנדס בניין אזרחי, או הנדסאי בעל הכשרה מתאימה).

לצד תכנית העסק יש להגיש גם מסמכים נוספים, על פי הפירוט שתקבלו מטעם המועצה האזורית חבל מודיעין, למשל תרשים סביבה, מפה מצבית , טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח וכדומה.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות?

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

את הבקשה לרישיון עסק עליכם להגיש למועצה האזורית חבל מודיעין, שם היא תיבדק וייפתח תהליך הרישוי. במהלך תהליך זה תועבר הבקשה לגומרים הרלוונטיים, בהתאם למהות העסק שלכם – משטרת ישראל, הוועדה לתכנון ולבנייה, קב"ט המועצה, משרד התמ"ת, משרד החקלאות ועוד. אם אחת מהרשויות תמצא ליקויים בבקשה, היא תעדכן את מחלקת רישוי עסקים שתרכז את כל ההערות ותעביר אותן לידי בעל העסק לשם תיקונן.

בעת הגשת הבקשה, חשוב לבדוק כי חתמתם ומילאתם כנדרש את טופס הבקשה, וכן כי צירפתם את המסמכים הרלוונטיים:

  • 5 עותקים של דף ריכוז נתונים
  • אישור רישום חברה ומנהלים בחברה (אם העסק הוא חברה בע"מ)
  • נסח טאבו או חוזה שכירות
  • חוות דעת מקדמית, אם נדרשתם להגיש כזאת.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

תהליך הבדיקה והביקורת של תנאי העסק אינו מסתיים עם קבלת הרישיון. כל אחד מהגופים המאשרים רשאי לערוך ביקורות בבית העסק, כדי לוודא שהוא עומד בתנאי הרישיון ותכנית העסק. אם נמצאת חריגה מתנאים אלה, רשאית המועצה האזורית להטיל על בעל העסק פרק זמן לתיקון הליקויים, או אף לשלול את רישיון העסק.


תקנות ייחודיות למועצה האזורית חבל מודיעין:

על כל בעל עסק מוטלת החובה למלא אחר כל חוקי העזר שהותקנו ברשות המקומית לשם שמירה על הסדר הציבורי. באתר המועצה האזורית תוכלו למצוא את הרשימה המלאה של חוקי העזר התקפים בתחומי המועצה, המכסים נושאים כגון:

  • איסור על גידול חזירים, ומכירת בשר חזיר לאכילה.
  • מספר בתי השימוש שיש להתקין בכל עסק.
  • התקנת מכסי ביוב אטומים בתחומי העסק.
  • איסור על שימוש בדשנים או חומרים אחרים מפיצי ריח.


אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

הנפקת רישיון עסק הוא הליך בירוקראטי מסובך ומתיש, ואין סיבה שתעברו אותו לבד. אנו באביב ברישוי מלווים בתי עסק גדולים כקטנים בתהליך הוצאת הרישיון, חוסכים להם כסף וזמן ומונעים עיכובים ככל הניתן. התקשרו עוד היום להתחלת התהליך, החל משלב איתור נכס העונה לדרישותיכם ועד קבלת הרישיון הנכסף.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר