רישוי עסקים במועצה אזורית חוף הכרמל

רישוי עסקים במועצה אזורית חוף הכרמל נערך תוך דגש על תמיכה בפיתוח עסקי מתקדם, עם מודעות רבה לשימור הטבע והנוף הייחודי של אזור חוף הכרמל. המועצה מקדמת גישה המאזנת בין צמיחה כלכלית לבין אחריות סביבתית וחברתית.

התהליך כולל את כל השלבים הנדרשים להפעלת עסק בהתאם לתקנות המדינה והמועצה. זה כולל בדיקות והערכות בתחומים של בטיחות, היגיינה, נגישות, הגנת הסביבה ועמידה בתקנות התכנוניות והבנייתיות של האזור. עסקים באזור חוף הכרמל נדרשים להגיש מסמכים רלוונטיים ולעבור בדיקות שונות כדי לקבל את הרישוי הנדרש.

המועצה האזורית חוף הכרמל מספקת ייעוץ ותמיכה לעסקים דרך מסלולים שונים, כולל סדנאות, הדרכות ופגישות ייעוץ אישיות, כדי לסייע לעסקים לעמוד בדרישות ולשפר את סיכוייהם לקבלת רישוי במהירות וביעילות.

מועצה אזורית חוף הכרמל מקדמת גם יוזמות עסקיות חדשניות, במיוחד בתחומים שיכולים להתאים לאזור כגון תיירות אקולוגית, חקלאות מקיימת, וטכנולוגיות ירוקות. היא שואפת ליצור סביבה עסקית אטרקטיבית שתסייע לפיתוח האזור ולשיפור איכות החיים לתושביה.

בסופו של דבר, המועצה אזורית חוף הכרמל שמה לה למטרה לסייע לעסקים להצליח ולגדול, תוך הבטחת עמידה בכל התקנות ובדרישות החוק, ובמקביל לשמור על הערכים הסביבתיים והחברתיים החשובים לאזור.

 

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית חוף הכרמל? מתחילים ברישוי עסקים!

חשוב שתדעו:

המועצה האזורית חוף הכרמל היא בין הרשויות המקומיות המגוונות ביותר בארץ. בין 25 היישובים הנמצאים בתחומה נכללים מושבים כמו דור והבונים, קיבוצים כמו החותרים ונחשולים, וגם יישובים עירוניים כמו קיסריה ועתלית.

מכיוון שהיא ממוקמת בסמוך לחיפה, חלק לא קטן מתושבי חוף הכרמל עובדים בעיר, אך רבים אחרים ממשיכים לעסוק בענפי החקלאות המקומית, ובעיקר בגידול בננות וטיפוח ברכות דגים. במועצה האזורית חוף הכרמל פועלים גם מספר מפעלי תעשייה כמו מפעל פלסאון בקיבוץ מעגן מיכאל, המייצר ומשווק צינורות פלסטיק.

פתיחת עסק חדש במועצה האזורית חוף הכרמל כרוכה בהנפקת רישיון עסק, כמוגדר בחוק רישוי עסקים. מטרתו של חוק זה, שמכוחו פועלים כל העסקים בעלי הרישיון בישראל, היא   לשמור על בריאות הציבור, ביטחונו ובטיחותו, ולדאוג לאיכות חייהם של התושבים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול המועצה האזורית חוף הכרמל לרבות הנחיות מיוחדות:

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

מאחורי התיאור הקצר והתמציתי של מטרת החוק מסתתר הליך ארוך ובירוקרטי של הוצאת רישיון עסק, שמתחיל בדרך כלל בפגישת ייעוץ במחלקת רישוי עסקים במועצה. המחלקה מחלקה מטפלת בכל העסקים הטעונים רישוי בתחום המועצה ומדריכה את בעלי העסקים בתהליך קבלת רישיון העסק ובבקרה ופיקוח בעסקים לאחר קבלת רשיון העסק. בפגישת הייעוץ הראשונה תקבלו מידע מקדמי הדרוש להגשת הבקשה לרישיון עסק, המסדיר את נושאי הנגישות לבעלי מוגבלויות, מים, תנועה, אשפה, ביוב וכו'.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי. בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי?

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

עם המידע המקדמי שברשותכם תוכלו בשלב הבא לשרטט ולהגיש את תכנית העסק. התכנית צריכה להיות מוגשת לאחר שהחתמתם אותה בידי מהנדס הרשום בפנקס המהנדסים, אדריכל הרשום בפנקס האדריכלים, או הנדסאי שעמד בדרישות הקבועות בחוק. תכנית העסק צריכה להיות משורטטת בהתאם לקנה המידה שקובעת המועצה, ולכלול מפרט טכני של מתקני אוורור ומיזוג, פתחים וחלונות, ציוד כיבוי אש ועוד. את תוכנית העסק עליכם להגיש בצירוף מסמכים נוספים, ביניהם תרשים סביבה, מפה מצבית , טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח וכדומה. מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338
שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

מחלקת רישוי עסקים במועצה האזורית חוף הכרמל היא זו שתבדוק את בקשת רישיון העסק שתגישו. בתהליך הבדיקה מעורבים גם גופים מקצועיים ומאשרים רבים נוספים כמו למשל משרד הבריאות, משרד הכלכלה או המשרד להגנת הסביבה. טופס הבקשה לרישיון עסק צריך להיות ממולא בקפידה עם כל הפרטים הרלוונטיים, וחתום על ידכם. בנוסף תתבקשו להגיש למחלקה לרישוי עסקים מסמכים נוספים כגון:

  1. חוזה שכירות (או נסח טאבו).
  2. תעודת זהות (בכמה העתקים).
  3. מס' חוזה ארנונה של הנכס שבו אתם מתכוונים להקים את העסק.
  4. אישור על תשלום האגרה הנלווית לבקשה לרישיון העסק.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

בתום תהליך הבדיקה של הגופים המאשרים והמקצועיים תקבלו עדכון האם בקשתכם אושרה ללא הערות, או אם נתגלו ליקויים בבקשה שלכם שעליכם לתקן בטרם תוכלו לקבל את רישיון העסק. רק לאחר תיקון כל הליקויים יונפק לכם רישיון עסק, שתהיו מחויבים לעמוד

בכל תנאיו ולפעול בו רק בהתאם לתכנית העסק שהגשתם. כל חריגה מהתנאים או מתוכנית העסק יכולה להביא לכך שהמועצה האזורית תפסול את רישיון העסק שלכם.


תקנות ייחודיות למועצה האזורית חוף הכרמל:

המועצה האזורית חוף הכרמל, כמו יתר הרשויות המקומיות בארץ, חוקקה שורה של חוקי עזר שנועדו, בין היתר, להסדיר פעילות של עסקים בשטחה, בנושאים מסוימים. את המידע המלא לגבי חוקי העזר בחוף הכרמל תוכלו לקבל במחלקת רישוי עסקים, אך הם מכסים בין היתר את ההנחיות הבאות:

  1. איסור עיסוק ברוכלות ליד עסקים קיימים.
  2. איסור על קיום אירועים המוניים לאחר השעה 23:00.
  3. איסור על הפעלת זיקוקים בתחומי המועצה ללא קבלת אישור בכתב.

חובת אחסון כיסאות, שולחנות ושמשיות בתוך העסק כאשר העסק סגור.


אביב ברישוי – ביחד בתהליך רישוי עסקים במועצה אזורית חוף הכרמל

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקראטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר