רישוי עסקים במועצה אזורית חוף השרון

רישוי עסקים במועצה אזורית חוף השרון נעשה במטרה לתמוך בפיתוח עסקי שמאזן בין צמיחה כלכלית לשמירה על הסביבה הטבעית והאיכות הגבוהה של חיים. המועצה מספקת תהליכי רישוי עסקים שקופים ויעילים, על מנת לעזור לעסקים לצמוח ולהשפיע חיובית על הקהילה המקומית.

התהליך כולל עמידה בתקנות רבות, כולל בטיחות, בריאות, נגישות, והגנה על הסביבה. עסקים באזור חוף השרון נדרשים לעבור בדיקות מפורטות ולהציג מסמכים התומכים בקיום הדרישות הללו לקבלת רישיון פעילות.

המועצה האזורית חוף השרון מספקת סיוע וייעוץ לעסקים בכל שלבי התהליך, מההכנה והגשת הבקשה ועד לקבלת הרישיון. זה כולל ייעוץ מקצועי, הכוונה רגולטורית, ועזרה בהבנת הדרישות המשפטיות והסביבתיות.

מועצה אזורית חוף השרון מקדמת יזמות עסקית ופיתוח תעשייתי שמתאימים לאפיוני האזור, כגון תיירות, חקלאות ותעשיות ידידותיות לסביבה. היא שואפת לפתח כלכלה מקומית חזקה שמשלבת עסקים מגוונים, תוך שמירה על האיכות הגבוהה של החיים באזור.

לסיכום, רישוי עסקים במועצה אזורית חוף השרון מסייע ליצור סביבה עסקית פורייה ותומכת, שמעודדת פיתוח עסקי בר קיימא ומשפיעה חיובית על הקהילה המקומית ועל הסביבה.

 

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית חוף השרון? מתחילים ברישוי עסקים!

חשוב שתדעו:

המועצה האזורית חוף השרון מאגדת תחתיה את כל היישובים הלא עירוניים שבין רעננה והרצליה בדרום ובין נתניה ואבן יהודה בצפון. מדובר ב-13 מושבים, קיבוצים וכפרים, שהם בין מקומות המגורים הנחשקים ביותר במרכז הארץ, ומתגוררים בהם כ-13 אלף איש. בזכות מסילת הרכבת העוברת בתחומה, והחיבור לגוש דן באמצעות כביש החוף, כביש חוצה ישראל וכביש חיפה-תל אביב הישן, המועצה האזורית חוף השרון מאפשרת חיבור נוח ויעיל לאזור המטרופולין והתעסוקה הגדול ביותר בארץ.

בעלי עסקים המעוניינים לפתוח עסק בתחומי המועצה האזורית חוף השרון נדרשים להוציא רישיון עסק. קיימים כ-200 סוגי עסקים שונים החייבים ברישיון, כמתחייב מחוק רישוי עסקים, שנועד להסדיר את פעילותם של העסקים באופן שלא יפגע בשלום הציבור, ימנע מטרדים וזיהומים סביבתיים, וישמור על איכות החיים והסביבה במועצה.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול המועצה האזורית חוף השרון לרבות הנחיות מיוחדות:

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

הטיפול בבקשה לרישיון עסק מחייב קבלת אישור ממחלקת ההנדסה של המועצה ומהוועדה המקומית על כך שהעסק שאתם מבקשים להפעיל תואם את השימושים שמתיר היתר הבנייה שבתוקף, וכן את השימושים שמתירה תכנית המתאר התקפה במקום. את המידע הזה, ומידע מקדמי נוסף מטעם המועצה, תוכלו לקבל מנציג מחלקת רישוי עסקים, בשעות הקבלה של המחלקה. זהו הצעד הראשון במסע הארוך, ולעתים המפרך, בדרך לקבלת רישיון העסק.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי. בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי?

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

לאחר שקיבלתם את המידע המקדמי ממחלקת רישוי עסקים, תתבקשו להגיש תוכנית עסק לאישור. הכוונה היא לתוכניות הנדסיות, חתומות על ידי בעל מקצוע מוסמך, רשום ומורשה כחוק, שכוללות את הפרטים הבאים:

  1. תכנית העסק בקנה מידה של 1:100 (או 1:150 אם מדובר בבית אוכל).
  2. גוש, חלקה, כתובת העסק, שם/שמות מנהלי העסק, סוג העסק כמוגדר בחוק.
  3. תרשים סביבה בקנה מידה של 1:250.
  4. מפה מצבית בקנה מידה של 1:250.

מחלקת רישוי עסקים יכולה לדרוש בשלב זה הגשת פרטים נוספים שיסומנו על גבי תרשים הסביבה, המפה המצבית או תכנית עסק, אם לדעתה יש בכך צורך. בנוסף, ניתן לדרוש ממגיש הבקשה לצרף חוות דעת של בעל מקצוע בעניין מסוים או מסמכים נוספים, אם בדיקת הבקשה מצריכה זאת.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים מועצה אזורית חוף השרון

את הבקשה לרישיון עסק יש להגיש על גבי טופס מיוחד אותו תוכלו לקבל במחלקת רישוי עסקים של המועצה האזורית חוף השרון. לטופס זה יש לצרף, בין היתר:

  1. צילום של חוזה שכירות או חוזה רכישה, מסמך טאבו, זיכרון דברים או תצהיר מעו"ד בנושא הנכס ע"ש החברה או השותפות.
  2. מספר חשבון ארנונה הכולל את מספר הנכס ומספר המשלם.
  3. במקרה של עסק המופעל על ידי חברה או שותפות – צילום תעודה מרשם החברות או השותפות, ומסמך מעו"ד או מרו"ח המפרט את שמות מנהלי החברה או השותפים ומספרי תעודות הזהות שלהם.

רק לאחר קבלת האישורים מהגורמים הרלבנטיים ומנותני האישורים, ולאחר שתשלמו את אגרת הרישוי, ניתן יהיה להנפיק לכם רישיון עסק כדין. מחלקת רישוי עסקים, כמו גם נותני האישורים השונים, יכולים להציב לכם תנאים שיצוינו ברישיון העסק, או בנספח הנלווה אליו, או להגביל את תוקף הרישיון בזמן.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

כפי שפירטנו בשלבים הקודמים, כל עסק חייב לקבל האישורים מאת הגורמים הרלבנטיים, בהתאם לסוג העסק. כדי לקבל אישורים להוצאת הרישיון יש לבצע את דרישות הגורמים השונים במהירות, ולדווח להם על השלמת הדרישות. אם אחד מבין כל אותם גורמים נמנע מלהתיר את מתן הרישיון, מחלקת רישוי עסקים תיידע אתכם על כך בכתב. גם אם כן קיבלתם את הרישיון, הוא מוגבל לתנאים מסוימים ולתוכנית העסק שהגשתם, וכל חריגה מהם תדרוש הגשת בקשה מחודשת. הפעלת העסק שלא במסגרת הרישיון ותכנית העסק היא עברה על חוק רישוי עסקים ועלולה להביא לכך שרישיון העסק שלכם ייפסל.


תקנות ייחודיות למועצה האזורית חוף השרון

בתחומי המועצה האזורית חוף השרון תקפים מספר חוקי עזר שנחקקו לאורך השנים, ומחייבים את כלל העסקים שבתחומי המועצה, מעבר לחוקי המדינה, ומעבר לתנאים ברישיון העסק. מחלקת רישוי עסקים תשמח להעמיד  לרשותכם את נוסחי החוקים, הכוללים התייחסויות גם לנושאים הבאים:

  1. חובת גיזום גדר חיה.
  2. הגדרות בדבר אופן סימון שם הרחוב ומספר הבית על גבי המבנה.
  3. איסור על עקירת צמחים, קטיפת פירות ופרחים.
  4. איסור על כריתת עצים ללא אישור מראש המועצה.


אביב ברישוי – יד ביד בתהליך רישוי עסקים מועצה אזורית חוף השרון

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקראטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר