רישוי עסקים מועצה אזורית לב השרון

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית לב השרון?

חשוב שתדעו:רישוי עסקים לב השרון

המועצה האזורית לב השרון כוללת 13 מושבים ו-5 יישובים נוספים בטווח שבין כפר יונה, נתניה והקו הירוק, בהם מתגוררים למעלה מ-20 אלף תושבים. עד לפני כשני עשורים ענף הפרנסה העיקרי במועצה היה חקלאות, אולם בעקבות המשבר בענף החקלאות הוקמו במועצה אזורי תעסוקה ושירותים המספקים פרנסה ומקומות עבודה לצד הצביון החקלאי של היישובים, שעדיין נשמר גם כיום.

כדי לפתוח עסק חדש במועצה האזורית לב השרון נדרשים בעלי עסקים להוציא רישיון עסק. חוק רישוי עסקים נחשב לאחד מבין החוקים החשובים ביותר לאזרחי המדינה, מכיוון שהוא נועד להבטיח איכות חיים, למנוע מפגעים ומטרדים, לשמור על בריאות הציבור ולדאוג לתנאי תברואה ובטיחות נאותים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול המועצה האזורית לב השרון לרבות הנחיות מיוחדות:

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

היחידה לרישוי עסקים של מועצת לב השרון פועלת במסגרת המחלקה לאיכות חיים וסביבה. הצעד הראשון שלכם בדרך המפרכת והארוכה להשגת רישיון עסק הוא פגישה עם נציג של היחידה במטרה לקבל מידע מקדמי מטעם המועצה, הנדרש להגשת הבקשה לרישיון עסק. חשוב להגיע לפגישה הזו מצוידים בהרבה סבלנות, מכיוון שהיא תכלול מידע רב וטכני שתזדקקו לו בהמשך התהליך.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי. בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ב' – תוכנית עסק

השלב הבא בדרך לקבלת רישיון העסק הנכסף הוא הגשת תכנית עסק מפורטת, על פי קנה המידה שתקבלו מהמועצה, ולספק מפרט טכני של המבנה בו תפעילו את העסק. המפרט הזה צריך לכלול ציוד כיבוי אש, מערכת ביוב, פתחים ויציאות וכדומה. את התכנית עליכם להגיש כשהיא חתומה על איש מקצוע מוסמך – אדריכל (הרשום בפנקס האדריכלים), מהנדס (הרשום בפנקס המהנדסים) או הנדסאי שעבר הכשרה מתאימה.

מלבד תכנית העסק תצטרכו להגיש עוד מסמכים, בהתאם להנחיות של מועצת לב השרון. מסמכים אלה יכולים לכלול תרשים סביבה, מפה מצבית , טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח וכדומה.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

את הבקשה לרישיון עסק עליכם להגיש ליחידה לרישוי עסקים במחלקת איכות חיים וסביבה במועצה האזורית לב השרון. הבקשה תידון בוועדת הרישוי וממנה תישלח גם לגופים המאשרים והמקצועיים הרלוונטיים לבקשה שהגשתם. הגופים הללו כוללים, בהתאם לסוג העסק, את נציבות שירותי כיבוי והצלה, משרד החינוך, משרד התרבות והספורט או המשרד להגנת הסביבה. עם טופס הבקשה עליכם להגיש גם:

  • אישור על תשלום האגרה הקבועה בחוק.
  • תכנית בטיחות על פי הוראות המידע המקדמי שקיבלתם.
  • תוכנית עסק חתומה – כמפורט בשלב ב'.
  • מסמכים נוספים, כפי שיוגדר לכם על ידי היחידה לרישוי עסקים.

חשוב לוודא כי בעת ההגשה לא השמטתם בטעות פרטים בטפסים או לא הגשתם אותם כשהם חתומים. מסמך חסר או טעות במילוי טופס יכולים להביא לדחיית הבקשה ולעיכובים מיותרים.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

המעורבות של המועצה האזורית אינה מסתיימת עם קבלת רישיון העסק. גם לאחר קבלת הרישיון המועצה רשאית עיריית לבטל אותו, אם יעלה חשש שהעסק חורג מהתנאים שפורטו ברישיון שהונפק לו, או מתכניות העסק שהוגשו. זכרו כי כל אחד מהגופים נותני האישור רשאי להיכנס לעסק שלכם ולערוך ביקורת, במטרה לבדוק ולוודא כי העסק אכן עומד בתנאים שנקבעו לו.


תקנות ייחודיות למועצה האזורית לב השרון:

כבעלי עסקים מוטלת עליכם חובה לשמור על כל הוראות חוקי העזר התקפים בתחומי המועצה האזורית לב השרון. חוקים אלה נועדו להסדיר נושאים מקומיים ולהבטיח את שמירה הסדר הציבורי במועצה, והם כוללים תחומים כגון:

  • השתתפות בהוצאות גיזום צמחייה הבולטת מתחומי הנכס שלכם.
  • חובת הדברת מזיקים בשטח העסק.
  • איסור עישון במקומות ציבוריים.
  • איסור על מכירת גרעינים ובוטנים בשטח ציבורי.


אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקראטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר