רישוי עסקים במועצה אזורית מנשה

רישוי עסקים במועצה אזורית מנשה מתאפיין בתהליך קפדני ומסודר המבטיח עמידה בכל הדרישות הנדרשות לפעילות עסקית בתחום החקלאות, התעשייה והשירותים. המועצה מספקת תמיכה לעסקים במהלך כל שלבי התהליך, החל מהייעוץ הראשוני ועד לקבלת הרישיון העסקי.

במסגרת תהליך הרישוי, העסקים נדרשים להגיש מסמכים הכוללים תוכניות בנייה, בדיקות סביבתיות ובטיחותיות, ואישורים ממוסדות הממשלה השונים. מועצה אזורית מנשה דוגלת בשקיפות ובקלות גישה למידע, מה שמאפשר לבעלי העסקים לנווט בקלות רבה יותר את התהליך.

המועצה מעודדת פיתוח עסקי תוך שמירה על עקרונות הקיימות והאחריות החברתית והסביבתית. מנשה, המושכת עסקים חדשים בזכות המרחב הפתוח והפוטנציאל הכלכלי, משקיעה ביצירת תשתיות תומכות שמסייעות לעסקים להתפתח ולהתרחב. בכך, היא מקדמת את הצמיחה הכלכלית באזור ומעניקה תמיכה ביצירת סביבה עסקית איכותית ומשגשגת.

 

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית מנשה? מתחילים ברישוי עסקים!

חשוב שתדעו:

המועצה האזורית מנשה היא אחת המועצות הקטנות שבתחומי מדינת ישראל. על אף שטחה המצומצם היא מהווה את בסיס הפעילות של פארק מסחרי (בקיבוץ גן שמואל), חנות עודפים לצעצועי ילדים (בקיבוץ ברקאי), מפעל הטפטפות נטפים (בקיבוץ מגל), ומועדון ההופעות ברל'ה (בקיבוץ גבעת חביבה), המושך אליו מבקרים מכל אזור השרון, חיפה והמרכז.

אם אתם ברצונכם לפתוח עסק במועצה האזורית מנשה תצטרכו להקדים ולדאוג להוצאת רישיון עסק. ההוראות בדבר רישיון עסק מוסדרות בחוק רישוי עסקים, בצו רישוי עסקים, ובתקנות רישוי העסקים, המגדירות יותר מ-200 סוגים שונים של עסקים בישראל. הסיבה לדרישת להוצאת רישיון עסק היא הצורך בשמירה על אינטרסים של שלום הציבור וביטחון הציבור, מול האינטרסים של בעלי עסקים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול המועצה האזורית מנשה לרבות הנחיות מיוחדות:

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

המחלקה לרישוי עסקים במועצת מנשה מנסה לסייע לדורשי רישיון העסק בהליך המורכב והמסורבל שהמדינה דורשת מהם לעמוד בו. מומלץ לפנות למחלקת רישוי העסקים עוד לפני רכישה או שכירת עסק, כדי לקבל את המידע הדרוש בנוגע לתנאים לניהול העסק המבוקש, ייעוץ לגבי מיקומים אפשריים לעסק, ומידע מוקדם הנחוץ לכם לפני הגשת הבקשה לרישיון עסק. במידע המוקדם ניתן לקבל את הגדרת סוג העסק על פי צו רישוי עסקים, הנחיות להכנת תוכנית העסק, בעיות רישוי צפויות וחוקים ותקנות רלוונטיות שבעל העסק יהיה חייב לעמוד בהם.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי. בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

לאחר שתיפגשו עם נציג מחלקת רישוי עסקים, יהיה עליכם לשרטט את תוכנית העסק. תוכנית העסק כוללת את המפרט הטכני של העסק שלכם, ומשורטטת בהתאם לקנה המידה שקבעה המועצה האזורית מנשה. על גבי התכנית יש לסמן את המיקום של הציוד הנדרש לכיבוי אש, פתחים ויציאות חירום, מערכות ניקוז ואוורור ועוד. התכנית צריכה להיות חתומה על ידי בעל מקצוע מוסמך. כמו כן עליכם להגיש גם תרשים סביבה, מפה מצבית , טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח וכדומה.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים במועצה אזורית מנשה

בקשה לקבלת רישיון עסק יש להגיש ליחידה לרישוי עסקים במועצה האזורית מנשה על גבי טופס מובנה, חתומה על ידי המבקש. מחלקת רישוי עסקים גובה אגרה עבר השירותים הניתנים על ידה, עבור כל הגשת בקשה בנפרד. אם לא צורפו כל המסמכים הדרושים המחלקה רשאית לדחות את הבקשה, בצירוף נימוק בכתב, ותצטרכו להגיש אותה מחדש, ולשלם שוב את האגרה.

להגשת הבקשה עליכם לצרף גם:

  1. כתובת מדויקת של העסק
  2. פרטי התקשרות של מגיש הבקשה כולל מספר טלפון ומספר פקס.
  3. פירוט של העיסוקים שאתם רוצים לעסוק בהם בעסק, שטח ומבנה העסק
  4. מספרי תעודות זהות, כתובות פרטיות ומספרי טלפון של כל בעלי העסק
  5.  ייפוי כוח כחוק, מאושר על ידי עורך דין

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

המחלקה לרישוי עסקים  תעביר את הבקשה לרישיון עסק לבדיקה הנדסית של מחלקת ההנדסה או של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, וכמו כן לגורמי ונותני האישור הרלוונטיים  (כבאות, איכות הסביבה, משטרת ישראל, משרד הבריאות,  משרד החקלאות), וכן לגורמים נוספים בהתאם  לצורך. הגורמים יצרפו לבקשה את אישורם ותנאיהם או התנגדותם המנומקת לפתיחת העסק. כל גורם בוחן את הבקשה בהתאם לסמכות שמעניק לו החוק, ואינו יכול להתנות את מתן האישור באישור של גורם אחר, מתוך שמירה על עיקרון הדמוקרטי של הפרדת הסמכויות.


תקנות ייחודיות לתהליך רישוי עסקים במועצה האזורית מנשה

בעלי עסקים הפועלים בתחומי המועצה האזורית מנשה מחויבים להקפיד ולמלא אחר כל חוקי העזר העדכניים התקפים בתחומי המועצה. אתר האינטרנט של מועצת מנשה מפרט את כל חוקי העזר במועצה, וחובה על בעלי העסקים לפעול בהתאם להם, או להסתכן באיבוד רישיון העסק. בין היתר מכסים חוקי העזר נושאים כאלה:

  1. חובת חיבור לרשת המים של המועצה.
  2. איסור על חלוקת מודעות פרסומת בציבור.
  3. חובת גידור בריכות שחייה.

הצגת שם הרחוב ומספר הבית ברחוב באופן בולט על גבי הנכס.


שאלות ותשובות נפוצות על רישוי עסקים במועצה אזורית מנשה

  1. מהו רישוי עסקים במועצה אזורית מנשה ולמה הוא נדרש?
    רישוי עסקים במועצה אזורית מנשה הוא תהליך שמטרתו להסדיר את פעילותם של עסקים בתחום המועצה, בהתאם לחוק רישוי עסקים, תוך שמירה על בריאות הציבור, בטיחות, איכות הסביבה וסדר ציבורי תקין.

  2. אילו סוגי עסקים מחויבים ברישיון?
    עסקים בתחומי המזון, הבריאות, השירותים, התעשייה, החקלאות והתיירות – כגון מסעדות, קליניקות, מוסכים, מפעלים, מחסנים, צימרים ובתי מלאכה – מחויבים להוציא רישיון עסק לפי הצו.

  3. איך ניתן לבדוק אם עסק מסוים חייב ברישיון?
    ניתן לבדוק בצו רישוי עסקים או לפנות למחלקת רישוי עסקים במועצה אזורית מנשה כדי לבדוק האם סוג הפעילות מחייב רישיון עסק.

  4. מהם השלבים בתהליך הוצאת רישיון עסק?
    התהליך כולל פתיחת תיק רישוי, הגשת בקשה, צירוף תכניות הנדסיות חתומות, קבלת אישורים מהגורמים המאשרים (כיבוי אש, משרד הבריאות, משטרה ועוד), ולאחר מכן הנפקת הרישיון.

  5. האם ניתן להפעיל עסק לפני קבלת רישיון?
    לא. פתיחת עסק לפני קבלת רישיון תקף מהווה עבירה על החוק ועלולה להוביל לסנקציות כמו קנסות, צווי סגירה והליכים משפטיים.

  6. מהו רישיון זמני ולמי הוא מתאים?
    רישיון זמני מאפשר הפעלת עסק לזמן מוגבל כאשר מולאו רוב הדרישות אך טרם הושגו כל האישורים. הרישיון ניתן לפי שיקול דעת המועצה ובכפוף להתחייבות להשלמה.

  7. כמה זמן נמשך התהליך לקבלת רישיון עסק במועצה אזורית מנשה?
    משך התהליך משתנה לפי סוג העסק ומורכבותו, אך לרוב נע בין חודשיים לארבעה חודשים, בהתאם להשלמת כל הדרישות והאישורים.

  8. אילו מסמכים נדרשים לפתיחת תיק רישוי?
    טופס בקשה לרישיון, תכנית אדריכלית חתומה, אישור בעלות או חוזה שכירות, תעודת רישום של העסק (עוסק מורשה או חברה בע"מ), ואישורים נוספים בהתאם לאופי העסק.

  9. האם ניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון?
    כן. ניתן להגיש את הבקשה לרישיון עסק דרך מערכת "רישוי זמין" של משרד הפנים ולעקוב אחר סטטוס ההתקדמות מול המועצה.

  10. מה קורה אם העסק לא עומד בדרישות?
    העסק יקבל התראה עם דרישות לתיקון ליקויים. אם הליקויים לא יתוקנו, תיתכן דחייה בהנפקת הרישיון או שלילתו, ואף הוצאה של צו סגירה.

  11. האם עסק שפועל מהבית מחויב ברישיון עסק?
    תלוי באופי הפעילות. עסקים מהבית שמקבלים קהל, עוסקים במזון או חורגים מייעוד המגורים – ייתכן שיחויבו בהוצאת רישיון עסק.

  12. מהי העלות הכרוכה בהוצאת רישיון עסק במועצה אזורית מנשה?
    העלות משתנה לפי סוג וגודל העסק וכוללת אגרת רישוי שנתית, ולעיתים גם עלויות תכנון, ייעוץ ואישורים מקצועיים נוספים.

  13. האם ניתן להעביר רישיון עסק בין בעלי עסקים?
    לא. רישיון עסק הוא אישי ואינו ניתן להעברה. שינוי בבעלות העסק מחייב פתיחת תיק חדש והגשת בקשה לרישיון חדש.

  14. מה תוקפו של רישיון עסק בתחומי המועצה?
    בדרך כלל, רישיון עסק ניתן לשנה, עם אפשרות לחידוש תקופתי בכפוף לעמידה בתנאים שנקבעו על ידי הגורמים המאשרים.

  15. כיצד ניתן לפנות למחלקת רישוי עסקים במועצה אזורית מנשה?
    ניתן לפנות בטלפון, בדוא"ל או באמצעות טופס מקוון באתר המועצה. מומלץ לתאם מראש פגישה לצורך קבלת ייעוץ או פתיחת תיק רישוי.


אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקראטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר