רישוי עסקים מועצה אזורית מרחבים

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית מרחבים?

חשוב שתדעו:

המועצה האזורית מרחבים היא אחת המועצות האזוריות הגדולות בישראל מבחינת השטח, אך דווקא אחת הקטנות מבחינת האוכלוסייה. היא ממוקמת בנגב, סמוך לרצועת עזה, וב-18 היישובים שבתחומה מתגוררים רק קצת יותר מ-10 אלפים תושבים. לאחר פינוי גוש קטיף בשנת 2005 עברו חלק מהתושבים המפונים להתגורר בתחומי היישובים במועצת מרחבים, ועוסקים בעיקר בחקלאות, אם כי בשנים האחרונות החל להתפתח גם ענף התיירות במועצה, וכיום ניתן למצוא בה גם כמה צימרים.

בהתאם לחוק רישוי עסקים, פתיחת עסק במועצה האזורית מרחבים מחייבת הוצאת רישיון עסק. 'רישיון עסק' הוא אישור שמעניקה המועצה לבעלי העסקים שבתחומה, שמאפשר פתיחה וניהול של העסק בהתאם לחוק ולתקנות. רישיון העסק בא להבטיח שבעלי העסק נקטו בכל האמצעים והסידורים המתאימים להפעלתו התקינה של העסק, למען טובת הציבור הרחב.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול המועצה האזורית מרחבים לרבות הנחיות מיוחדות:

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

המחלקה לרישוי עסקים במועצת מרחבים היא רשות הרישוי המקומית, על פי הגדרת החוק, שעושה כמיטב יכולתה כדי לסייע לבעלי העסקים להשיג את האישורים הנדרשים לקבלת רישיון העסק. הצעד הראשון בדרך להשגת הרישיון הוא בדיקה במשרדי מחלקת רישוי עסקים, באשר לאפשרות פתיחת העסק במקום כזה או אחר, לפני שתעשו צעדים שיגרמו לכם להוצאות כספיות מיותרות ויכניסו אתכם להתחייבויות שלא תוכלו לצאת מהן.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי. בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ב' – תוכנית עסק

לאחר שתקבעו פגישה במחלקת רישוי עסקים של מועצת מרחבים, עליכם להכין את תוכנית העסק, איתה אתם אמורים להגיע לפגישה. בתוכנית העסק עליכם לשרטט את המפרט הטכני של העסק שלכם, בהתאם להנחיות ולקנה המידה שתקבלו מהמועצה. בנוסף לתכנית, שצריכה להיות מוגשת לאחר שחתם עליה מהנדס, אדריכל או בעל מקצוע מוסמך אחר, עליכם להגיש גם את תיאור הפעילות העסקית שאתם מתכננים לבצע בעסק. כמו כן עליכם להגיש גם תרשים סביבה, מפה מצבית , טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח וכדומה.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות?  אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

כל בקשה לרישיון עסק שמוגשת למחלקה לרישוי עסקים, עוברת לבדיקה ולחוות דעת של הוועדה המקומית או מחלקת ההנדסה, באשר לשימושים המותרים במקרקעין שבתחומם מבוקש רישיון העסק. ייעודי הקרקע השונים בתחום השיפוט של המועצה האזורית מרחבים מוגדרים בתוכניות בניין העיר למושבים וליישובים, וכל עסק חדש חייב לפעול בהתאם לייעודים המותרים – מגורים, תעשייה, תיירות, מלאכה, מבני ציבור ועוד. מלבד טופס הבקשה לרישיון עסק עליכם להגיש לאישור גם:

  • שובר תשלום חתום המעיד על תשלום האגרה הנדרשת.
  • צילום של תעודת הזהות של מגיש הבקשה, וייפוי כוח אם הבקשה מוגשת בשם צד ג'.
  • חוזה שכירות של הנכס שבו יפעל העסק.
  • מסמכים נוספים כפי שתתבקשו על ידי המחלקה לרישוי עסקים.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

המועצה האזורית מרחבים חוקקה חוקי עזר המחייבים את כל בעלי העסקים הפועלים בתחומי המועצה. חוקים אלה הם חלק מתנאי רישיון העסק שבעל העסק חייב למלא בכל עת, ועליו גם להתעדכן בחוקים חדשים הנכנסים לתוקף, ובשינויים שנכנסו לתוקף בחוקים הקיימים. את כל חוקי העזר תוכלו למצוא באתר האינטרנט של המועצה האזורית מרחבים, בין היתר חוקי עזר העוסקים בהנחיות לגבי:


תקנות ייחודיות למועצה האזורית מרחבים:

המועצה האזורית מרחבים חוקקה חוקי עזר המחייבים את כל בעלי העסקים הפועלים בתחומי המועצה. חוקים אלה הם חלק מתנאי רישיון העסק שבעל העסק חייב למלא בכל עת, ועליו גם להתעדכן בחוקים חדשים הנכנסים לתוקף, ובשינויים שנכנסו לתוקף בחוקים הקיימים. את כל חוקי העזר תוכלו למצוא באתר האינטרנט של המועצה האזורית מרחבים, בין היתר חוקי עזר העוסקים בהנחיות לגבי:

  •  התקנת מתקנים לאיסוף אשפה בעסק.
  • איסור על הובלת פסולת בניין ללא אישור מיוחד.
  • חובת החזקת בעלי חיים בתוך חצר מגודרת.
  • השתתפות עסקים בעלויות סלילת כבישים בשטחם.

אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקראטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר