רישוי עסקים במועצה מקומית אזור

רישוי עסקים במועצה מקומית אזור הוא תהליך קריטי המאפשר לעסקים באזור לפעול בהתאם לקריטריונים ולתקנות שהמועצה מגדירה. המטרה העיקרית של תהליך זה היא לוודא שכל עסק, בין אם זה מסעדה, חנות קמעונאית, מרכז כושר, או מפעל תעשייתי, פועל באופן בטוח, אחראי ובהתאם לסטנדרטים המחייבים. המועצה מקומית אזור נוקטת בגישה מקיפה לרישוי עסקים, שכוללת ניתוח סיכונים, עמידה בדרישות סביבתיות, נגישות ובטיחות.

במסגרת תהליך רישוי העסקים, על העסקים במועצה מקומית אזור לעבור שלבים שונים, החל מהגשת בקשה מפורטת ועד לקבלת הרישיון הסופי. תהליך זה כולל בדיקות ואישורים מגופים מקצועיים שונים, כולל רשויות הבריאות, הכבאות והמשטרה. בנוסף, ייתכנו דרישות ספציפיות כמו אישורים סביבתיים, תכניות נגישות ועוד, המותאמות לסוג העסק ולאופי הפעילות שלו.

המועצה מקומית אזור מתייחסת ברצינות רבה לתהליך רישוי העסקים, מתוך הכרה בחשיבותו לשמירה על סדר חברתי וכלכלי באזור. היא מספקת תמיכה ומידע לבעלי העסקים לאורך כל התהליך ועובדת לייעל ולהפוך את הליך הרישוי ליעיל ונגיש ככל האפשר. ההשקעה בתהליכי רישוי מושכלים ובקפדנות בבדיקות ובאישורים היא בסיס לפיתוח עסקי בר קיימא ולקידום האזור כשלם.

 

חושבים לפתוח עסק במועצה מקומית אזור? מתחילים ברישוי עסקים

רישוי עסקים מועצה מקומית אזורחשוב שתדע:

אזור הינה מועצה מקומית השוכנת במרכז הארץ, סמוך לעיר תל אביב. במועצה מתגוררים מעל ל-11,000 תושבים, והיא מדורגת מעל הממוצע בסולם החברתי-כלכלי הארצי.

תושבי המקום נהנים משירותים קהילתיים מגוונים כמו מתנ"סים, מועדוני נוער, פעילויות לגיל הזהב, ספריה ציבורית ועוד. באזור ניתן למצוא אף אתרי תיירות כמו המצודה הצלבנית, שרידי מבנים מתקופות קדומות ועתיקות נוספות.

אם אתם חושבים על פתיחת עסק במועצה המקומית אזור, דעו כי ייתכן ותידרשו להוציא רישיון עסק. על פי חוק רישוי העסקים בישראל קיימות 10 קבוצות של תחומים שונים הנקראות "טעונות רישוי", וכל העוסק בהם מחויב בהוצאת רישיון עסק. על מנת לדעת אם הנכם נדרשים לרישיון עסק, קבעו פגישה במחלקת רישוי עסקים במועצה המקומית אזור.

אנו באביב ברישוי בעלי ניסיון של למעלה מ- 15 שנה בליווי עסקים בדרך להנפקת רישיון עסק, נעניק לכם שירות מקיף וסיוע לאורך כל הדרך, לפרטים חייגו: 050-8092338. הצוות שלנו כולל אנשי מקצוע הבקיאים בכל שלב בהליך הבירוקרטי ומנוסים בהתנהלות מול גופי הרשויות השונות.

אם הנכם מעוניינים לטפל בהנפקת רישיון העסק שלכם בצורה עצמאית, להלן פירוט השלבים אותם תידרשו לעבור מול מחלקת רישוי העסקים במועצה המקומית אזור:

 

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

בפגישה הראשונית עם נציג מחלקת רישוי העסקים במועצה המקומית אזור, תקבלו ייעוץ ראשוני והכוונה לגבי תהליך הוצאת רישיון העסק. על מנת שפקיד הרישוי יוכל לסייע ולייעץ לכם לגבי העסק שלכם, הגיעו לפגישה עם כתובת מדויקת של העסק המבוקש ופרטים נוספים רבים ככל שתוכלו. בפגישה תקבלו רשימה של גופים ממשלתיים וגורמים עירוניים אשר אישורם נדרש לקבלת רישיון העסק, ובנוסף יעביר לכם הנציג הנחיות להגשת תוכנית עסק.

מידע מקדמי – לכל אחד מהגופים הנמצאים ברשימה אותה קיבלתם בפגישת הייעוץ עליכם לשלוח בקשה למידע מקדמי. כ- 30 יום מהגשת הבקשה תקבלו בדואר את המידע כולל פירוט הדרישות של הרשויות מהעסק המבוקש.

תהליך הוצאת הרישיון אורך זמן ודורש אישורים של גופים רבים. בשל כך הימנעו מחתימת חוזים ורכישות כלכליות גדולות לפני קבלת אישור מהגורמים הרלוונטיים כי המבנה אכן מתאים להקמת עסק, וכי בקשת הוצאת הרישיון שלכם נבחנת לחיוב.

המידע המקדמי עלול לעיתים לייאש בשל דרישותיהן הרבות של הרשויות השונות. אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מאת אנשי מקצוע מנוסים אשר יעניקו לכם סיוע וטיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

תכנית העסק כוללת מסמכים חשובים, המהווים את לב ליבה של הבקשה. על מסמכים אלו לתאר במידות מדויקות את מבנה העסק על שטחיו וגבולותיו, ולכלול פירוט של המבנה כמו פתחים ויציאות, מתקני אשפה, צנרת מים, יציאות חשמל ועוד.

מסמכים אלה מאפשרים לוועדת הרישוי והגורמים השונים לוודא כי אין במבנה העסק סכנה לשלום הציבור ובריאותו, וכי הוא מתאים לתחום העיסוק המבוקש.

בין המסמכים אותם תידרשו לכלול בתכנית העסק:

  1.  תרשים סביבה
  2. מפה מצבית
  3. טבלת אישורים לתוכנית
  4. בקשה לשימוש חריג- במידת הצורך.
  5. ייפוי כוח
  6. בקשת רישיון עסק ל"מפעל מסוכן" תכלול בתוכה תיק מפעל עם פירוט הסיכונים והאמצעים למניעתם.

כמו כן ייתכן ותידרשו למסמכים נוספים על ידי המועצה המקומית אזור שאינם מופיעים ברשימה לעיל.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי בכתיבת תוכנית עסק על פי ההנחיות ובאיסוף כל המסמכים הדרושים לכך, לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים במועצה אזורית אזור

בשלב הגשת הבקשה עליכם לאסוף את כל המסמכים להם נדרשתם בשלבים הקודמים: תוכנית העסק, מפות ושרטוטים, טפסים חתומים ועוד. כמו כן עליכם לוודא כי כל הדרישות להן נתבקשתם במידע המקדמי מולאו, וכי נעשו כל התאומים בבית העסק שלכם.

מלבד המסמכים שאספתם, עליכם להגיש גם את הטפסים הבאים:

  1. טופס הגשת בקשה לרישיון – אותו מילאתם באופן עצמאי ללא השמטה או חוסר של פרטים נחוצים ולאחר שחתמתם עליו כנדרש בהוראות המופיעות על גבי הטופס.
  2. תוכנית עסק – כמפורט בשלב ב', חתומה ומאושרת ע"י הגורמים הרשמיים.
  3. תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המקדמי.
  4. שובר אישור לתשלום האגרה.
  5. וכמו כן מסמכים נוספים בהם: חוזה חתום, מס' חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח.

את כל הנ"ל עליכם לרכז יחדיו ולהגיש למחלקת רישוי עסקים במועצה המקומית אזור, בכתובת יצחק שדה 18, אזור.

תהליך בדיקת הבקשה אורך זמן שכן מלבד למחלקת רישוי העסקים, בקשתכם תועבר למחלקת ההנדסה ולשאר גופים וגורמי אישור רלוונטיים לבדיקה מדוקדקת. את התשובה לבקשתכם תקבלו כעבור 21 ימים מיום ההגשה. במידה והתשובה חיובית, ימשיך הטיפול בבקשתכם עד הוצאת הרישיון. במידה והתשובה היא שלילית, תקבלו במכתב נימוקים מפורטים לסיבת הדחייה, ולא תוכלו להוציא רישיון עסק עד לפתירת הבעיות שמצאו הגורמים המסרבים.

חוששים שבקשתכם לרישיון עסק לא תאושר? אנו באביב ברישוי נשמח לסייע בהכנת הניירת ובהגשת הבקשה על מנת להעניק לכם את מירב הסיכויים לאישור הרישיון! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

שלב זה הינו הסופי והמשמח בתהליך הוצאת הרישיון. את רישיון העסק שלכם עליכם לתלות במקום בולט בעסק על פי החוק. וודאו כי אתם עומדים בתנאי העסק והרישיון, וזכרו לחדש את רישיונכם בזמן במידה והוא אינו לצמיתות.

הליכים בירוקרטיים ייחודיים למועצה המקומית אזור:

כל בעלי העסקים בישראל נדרשים להישמע לחוקי העסקים בארץ ולהתעדכן בשינויים ובתקנות החדשות. מלבד זאת, בעלי העסקים במועצה המקומית אזור נדרשים להישמע אף לחוקי העזר והתקנות הייחודיות למועצה שלהם.

בין התקנות הייחודיות:

  1. פתיחת וסגירת בתי עסק
  2. צו תשלום ארנונה
  3. נושאי תברואה- איסוף פסולת, סילוק מפגעים, הדברה ועוד.

את הרשימה המלאה של החוקים והתקנות תוכלו למצוא במועצה המקומית אזור.


אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

הנפקת רישיון עסק הוא הליך בירוקראטי מסובך ומתיש, ואין סיבה שתעברו אותו לבד. אנו באביב ברישוי מלווים בתי עסק גדולים כקטנים בתהליך הוצאת הרישיון, חוסכים להם כסף וזמן ומונעים עיכובים ככל הניתן. התקשרו עוד היום להתחלת התהליך, החל משלב איתור נכס העונה לדרישותיכם ועד קבלת הרישיון הנכסף.
לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר