רישוי עסקים במועצה מקומית גדרה

רישוי עסקים במועצה מקומית גדרה מתמקד בספקטרום רחב של פעילויות עסקיות, מחנויות קטנות ועד מפעלים תעשייתיים. תהליך הרישוי נועד לוודא שכל עסק בגדרה פועל בהתאם להוראות החוק ובצורה שמשרתת את צרכי התושבים ותורמת לכלכלה המקומית. במסגרת זו, המועצה מקפידה על עמידה בסטנדרטים של בריאות ציבורית, בטיחות, נגישות ושמירה על הסביבה.

התהליך מתחיל מהגשת בקשה מפורטת, שבה נדרש העסק להציג את פרטיו המלאים, תוכניות בניין, התאמות לנגישות, מערכות כיבוי אש, וכל מסמך רלוונטי אחר שיכול לתמוך בבקשה. לאחר מכן, הבקשה עוברת בדיקה מקיפה על ידי המועצה וגורמים נוספים כמו רשות המסים, משרד הבריאות ומחלקת הכבאות. במקרים מסוימים, עשויה להיות דרישה לביצוע שינויים או שדרוגים במתקנים לפני שניתן היתר רישוי.

מועצה מקומית גדרה רואה בתהליך רישוי העסקים כלי לקידום צמיחה עסקית בריאה ומקיימת, שמסייעת ליצירת משרות עבודה ולפיתוח הכלכלה המקומית. בנוסף, המועצה משתמשת בתהליך כדי לוודא שהעסקים באזורה פועלים בצורה אחראית ומתחשבת בציבור ובסביבה. כך, רישוי עסקים בגדרה מהווה כלי מרכזי בידי המועצה לניהול ולשליטה בפרופיל העסקי של העיר, תוך שמירה על ערכים של פיתוח מקיים ושיפור איכות חיי התושבים.

 

חושבים לפתוח עסק במועצה מקומית גדרה? 

חשוב שתדע:
רישוי עסקים מועצה מקומית גדרה

גדרה היא מושבה בשפלה אשר ממוקמת סמוך לערים רחובות ויבנה. מושבה זו הינה אחת הותיקות בישראל והיוותה מרכז לקליטת עלייה גדול ומוצלח אף לפני הקמת המדינה. גדרה שוכנת על מספר גבעות והיא נהנית מנוף ירוק וקסום, אוויר נקי וקרקעות חקלאיות רבות באזורה.

בעיר קיימים שרידי עתיקות מהמאות הקודמות אשר מהווים מוקד תיירות, כמו גם גן פסלים, מוזיאון גדרה, מועדוני נוער ופעילויות וחגיגות לאירועים מיוחדים. המועצה המקומית גדרה מונה כ23,000 תושבים ובדירוג החברתי-כלכלי היא ממוקמת מעל הממוצע.

אם ברצונכם לפתוח עסק במועצה המקומית גדרה עליכם להוציא רישיון עסק (על פי חוק רישוי העסקים בשראל). תהליך זה מתנהל במספר שלבים בהם תידרשו להגיש בקשה מפורטת למחלקת רישוי עסקים במושבה, ולהמתין לאישור הרישיון.

אנו באביב ברישוי בעלי ניסיון של למעלה מ- 15 שנה בליווי עסקים בדרך להנפקת רישיון עסק, נעניק לכם שירות מקיף וסיוע לאורך כל הדרך, לפרטים חייגו: 050-8092338. הצוות שלנו כולל אנשי מקצוע הבקיאים בכל שלב בהליך הבירוקרטי ומנוסים בהתנהלות מול גופי הרשויות השונות.

אם הנכם מעוניינים לטפל בהנפקת רישיון העסק שלכם בצורה עצמאית, להלן פירוט השלבים אותם תידרשו לעבור מול מחלקת רישוי העסקים במועצה המקומית גדרה:

 


שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

השלב הראשון נועד כדי לקבל מידע על תהליך הוצאת רישיון עסק. בפגישה במחלקת רישוי ופיקוח עסקים במועצה המקומית גדרה תקבלו ייעוץ מנציג המחלקה לגבי תחום עיסוקכם ומבנה העסק המבוקש. כמו כן תקבלו בפגישה הנחיות להגשת תכנית העסק, ורשימה של גופים נותני רישוי, עירוניים וממשלתיים.


גורמי רישוי עירוניים:

  1. מחלקת הנדסה
  2. הפיקוח העירוני.
  3. תברואן.
  4. המחלקה הוטרינרית.


גורמי רישוי חיצוניים:

  1. ועדה מרחבית לתכנון ובניה
  2. שרותי הכבאות
  3. משרד הבריאות
  4. המשרד לאיכות הסביבה
  5. משטרה
  6. משרד העבודה
  7. משרד התחבורה
  8. משרד החינוך

לכל עסק ישנם גורמי רישוי הרלוונטיים לו ספציפית בהתאם לתחום העיסוק. את הרשימה המלאה והרלוונטית תקבלו מנציג המחלקה, וייתכן ותידרשו באישורים של גורמים נוספים אשר לא מוזכרים לעיל.

מידע מקדמי – לכל אחד מהגופים הנמצאים ברשימה אותה קיבלתם בפגישת הייעוץ עליכם לשלוח בקשה למידע מקדמי. כ- 30 יום מהגשת הבקשה תקבלו בדואר את המידע, כולל פירוט הדרישות של הרשויות מהעסק המבוקש.

המועצה המקומית גדרה ממליצה למבקשי רישיון העסק לא לבצע עסקאות כלכליות גדולות כגון חתימה על חוזה שכירות או רכישת מבנים, עד לביצוע בדיקה יסודית שתאשר כי אכן ניתן להוציא רישיון עסק במבנה המבוקש.

המידע המקדמי עלול לעיתים לייאש בשל דרישותיהן הרבות של הרשויות השונות. אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מאת אנשי מקצוע מנוסים אשר יעניקו לכם סיוע וטיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ב' – תוכנית עסק

מטרתה של תכנית העסק היא לאפשר לגורמי הרישוי השונים לבחון את מבנה העסק ולוודא כי הוא אכן עומד בתקנות תכנון ובניה, וכי אין בו סכנה לשלום הציבור ובריאותו. משום כך על תכנית העסק להיות תואמת את המציאות ולכלול את כל הפרטים והמידות המדויקים.

וודאו כי ברשותכם מצויים המסמכים הנדרשים על פי הנחיות המועצה להגשת התכנית, ביניהם:

  1.  פרטים- כל פרטי העסק ובעלי העסק, כולל חתימות עורך התכנית (בעל מקצוע מוסמך) ומגיש הבקשה.
  2. תרשים סביבה- בקנה מידה 1:2500
  3. מפה מצבית- בקנה מידה 1:250
  4. תכנית העסק- בקנה מידה 1:100, בה יפורטו פתחים וחלונות, מערכת ביוב וצנרת מים, מתקני אשפה וכדומה.
  5. טבלת אישורים לתוכנית

ייתכן ותתבקשו למסמכים נוספים כגון ייפוי כח או בקשה לשימוש חריג, וזאת בהתאם להנחיות מחלקת רישוי עסקים במועצה המקומית גדרה.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי בכתיבת תוכנית עסק על פי ההנחיות ובאיסוף כל המסמכים הדרושים לכך, לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים במועצה מקומית גדרה

לאחר הכנת המסמכים לתכנית העסק ותיאום הדרישות של הגורמים המאשרים על פי המידע המקדמי, עליכם לרכז יחדיו את כל המסמכים והאישורים ולהגיש אותם למחלקת רישוי עסקים במועצה המקומית גדרה, בכתובת: פינס 4 גדרה, קומה שניה ליד מחלקת ההנדסה.

רגע לפני הגשת הבקשה, וודאו כי ברשותכם המסמכים והטפסים הבאים:

  1. טופס הגשת בקשה לרישיון – מלא וחתום כנדרש.
  2. תוכנית עסק על מסמכיה השונים.
  3. תוכנית בטיחות
  4. שובר אישור לתשלום האגרה.
  5. מסמכים נוספים כמו חוזה חתום, מס' חוזה ארנונה וצילום תעודת זהות.

לאחר הגשתה למחלקת רישוי ופיקוח עסקים, תעבור בקשתכם לבדיקת מחלקת ההנדסה לגבי התאמת העסק לדיני התכנון והבניה. בנוסף תעבור הבקשה לשאר גורמי הרישוי הרלוונטיים לתחום העסק שלכם. את תשובת המועצה והגורמים השונים תקבלו במכתב כעבור 21 ימים מהגשת הבקשה, ורק במידה וכל הגורמים יתנו את אישורם תקבלו אישור להוצאת רישיון עסק.

חוששים שמא בקשתכם לרישיון עסק לא תאושר? אנו באביב ברישוי נשמח לסייע בהכנת הניירת ובהגשת הבקשה על מנת להעניק לכם את מירב הסיכויים לאישור הרישיון! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

ישנם מספר סוגי רישיונות עסק, ביניהם רישיון לצמיתות, רישיון תקופתי או רישיון זמני. בקבלתכם את רישיון העסק שלכם, וודאו מהו סוג רישיונכם ופעלו בהתאם מבחינת חידוש הרישיון ועמידה בתנאים. כבעלי עסק מן המניין עליכם לתלות את רישיונכם במקום בולט בעסק ולהישמע לחוקי העסקים בישראל.


הליכים בירוקרטיים ייחודיים לתהליך רישוי עסקים במועצה המקומית גדרה

כמו בכל רשות מקומית, גם המועצה המקומית גדרה דורשת מבעלי העסק להתעדכן בהליכים הייחודיים לה, כאשר את הרשימה המלאה תוכלו למצוא במחלקת רישוי עסקים במועצה.

בין ההליכים הבירוקרטיים הנדרשים:

  1. הגשת תכנית עסק– עסקים בתחום המזון, בריכות שחיה ועסקים ומפעלים מזהמים נדרשים להגשת אישורים, רשימות ומפרטים מיוחדים בהתאם לבקשת המועצה המקומית גדרה.
  2. שינויים בעסק– שינוי או החלפת בעלות, תוספת או צמצום תחום העיסוק, שינויים פנימיים וחיצוניים בתכנית העסק ועוד, כל אלה דורשים הגשת בקשה מחודשת לרישיון עסק, או אישורים של הגורמים הקבועים בחוק.
  3. חוקי עזר ותקנות– על בעלי העסקים במועצה המקומית גדרה להישמע לחוקי העזר והתקנות הייחודיות למועצה, כגון פתיחת וסגירת בתי עסק, שילוט, סילוק אשפה ועוד.


אביב ברישוי – מוציאים לכם רישוי עסקים במועצה מקומית גדרה

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר