רישוי עסקים במועצה מקומית ראש פינה

רישוי עסקים במועצה מקומית ראש פינה מיושם תוך דגש על התאמה לאופי הייחודי של היישוב, המתאפיין בקנה מידה קטן, אפיון תיירותי וקהילתי. ראש פינה, שנמצאת בצפון הארץ וידועה בנופיה הקסומים ובמורשתה ההיסטורית, מקפידה על רישוי עסקים שמשקף את ערכיה ומטרותיה.

המועצה המקומית מקדמת תהליך רישוי שמאפשר לעסקים לפעול בהרמוניה עם הסביבה הטבעית והאנושית, תוך שמירה על עקרונות של ברקיימות ואיכות סביבה. עסקים בתחום התיירות, האירוח והשירותים נדרשים לעמוד בקריטריונים שנועדו לשמור על חווית המבקר והתושב ולתמוך בפיתוח הכלכלי של היישוב.

תהליך רישוי העסקים בראש פינה כולל בדיקה מעמיקה של תוכניות העסק, עמידה בדרישות בטיחות, נגישות והתאמה לצורך הקהילתי. כמו כן, ישנה התמקדות בהשפעות הסביבתיות והנראות של העסק, במיוחד באזורים היסטוריים או במקומות בעלי ערך תיירותי גבוה.

המועצה מקומית ראש פינה מספקת מסגרת תמיכה לעסקים, כדי לעזור להם לעמוד בכל הדרישות ולשגשג. היא מעודדת יזמות וחדשנות, תוך הקפדה על שמירה על זהותה הייחודית של ראש פינה כמוקד תיירותי ותרבותי.

מעוניין לפתוח עסק במועצה המקומית ראש פינה?

רישוי עסקים ראש פינהחשוב שתדעו:

ראש פינה הינה מועצה מקומית השוכנת בהרי הגליל שבצפון, סמוך לעיר צפת. היא מונה כ-2700 תושבים, דבר המעניק לה אווירה משפחתית ואינטימית. המועצה מדורגת במקום השביעי מתוך 10 בסולם החברתי-כלכלי הארצי, ותושביה נהנים מאיכות חיים גבוהה.

ראש פינה הינה מוקד תיירות עיקרי בגליל ובגולן וקיימים בה בתי אירוח, מסעדות ובתי עסק מגוונים. תיירים רבים מגיעים אליה לכנסים אקדמאיים, אירועי יין בגליל, אירועי ענף הזית, כנסי חקלאות ועוד. המבקרים בה נהנים מנוף קסום, אוויר נקי ושקט שליו.

אם ברצונכם לפתוח עסק במועצה המקומית ראש פינה, קבעו פגישה ראשונית במחלקת רישוי עסקים במועצה ובדקו על פי חוק העסקים אם תחום עסקכם חייב ברישיון עסק (על פי 10 קבוצות טעונות רישוי החייבות ברישיון עסק). במידה וכן, עליכם לעבור תהליך ארוך ובירוקראטי אשר בסופו תקבלו אישור (או דחייה) לרישיון עסק ותוכלו להתחיל ולפעול.

אנו באביב ברישוי בעלי ניסיון של למעלה מ- 15 שנה בליווי עסקים בדרך להנפקת רישיון עסק, נעניק לכם שירות מקיף וסיוע לאורך כל הדרך, לפרטים חייגו: 050-8092338. הצוות שלנו כולל אנשי מקצוע הבקיאים בכל שלב בהליך הבירוקרטי ומנוסים בהתנהלות מול גופי הרשויות השונות.

אם הנכם מעוניינים לטפל בהנפקת רישיון העסק שלכם בצורה עצמאית, להלן פירוט השלבים אותם תידרשו לעבור מול מחלקת רישוי העסקים במועצה המקומית ראש פינה:

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

בפגישה הראשונית במחלקת רישוי עסקים תקבלו את כל המידע על תהליך הוצאת רישיון עסק על שלביו השונים. במהלך התהליך תידרשו להתנהל מול גופים שונים, למלא אחר תנאיהם ולערוך תיאומים בבית העסק שלכם.

על מנת לוודא כי העסק שלכם לא מהווה סכנה לשלום הציבור מבחינת תברואה וביטחון, דרושים אישורים של גורמים שונים, עירוניים וממשלתיים, כמו משטרת ישראל, מחלקת ההנדסה, משרד הבריאות, כיבוי אש, המשרד לאיכות הסביבה ועוד. נציג המחלקה יעביר לכם רשימת גופים אשר רלוונטיים לעסק שלכם ואת אישורם תצטרכו לקבל.

מידע מקדמי – לכל אחד מהגופים הנמצאים ברשימה אותה קיבלתם בפגישת הייעוץ עליכם לשלוח בקשה למידע מקדמי. כ- 30 יום מהגשת הבקשה תקבלו בדואר את המידע כולל פירוט הדרישות של הרשויות מהעסק המבוקש.

המידע המקדמי עלול לעיתים לייאש בשל דרישותיהן הרבות של הרשויות השונות. אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מאת אנשי מקצוע מנוסים אשר יעניקו לכם סיוע וטיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

את ההנחיות המדויקות לכתיבת תכנית העסק תקבלו מנציג מחלקת רישוי עסקים בפגישה הראשונית. בעת הכנת התכנית מומלץ להיוועץ במפקח תברואה על מנת שהעסק יהיה בטוח מפני מזיקים וסכנות בריאותיות. את התכנית יש להחתים על ידי איש מקצוע מוסמך, כמו מהנדס בניין או אדריכל.

בין המסמכים אותם יש לכלול בתכנית העסק:

  1. תכנית עסק- בקנה מידה 1:100
  2. תרשים סביבה
  3. מפה מצבית- בקנה מידה 1:250
  4. טבלת אישורים לתוכנית
  5. בקשה לשימוש חריג- במידת הצורך

ייתכן ורשות הרישוי תדרוש מכם מסמכים נוספים אותם תתבקשו להגיש יחד עם תכנית העסק.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי בכתיבת תוכנית עסק על פי ההנחיות ובאיסוף כל המסמכים הדרושים לכך, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

בשלב זה, לפני הגשת הבקשה למחלקת רישוי עסקים, עליכם לוודא כי ברשותכם מצויים כל המסמכים הנדרשים, תכניות, מפות, שרטוטים וכדומה, ולוודא כי מולאו כל הדרישות אותן קיבלתם מהגופים השונים בשלב המידע המקדמי. כמו כן עליכם לשלם את אגרת רישיון העסק. את הבקשה יש להגיש למשרדי מחלקת רישוי עסקים בבניין המועצה המקומית ברחוב מעלה גיא אוני, ראש פינה.

להגשת הבקשה עליכם לצרף גם את הטפסים הבאים:

  1. טופס הגשת בקשה לרישיון – עליכם למלא אותו באופן עצמאי ולחתום עליו כנדרש בהוראות המופיעות על גבי הטופס.
  2. תוכנית עסק – כמפורט בשלב ב', כאשר היא חתומה ומאושרת ע"י הגורמים הרשמיים.
  3. תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המקדמי.
  4. שובר אישור לתשלום האגרה.
  5. וכמו כן מסמכים נוספים בהם: חוזה חתום, מס' חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח.


זכרו:

כעבור 21 ימים מהגשת הבקשה תקבלו מכתב ממחלקת הרישוי המאשר או דוחה את בקשתכם. במקרה של דחייה תקבלו נימוקים לסיבת הדחייה וכך תוכלו לתקן, לשנות ולהגיש בקשה חדשה עם סיכויים גבוהים יותר לקבלת אישור.

חוששים שבקשתכם לרישיון עסק לא תאושר? אנו באביב ברישוי נשמח לסייע בהכנת הניירת ובהגשת הבקשה על מנת להעניק לכם את מירב הסיכויים לאישור הרישיון! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

רישיון העסק יונפק עבורכם רק לאחר קבלת אישור מכל הגורמים והגופים הרלוונטיים אשר בחנו את בקשתכם. ייתכן והרישיון שיוענק לכם לא יהיה לצמיתות אלא רישיון זמני או תקופתי, ובמקרה כזה תידרשו לחדש אותו בסוף התקופה שנקבעה לו. את הרישיון יש לתלות במקום בולט בעסק ולעמוד בתנאיו.


הליכים בירוקרטיים ייחודיים למועצה המקומית ראש פינה
:

המועצה המקומית דורשת מבעלי העסקים בראש פינה להישמע לחוקי העסקים בישראל ולתקנות הייחודיות למועצה, וזאת על מנת לשמור על רווחת התושבים, בריאותם, ביטחונם ואיכות חייהם. התקנות המתייחסות לבעלי העסקים נוגעות בנושאים כמו מטרדי רעש, סילוק אשפה, פתיחת וסגירת בתי עסק, שלטים ומודעות ועוד. את רשימת התקנות המלאה ניתן למצוא במשרדי המועצה המקומית ראש פינה.


אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

הנפקת רישיון עסק הוא הליך בירוקראטי מסובך ומתיש, ואין סיבה שתעברו אותו לבד. אנו באביב ברישוי מלווים בתי עסק גדולים כקטנים בתהליך הוצאת הרישיון, חוסכים להם כסף וזמן ומונעים עיכובים ככל הניתן. התקשרו עוד היום להתחלת התהליך, החל משלב איתור נכס העונה לדרישותיכם ועד קבלת הרישיון הנכסף.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר