רישוי עסקים מועצה מקומית שוהם

חושבים לפתוח עסק במועצה מקומית שוהם?

חשוב שתדעו:

המועצה המקומית שוהם נמצאת במרכז הארץ ושוכנת סמוך לעיר ראש העין. בשוהם מתגוררים קרוב ל20,000 תושבים והיא מדורגת במקום שמיני מתוך 10 בסולם החברתי-כלכלי הארצי. תושביה נהנים ממועצה מטופחת וירוקה וממוסדות חינוך מהמובילים בארץ, קיימים בה ספריה ציבורית, מועדון ספורט ובית יד לבנים ומתקיימים בה אירועי תרבות וספורט כמו פסטיבל סוכות, "ספורטיאדה", מרוץ אופניים, תחרויות ריצה ועוד.

בשוהם קיימים מרכזי סחר ובתי עסק מגוונים, וזאת בעידוד המועצה המקומית המסייעת ומלווה את בעלי העסק בתהליך הרישוי והקמת העסק. אם ברצונכם לפתוח עסק במועצה המקומית שוהם, עליכם לקבוע פגישה במחלקת רישוי עסקים במועצה, שם תקבלו הדרכה מלאה על תהליך הוצאת רישיון העסק.

אנו באביב ברישוי בעלי ניסיון של למעלה מ- 15 שנה בליווי עסקים בדרך להנפקת רישיון עסק, נעניק לכם שירות מקיף וסיוע לאורך כל הדרך, לפרטים חייגו: 050-8092338

הצוות שלנו כולל אנשי מקצוע הבקיאים בכל שלב בהליך הבירוקרטי ומנוסים בהתנהלות מול גופי הרשויות השונות.

אם הנכם מעוניינים לטפל בהנפקת רישיון העסק שלכם בצורה עצמאית, להלן פירוט השלבים אותם תידרשו לעבור מול מחלקת רישוי העסקים במועצה מקומית שוהם.

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

לפגישה הראשונה במחלקת רישוי עסקים עליכם להגיע עם המידע המוקדם הבא:

  1. מידע על המבקש כמו מספר חברה, מספר טלפון, פקס וכדומה.
  2. כתובת מדויקת של העסק ומספר ארנונה.
  3. פירוט העיסוקים המבוקשים, מבנה העסק ועוד.

נציג המחלקה יספק לכם את כל הפרטים והמידע הנחוץ להתחלת תהליך הוצאת הרישיון, ויעביר לכם את עיקר החוקים והתקנות הרלוונטיות בהם תחויבו לעמוד כבעלי עסק. בפגישה ראשונית זו אף תקבלו את רשימת הגופים הרלוונטיים לתחום עיסוקכם, להם תתבקשו לשלוח בקשה למידע מקדמי.

מידע מקדמי – לכל אחד מהגופים הנמצאים ברשימה אותה קיבלתם עליכם לשלוח בקשה למידע מקדמי. כ- 30 יום מהגשת הבקשה תקבלו בדואר את המידע כולל פירוט הדרישות של הרשויות מהעסק המבוקש.

המלצתנו: אל תמהרו לקנות או לשכור מבנה לבית העסק, לפני שאתם מוודאים כי הוא אכן עומד בחוקי תכנון ובנייה, ובקריטריונים המועצתיים.

המידע המקדמי עלול לעיתים לייאש בשל דרישותיהן הרבות של הרשויות השונות. אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מאת אנשי מקצוע מנוסים אשר יעניקו לכם סיוע וטיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ב' – תוכנית עסק

על תכנית העסק להיות מפורטת ומדויקת ולכלול מסמכים המתארים את שטח העסק, גבולותיו ומבניו. בין המסמכים אותם יש לכלול בתכנית: תרשים סביבה, מפה מצבית, טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג במקרה הצורך,  ייפוי כוח של בעל העסק למנהל העסק בפועל, וכל מסמך אחר אליו תתבקשו על פי הוראות המועצה.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי בכתיבת תוכנית עסק על פי ההנחיות ובאיסוף כל המסמכים הדרושים לכך, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

לאחר סיום הכנת תכנית העסק והחתמת הגורמים הרלוונטיים עליה, ולאחר סיום הטיפול בדרישות אותן קיבלתם במידע המקדמי, עליכם להגיש את הבקשה לרישיון עסק למחלקת רישוי עסקים במועצה המקומית שוהם.

רכזו את כל המסמכים אותם אספתם והכנתם יחד עם הטפסים הבאים:

  • טופס הגשת בקשה לרישיון – אותו מילאתם בעצמכם ללא חוסר או השמטה של פרטים ולאחר שחתמתם עליו כנדרש בהוראות המופיעות על גבי הטופס.
  • תוכנית עסק – כמפורט בשלב ב', כאשר היא חתומה ומאושרת ע"י הגורמים הרשמיים.
  • חוזה רכישה/ שכירות של המבנה (צילום עמוד ראשון ואחרון של החוזה).
  • תוכנית בטיחות ואישור יועץ בטיחות .
  • אישור חיבור לתשתית גז.
  • שובר אישור לתשלום האגרה (על סך 307 ₪).
  • וכן מסמכים נוספים בהם: מס' חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח.

כיוון שתהליך הוצאת הרישיון הוא ארוך ומייאש, קבע משרד הפנים תקופה של כ-21 ימים בהם נדרשים וועדת הרישוי והגופים השונים המעורבים בהחלטה לבחון את הבקשה ולתת את אישורם או את סירובם לאישור הרישיון. עם זאת תקופה זו מתארכת לעיתים בשל סיבות לא צפויות, על כן התאזרו בסבלנות.

חוששים שבקשתכם לרישיון עסק לא תאושר? אנו באביב ברישוי נשמח לסייע בהכנת הניירת ובהגשת הבקשה על מנת להעניק לכם את מירב הסיכויים לאישור הרישיון! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

קבלת רישיון עסק היא זכות המגיעה עם אחריות גדולה. כעת עליכם להבטיח את שלום העובדים וציבור הלקוחות שלכם ולדאוג לתקינות העסק. תלו את רישיונכם במקום בולט בעסק והישמעו לחוקים ולתקנות העסקים בישראל ובמועצה המקומית שוהם.


הליכים בירוקראטיים ייחודיים למועצה המקומית שהם:

לאורך תהליך הוצאת הרישיון ולאחר סיומו שימו לב להליכים הבירוקראטיים אותם דורשת המועצה המקומית שוהם מבעלי העסק בשטחה. כמו כן הישמעו לתקנות הרלוונטיות לתחום עיסוקכם.


בין ההליכים אותם פרסמה המועצה המקומית שהם באתר הבית שלה:

  • דרישות לשטח בתי אוכל וחנויות לשיווק מזון- ישנן מידות מיוחדות הנדרשות לשטחי מטבח, שטחי דלפק מכירה וכדומה, אותן ניתן למצוא במשרדי מחלקת רישוי עסקים.
  • שלטים- המעוניין בהתקנת שלטים יגיש בקשה לרשות הרישוי אליה מצורפת תוכנית של השלטים המבוקשים ומסמכים נוספים להם יתבקש.
  • תוכנית עסק ליצור מזון, בתי אוכל, מספרות ובתי מרקחת תכלול בנוסף תכנית בקנה מידה  1:50 עם כל הציוד ופריסתו המדויקת ומיקום הקבועות הסניטאריות.
  • חובת הגשה לבקשה חדשה לרישיון עסק- במקרה של שינויים פנימיים וחיצוניים בתכנית העסק, במקרה של תוספת או צמצום סוגי עיסוקים או שטח של העסק וכן במקרה של שינויי בעלות.


אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

הנפקת רישיון עסק הוא הליך בירוקראטי מסובך ומתיש, ואין סיבה שתעברו אותו לבד. אנו באביב ברישוי מלווים בתי עסק גדולים כקטנים בתהליך הוצאת הרישיון, חוסכים להם כסף וזמן ומונעים עיכובים ככל הניתן. התקשרו עוד היום להתחלת התהליך, החל משלב איתור נכס העונה לדרישותיכם ועד קבלת הרישיון הנכסף.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר