רישוי עסקים פתח תקווה

חושב לפתוח עסק בפתח תקווה?

רישוי עסקים פתח תקווה

חשוב שתדע:
העיר פתח תקווה, השישית בגודלה בישראל (מבחינת אוכלוסייה), ממוקמת במרכז הארץ בסמוך לתל אביב וערים גדולות אחרות. צביונה של העיר ייחודי והיא מורכבת משכונות חילוניות ודתיות גם יחד. העיר נחשבת למפותחת מאד מבחינה עסקית ופועלים בה מאות בתי עסק במגוון רחב של תחומים.
השקעה בעיר פתח תקווה נחשבת להשקעה בטוחה יחסית, הן מבחינת גודל האוכלוסייה וקהל הלקוחות הפוטנציאלי והן מבחינת התנועה בעיר. במידה ואתם חושבים לפתוח עסק כלשהו ברחבי השטח המוניציפלי של העיר אתם מוזמנים לפנות בראש ובראשונה למחלקת רישוי עסקים פתח תקווה, הממוקמת בעיריית פתח תקווה.
שם תתבקשו לבצע בין היתר את הפעולות הבאות: הצגת מסמכים ותוכניות, הגשת בקשות, מילוי טפסים רבים, וקביעת פגישות עם הגופים הרלוונטיים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338


להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול עיריית פתח תקווה לרבות הנחיות מיוחדות עבור המעוניינים לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי:


שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

בשלב זה תקבלו את כל המידע הדרוש לכם מפקיד הרישוי במחלקת רישוי העסקים בעיריית פתח תקווה. התייעצו עמו לגבי הנושאים הבאים: הלוקיישן העתידי של בית העסק, תחום העיסוק המרכזי שלכם, תנועת תושבים במקום, צרכים בירוקרטיים, שלבי הטיפול בבקשה להנפקת רישיון עסק וכן בנוגע לשלב "המידע המקדמי".מידע מקדמי – לאחר שתגישו בקשות מסודרות לכל אחד מן הגופים אליהם אתם מחוייבים לפנות ע"פ פגישת הייעוץ ברשות המקומית (משרד הבריאות, מהנדס העיר וכד') תקבלו בתוך 30 יום בדואר את המידע המקדמי המוסמך ובו פירוט כולל ומדוייק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו:  050-8092338


שלב ב' – תוכנית עסק

בשלב זה עליכם להמציא תוכנית עסק מפורטת המבוססת על הנחיות הגשת התוכניות ע"פ מחלקת רישוי העסקים של עיריית פתח תקוה. יש להציג במסגרת התוכנית גם את המסמכים הבאים: טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח, תרשימי סביבה, מפה מצבית ועוד.
במקביל עליכם לקבל את אישורם של גופי רישוי עירוניים ושל "נותני אישור" להלן רשימת משרדים ממשלתיים שנקבעו בחוק כבעלי סמכות לאשר או לשלול את זכאותו של עסק מסויים לקבלת רישיון.גופי רישוי עירוניים שאישורם נדרש:

  • תברואן האזור וממונה רישוי  הנדסי באגף רישוי ופיקוח על העסקים
  • האגף לאיכות הסביבה
  • שרותי הכבאות
  • מנהל ההנדסה  – (היתרי בניה והיתר לשימוש חורג)
  • שרות וטרינרי עירוני – (שהוסמך ע"י משרד החקלאות)
  • גופי ממשלתיים שאישורם נדרש עפ"י צו רישוי עסקים:
  • המשרד להגנת הסביבה
  • משטרת ישראל
  • משרד הבריאות המחוזי (שרות המזון)  לעסקים לייצור מזון
  • לשכת הבריאות הנפתית רחובות
  • משרד העבודה
  • משרד החינוך
  • משרד החינוך מחוז מרכז – מנהל חברה ונוער (לרישוי קייטנות)
  • משרד התחבורה – לעסקים לטיפול ברכב


שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

שלב זה הינו שלב מתקדם יחסית, בעל עסק כמוכם המבצע עצמאית את הליך הרישוי נפגש בנתיים עם כמה וכמה פקידים ונותני שירות, מילא טפסים ובקשות ומצוי עמוק בסבך הבירוקרטי.מכיוון שזהו שלב ההגשה תידרשו לרכז כעת את המסמכים שברשותכם ולהגישם אל אגף הרישוי בעיריית פתח תקווה, וודאו כי המסמכים שברשותכם מולאו כראוי ומכילים את החתימות והנתונים שנתבקשתם לצרף אליהם. כמו כן בדקו כי יש בידיכם בין היתר גם את המסמכים הבאים:

  • טופס הגשת בקשה לרישיון – אותו מילאתם באופן עצמאי ללא השמטה או חוסר של פרטים נחוצים ולאחר שחתמתם עליו כנדרש בהוראות המופיעות על גבי הטופס.
  • תוכנית עסק – כמפורט בשלב ב', כאשר היא חתומה ומאושרת ע"י הגורמים הרשמיים.
  • תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המקדמי.
  • שובר אישור לתשלום האגרה.
  • וכמו כן מסמכים נוספים בהם: חוזה חתום, מס' חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח.

לאחר הגשת הבקשה תחושו בוודאי הקלה גדולה, זו עשויה להיות זמנית בלבד במידה ובקשתכם נדחתה על רקע חוסר התאמת מסמכים או היעדר נתונים.
במקרה כזה יהיה עליכם להגישה מחדש לאחר תיקון כל הליקויים, (זאת רק לאחר 21 ימים בהם תתקבל חוות דעת כל גופי הרישוי הנדרשים לתהליך רישוי העסקים).


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

במידה וצלחתם את ההליך בהצלחה מלאה תזכו בשלב זה להחזיק ברישיון עסק. עם קבלתו עליכם לתלות אותו במקום בולט ברחבי העסק. יש לזכור כי נוכחותו מאשרת את פעילות העסק אך במקביל מחייבת את בעליו לפעול על פי הנחיות הבטיחות והגהות של הרשות המקומית והחוק בישראל.
בכל מקרה של שינוי תוואי מבנה העסק או שינוי הפעילות העסקית המתקיימת בו יהיה עליכם לפנות אל מחלקת רישוי העסקים בעיריית פתח תקווה ולבצע הנפקת אישור ולעיתים אף רישיון ייחודי לשינוי עצמו.

אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי הליך הנפקת רישיון עסק הוא אחד ההליכים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בו נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן וכסף רב. עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחתו של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק, או לחלופין טיפול מקיף בהנפקת הרישיון.

חייגו כעת ונציגנו ישמחו לעמוד לרשותכם:  050-8092338

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר