רישוי עסקים בקריית מלאכי

רישוי עסקים בקריית מלאכי מונהג על ידי העירייה עם מטרה לתמוך בפיתוח כלכלי ולהבטיח כי העסקים פועלים בהתאם לתקנות והנחיות רגולטוריות. כעיר בדרום הארץ, קריית מלאכי רואה בחשיבות רבה את הצורך ליצור תנאים תומכים לעסקים קטנים וגדולים כאחד, תוך שמירה על איכות סביבה ובטיחות.

תהליך רישוי העסקים כולל איתור והערכת סיכונים פוטנציאליים, בדיקה של תנאי בטיחות והיגיינה, ועמידה בתקנות הסביבתיות והעירוניות. עסקים מתבקשים להגיש מסמכים רלוונטיים, כגון רישיונות קודמים, תוכניות בניין, ואישורים מרשויות כמו רשות המים והכבאות.

העירייה בקריית מלאכי מספקת גם ייעוץ ומידע לבעלי העסקים על הדרכים לנהל עסק מוצלח ותוך כדי עמידה בדרישות החוק. מטרתה לסייע לעסקים להתפתח ולצמוח, תוך קידום אג'נדה כלכלית שמתחשבת בצרכים של כלל תושבי העיר.

בסופו של דבר, רישוי עסקים בקריית מלאכי מתוכנן לתת מענה לצורכי העסקים ולאפשר להם לפעול בצורה יעילה וחוקית, תוך הטמעת עקרונות של אחריות חברתית ושמירה על הסביבה.

חושבים לפתוח עסק בקריית מלאכי? מתחילים ברישוי עסקים!

רישוי עסקים קריית מלאכיחשוב שתדעו:

העיר קריית מלאכי נמצאת במחוז הדרום וממוקמת בסמוך לאשקלון ולקריית גת. העיר מונה מעל ל23,000 תושבים ובשנים האחרונות חלה בה התפתחות משמעותית מבחינת בנייה והתיישבות. קריית מלאכי מתגאה בשמירתה על איכות הסביבה ותושביה נהנים מפארקים ירוקים, רחובות מטופחים ועיר נקייה.

אם הנכם מעוניינים להצטרף לבעלי העסקים הרבים שבעיר עליכם להוציא רישיון עסק, תהליך ארוך ובירוקראטי עם מספר שלבים. עיריית קריית מלאכי מעודדת הקמת עסקים בעיר ופיתוח של מיזמים חדשים, ועל כן פותחת דלתותיה בפני בעלי העסקים הפוטנציאלים ואיננה גובה תשלום על פגישות הייעוץ במחלקת רישוי העסקים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338.

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול עיריית קריית מלאכי לרבות הנחיות מיוחדות:

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

שלב התכנון המוקדם נועד על מנת לעשות לכם מעט סדר בתהליך. בפגישה ראשונית עם נציג מחלקת רישוי עסקים בקריית מלאכי תקבלו את כל המידע והפרטים על השלבים השונים וההליכים הבירוקראטיים אותם עליכם לעבור, ביניהם איסוף מסמכים, החתמת טפסים ותכנון תכנית עסק. כמו כן תידרשו להתנהל מול גופים שונים, לעמוד בתנאיהם ולקבל את אישורם לעסק.

רישיון עסק נועד לוודא כי העסק עומד בכל התקנות המחמירות מבחינת בטיחות, תברואה, איכות הסביבה וכדומה, על כן מלבד אישור העירייה, על העסק לקבל את אישורן של רשויות שונות בישראל.


הגורמים המקצועיים לאישור על פי אתר עיריית קריית מלאכי:

  1. משטרת ישראל
  2. כבאות
  3. המשרד לאיכות הסביבה
  4. משרד הבריאות
  5. משאד העבודה
  6. משרד התחבורה
  7. משרד החקלאות
  8. מנהל הגז
  9. משרד החינוך

כל בעל עסק נדרש לאישורם של הגורמים מקצועיים הרלוונטיים לתחום עיסוקו, כאשר את רשימת הגופים תקבלו בפגישת הייעוץ מפי נציג המחלקה. מלבד הגורמים הנמצאים ברשימה ישנם שלושה גופים נוספים אשר אישורם נדרש לכל עסק, והם: וועדת הרישוי, וועדה לתכנון ובניה וכיבוי אש.

מידע מקדמי – לאחר שתגישו בקשות מסודרות לכל אחד מן הגופים הרלוונטיים לכם על פי פגישת הייעוץ, תקבלו בתוך 30 יום בדואר את המידע המקדמי המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

את תכנית העסק מרכיבים מספר מסמכים, כאשר המסמך העיקרי הינו שרטוט של בית העסק על מידותיו המדויקות, ומפרט טכני כולל של המבנה (פתחים, מערכת מים, ביוב, אשפה וכדו).

להגשת תכנית העסק עליכם לוודא כי ברשותכם מצויים הטפסים הבאים:

  1. טבלת אישורים לתוכנית
  2. בקשה לשימוש חריג
  3. ייפוי כוח
  4. תרשימי סביבה
  5. מפה מצבית

וכל מסמך אחר שתדרשו אליו ע"פ הנחיית עיריית קריית מלאכי. את רשימת המסמכים המלאה תמצאו בהנחיות להגשת תכנית עסק במחלקת רישוי עסקים.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים בקריית מלאכי

להגשת הבקשה עליכם לרכז את כל המסמכים אליהם נתבקשתם ולוודא כי הם מלאים וחתומים כנדרש. את הבקשה עליכם להגיש למחלקת רישוי עסקים בעיריית קריית מלאכי יחד עם הטפסים הבאים:

  1. טופס הגשת בקשה לרישיון – אותו מילאתם באופן עצמאי ללא השמטה או חוסר של פרטים נחוצים ולאחר שחתמתם עליו כנדרש בהוראות המופיעות על גבי הטופס.
  2. תוכנית עסק – כמפורט בשלב ב', כאשר היא חתומה ומאושרת ע"י הגורמים הרשמיים.
  3. תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המקדמי.
  4. שובר אישור לתשלום האגרה.
  5. מסמכים ונספחים נוספים בהם: חוזה חתום, מס' חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח.

מחלקת רישוי עסקים תפנה את בקשתכם לוועדה לבניין ערים ברשות המקומית לקבלת חוות דעת. במידה וזאת תאשר, הבקשה תעבור לאישורם של הגורמים הרלוונטיים המקצועיים. את האישור או הדחייה של רישיונכם תקבלו במכתב מהעירייה כעבור 21 ימים (מינימום) מהגשת הבקשה.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

לאחר קבלת הרישיון תוכלו להתחיל ולפעול בעסק שלכם, רק זכרו לתלות את הרישיון במקום בולט, שכן הוא האישור המאפשר לכם לפעול. דעו כי נציגי הרשויות השונות יבקרו בעסקכם ויוודאו כי הוא אכן עומד בתנאי הרישיון, על כן פעלו בהתאם, הישמעו לחוקי העסקים בישראל ולחוקי העזר של קריית מלאכי.


הנחיות ותקנות מיוחדות לעיריית קריית מלאכי:

את רשימת חוקי העזר והתקנות הייחודיות לקריית מלאכי תמצאו בעירייה. כבעלי עסק עליכם להתעדכן בחוקים ולהישמע להם על מנת לשמור על בטיחות הציבור ולהגן על איכות הסביבה. אי ציות לחוקים השונים עלולה להביא לקנסות כבדים ובמקרים מסוימים אף לשלילת הרישיון.


בין ההנחיות השונות:

  1. פתיחת וסגירת בתי עסק (ימים, שעות ומועדים מיוחדים)
  2. שמירת הבטיחות, הסדר והניקיון
  3. מניעת מפגעים ומטרדים
  4. זכות כניסה לבעלי סמכות (על מנת לוודא כי העסק אכן עומד בחוקי העזר)


אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר