רישוי עסקים רמת השרון

חושב לפתוח עסק ברמת השרון?


חשוב שתדע:רישוי עסקים רמת השרון

במשך שנים רבות נחשבה רמת השרון למועצה מקומית ולא לעיר ואף התעקשה להישאר כזו על מנת להמשיך להתאים לכינויה "המושבה הקטנה". עם זאת, בשנת 2002 החליט משרד הפנים להפוך את  המועצה לעיר, שכן אוכלוסיתה מנתה כבר באותה תקופה כ45,000 תושבים, ומספרם הלך וגדל בשיעור גבוה.

ההתרחבות המהירה התרחשה לא רק בעיר, אלא באזור השרון כולו. ניתן לראות בשנים האחרונות  צמיחה גדולה במספר התושבים ביישובים החקלאיים בשרון, דבר המשפיע גם הוא על התפתחות ערי השרון שכן הן משמשות את תושבי המושבים והקיבוצים שבסביבה כמוקד עירוני תוסס לקניות, בילויים ומקומות מפגש. בשל כל אלה עולה הביקוש בקרב התושבים לפתיחת בתי עסק נוספים אשר יספקו את כל צרכם.

אם הנכם מעוניינים להקים עסק משלכם, דעו כי על פי החוק פעולה זו דורשת רישיון אותו ניתן לקבל על ידי מחלקת רישוי העסקים בעירכם. לשם כך עליכם לעבור תהליך ארוך הכולל מספר שלבים, החל מתכנון העסק ועד קבלת הרשיון. במהלך הדרך תידרשו להכין אישורים רבים, מפות, תוכניות, טפסים החתומים על ידי גופים שונים ועוד, ולהגיש בקשה מסודרת לעיריית רמת השרון לאישור רישיון העסק שלכם. את תשובת העירייה תקבלו כעבור פרק זמן הקבוע בחוק ובמידה ורשיונכם אכן יאושר תוכלו להתחיל להוציא לפועל את תוכניות העסק שלכם.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו,
לפרטים חייגו:  050-8092338. חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול עיריית רמת השרון לרבות הנחיות מיוחדות:

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

פתיחת עסק הוא צעד גדול והנפקת רישיון לכך הוא הליך בירוקראטי ארוך אשר לעיתים יכול להיות מסובך. לשם כך קיים שלב התכנון המוקדם. פקיד ממחלקת רישוי העסקים של עיריית רמת השרון ייפגש איתכם ויפרוש בפניכם את סדר הדברים. תוכלו להתייעץ איתו לגבי החלטות מהותיות כמו סוג העסק, מיקומו או מבנה רצוי. תקבלו הסבר על התהליך אותו אתם צפויים לעבור בדרך לקבלת הרישיון, וכן רשימת גופים אליהם תידרשו לשלוח בקשה למידע מקדמי.

מידע מקדמי – לאחר שתגישו בקשות מסודרות לכל אחד מן הגופים אליהם אתם מחוייבים לפנות ע"פ פגישת הייעוץ ברשות המקומית (משרד הבריאות, מהנדס העיר וכד') תקבלו בתוך 30 יום בדואר את המידע המקדמי המוסמך ובו פירוט כולל ומדוייק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

הליך הנפקת הרישיון הוא ארוך וכרוך באישורים של גורמים רבים, דבר המעלה את הסיכון בהפסקתו. מומלץ להימנע מהוצאה לפועל של תוכניות הקשורות לעסק וכרוכות ברכישות ובחתימת חוזים. המתינו בסבלנות עד קבלת האישור להוצאת הרישיון וחסכו מעצמכם עוגמת נפש והפסדים כלכליים.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו:  050-8092338


שלב ב' – תוכנית עסק

תכנית עסק מורכבת מטפסים ומסמכים אשר חלקם קבועים ונדרשים בכל מועצה, וחלקם משתנים בהתאם לאגף הרישוי בעיר בה תגישו את הבקשה לרישיון עסק.

בין המסמכים אותם תידרשו להגיש תמצאו את הטפסים הבאים:

1.      טבלת אישורים לתוכנית

2.      בקשה לשימוש חריג

3.      ייפוי כוח

4.      תרשימי סביבה

5.      מפה מצבית

6.      וכל מסמך אחר שתדרשו אליו ע"פ הנחיית המועצה.

בדקו את ההנחיות המדויקות להגשת התכנית על פי עיריית רמת השרון וודאו כי יש ברשותכם את כל המסמכים מלאים וחתומים לפני הגשת הבקשה לרישיון.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו:  050-8092338


שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

כעת, לאחר שמילאתם, החתמתם והנפקתם את כל הטפסים, התכניות, האישורים וכל שאר המסמכים הדרושים, הגעתם לשלב הגשת הבקשה. וודאו פעם ועוד פעם כי הכל בידיכם חתום ומאושר שכן שלב זה הוא מכריע בתהליך קבלת הרישיון ולא תרצו כי בקשתכם תדחה בשל מסמך חסר.

לאחר שאספתם וריכזתם את כל הדרוש, יש להגיש את הבקשה לעיריית רמת השרון, ואליה לצרף את הטפסים הבאים:

  • טופס הגשת בקשה לרישיון – אותו מילאתם באופן עצמאי ללא השמטה או חוסר של פרטים נחוצים ולאחר שחתמתם עליו כנדרש בהוראות המופיעות על גבי הטופס.
  • תוכנית עסק – כמפורט בשלב ב', כאשר היא חתומה ומאושרת ע"י הגורמים הרשמיים.
  • תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המקדמי.
  • שובר אישור לתשלום האגרה.
  • וכמו כן מסמכים נוספים בהם: חוזה חתום, מס' חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח.

את האישור לבקשתכם, או חלילה את הדחיה, תקבלו במכתב ממחלקת רישוי העסקים 21 יום לאחר הגשת הבקשה.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם!

לפרטים חייגו:  050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

קיבלתם רישיון עסק? ברכותינו! זכרו כי הרישיון מעניק לכם את היכולת לפתוח את עסקכם, אך עם זכות זאת מגיעה גם החובה להתנהג בהתאם לתקנות ולחוקי העזר העירוניים, לשמור על בטיחות הלקוחות שלכם ועל עובדיכם.


הליכים בירוקרטיים ייחודיים לעיריית רמת השרון:

את חוקי העזר העירוניים והתקנות השונות אותם דורשת מחלקת רישוי העסקים של עיריית רמת השרון תוכלו למצוא באתר הבית של העירייה. שם תוכלו לקרוא בפירוט את ההנחיות והנהלים בנושאים השונים, ביניהם:

  • חובת נגישות בתי עסק בעיר
  • שילוט- חובת הודעה על כל שינוי בשלטי העסק
  • מניעת מפגעי זיהום אוויר וריחות בבתי אוכל
  • שעות וימים לפתיחה וסגירת בתי עסק
  • תשלום אגרות במקרה של שינויים בעסק

אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

חייגו כעת ונציגנו ישמחו לעמוד לרשותכם:  050-8092338
לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר