רישוי עסקים בתל אביב

רישוי עסקים בתל אביב מחייב את בעלי העסקים לעמוד בדרישות רגולטוריות ותקנות מקומיות לפני שהם יכולים להפעיל עסק מסחרי. התהליך כולל הגשת בקשה לרישיון עסק, הצגת מסמכים המוכיחים את תקינות המבנה והשימוש בו על פי ייעודו, ועמידה בכללי בריאות ובטיחות. עיריית תל אביב יפו דורשת מבעלי העסקים לעבור בדיקות ולקבל אישורים מרשויות רלוונטיות, כדי להבטיח שכל הפרמטרים עומדים בקריטריונים הנדרשים לפעילות חוקית ובטוחה.

חושב לפתוח עסק בתל אביב?

רישוי עסקים תל אביב
חשוב שתדע:
החוק בישראל מחייב כל עסק טעון רישוי ברישיון עסקים בתוקף. עיקר ההליך הבירוקרטי מתבצע מול הרשות המקומית באזור היעד – במקרה שלך מול עיריית תל אביב – יפו.
כמו בכל עירייה אחרת גם כאן תידרש להליך רישוי זהה הכולל בין היתר: הצגת מסמכים ותוכניות, הגשת בקשות, מילוי טפסים רבים, וקביעת פגישות עם הגופים הרלוונטיים.
השוני בין העיריות טמון בדרך כלל במספר הליכים בירוקרטיים ייחודיים כגון תקנות, צווים, חוקים והוראות מיוחדות שדורשת מחלקת הרישוי בעירייה ספציפית. בנוסף ייתכנו שינויים במידת הנגישות של אנשי מחלקת רישוי העסקים עבור בעל העסק.
אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

עבור המעוניינים לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול עיריית תל אביב – יפו לרבות הנחיות מיוחדות:


שלב א' בהוצאת רישוי עסקים בתל אביב – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

שלב ראשוני זה מתקיים במשרדי המחלקה לרישוי עסקים בעיריית תל אביב – יפו, שם יקבל את פניכם נציג המחלקה ויעניק לכם בפגישה אישית את כל המידע הדרוש בנוגע לצורך ברישיון עסק, תוכניות עסק ופרטים נוספים הרלוונטים לעסק שלכם. זאת על מנת להכיר טוב יותר את ההליך הבירוקרטי הצפוי בהמשך. בנוסף תקבלו רשימת גופים אליהם עליכם להגיש בקשה למידע מקדמי.
מידע מקדמי – לאחר שתגישו בקשות מסודרות לכל אחד מן הגופים אליהם אתם מחוייבים לפנות ע"פ פגישת הייעוץ ברשות המקומית (משרד הבריאות, מהנדס העיר וכד') תקבלו בתוך 30 יום בדואר את המידע המקדמי המוסמך ובו פירוט כולל ומדוייק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.
חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338
 


שלב ב' – תוכנית עסק

בשלב זה עליכם להמציא תוכנית עסק מפורטת המבוססת על הנחיות הגשת התוכניות ע"פ מחלקת רישוי העסקים של עיריית תל אביב – יפו. יש להציג במסגרת התוכנית גם את המסמכים הבאים: טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח, תרשימי סביבה, מפה מצבית ועוד. עיריית תל אביב – יפו דורשת אישור מנהלי מתחמים לתוכנית העסק. להלן פירוט המתחמים והאחראים עליהם, יש לזכור כי לא ניתן להגיש בקשה ללא תוכניות מאושרת.
אישור מנהלי מתחמים לתכנית העסק:
  1. בנמל תל אביב – תכניות העסק יתקבלו רק לאחר שהנהלת חברת אוצר מפעל ים האחראית לניהול הנמל תחתום עליהם.
  2. ביריד המזרח – גני התערוכה הישנים התכניות יאושרו על ידי חברת אתרים.
  3. בגני יהושע ופארק דרום – התכניות יאושר על ידי מנכ"ל גני יהושע.
  4. במתחם התחנה מנשיה – התכניות יאושרו על מנהל התחנה מטעם חברת עזרא ובצרון (מבנה 17).
  5. בנמל יפו – התכניות יאושרו על ידי מנהל נמל יפו מטעם הרשות לפיתוח כלכלי.
  6. במתחם וחניות גבעון – התכניות יאושרו על ידי מנהל הפרויקט שרונה מטעם חברת אתרים.
  7. עסקים בחוף הים – התכניות יאושרו על ידי חברת אתרים.
  8. במרכז ירידים – התוכניות יאושרו על ידי מנכ"ל מרכז הירידים.
  9. בקניונים ומרכזי קניות – בשטח קניון או מרכז מסחרי, כל שימוש בשטח הציבורי מחייב אישור מנהל המרכז או הקניון.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

שלב זה הינו שלב מתקדם יחסית, בעל עסק כמוכם העומד בפני הגשת הבקשה לרישוי הספיק בנתיים לפגוש את נציגיהם של אגפים ומחלקות עירוניות, לבקר במשרדי רשויות שונות ולהכין עשרות מסמכים לרבות תוכניות ואישורים שונים מן הגופים אותם פירטנו קודם.
זהו כאמור שלב ההגשה ובו תידרשו לרכז ולהגיש אל אגף הרישוי בעיריית תל אביב – יפו את המסמכים הבאים:

  1. טופס הגשת בקשה לרישיון – אותו מילאתם באופן עצמאי ללא השמטה או חוסר של פרטים נחוצים ולאחר שחתמתם עליו כנדרש בהוראות המופיעות על גבי הטופס.
  2. תוכנית עסק – כמפורט בשלב ב', כאשר היא חתומה ומאושרת ע"י הגורמים הרשמיים.
  3. תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המקדמי.
  4. שובר אישור לתשלום האגרה.
  5. וכמו כן מסמכים נוספים בהם: חוזה חתום, מס' חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח.

לאחר הגשת הבקשה לרישוי עסק יש להמתין 21 יום עד לקבלת האישור להמשך טיפול בבקשה (הכולל את קבלת חוות דעתם של כל גופי הרישוי הנדרשים ע"פ צו רישוי עסקים) או סירוב במקרה של כשל, חוסר התאמה או היעדר נתונים באחד המסמכים.
חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

זהו השלב הסופי והאופטימי של תהליך רישוי העסקים. קבלת רישיון העסק מאשרת את פעילות העסק אך במקביל מחייבת את בעליו לפעול על פי הנחיות הבטיחות והגהות של הרשות המקומית והחוק בישראל.

 

רישוי עסקים בתל אביב – הליכים בירוקרטיים ייחודיים לעיריית תל אביב – יפו:

רשות הרישוי של עיריית תל אביב – יפו דורשת מכם בעלי העסקים לוודא כי במקביל לטיפול בהנפקת רישיון העסק ע"פ חוק אתם פועלים גם בהתאם להנחיות הרישוי המיוחדות של העיר. לשם כך עליכם להיכנס מיוזמתכם לאתר הבית של העירייה שם תקבלו פירוט הנחיות ונהלים ייחודיים לעיריית תל אביב – יפו, בהם:

  1. הנחיות מיוחדות לרישוי בתי אוכל
  2. הנחיות מיוחדות לטיפול שאינו רפואי בגוף האדם
  3. הנחיות מיוחדות לרישוי ועיצוב חניונים
  4. הנחיות מיוחדות להצבת שולחנות וכסאות בשטח מדרכה לבתי אוכל
  5. הנחיות מיוחדות לתכנון ועיצוב היתר לפרגוד (סגירת חורף) לבתי אוכל

 

אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי הליך הנפקת רישיון עסק הוא אחד ההליכים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בו נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן וכסף רב. עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחתו של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.
אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק, או לחלופין טיפול מקיף בהנפקת הרישיון.
חייגו כעת ונציגנו ישמחו לעמוד לרשותכם: 050-8092338

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר