רישוי עסקים לעסקי מזון/ הוצאת רישיון עסק מזון בקלות

בשנת 1968 החליטה ממשלת ישראל להסדיר את כל תחום העסקים ובפרט את אלה שקשורים למזון ובאופן טבעי יש להם השפעה ניכרת על בריאות הציבור.
מאז, בהתאם לחוק רישוי עסקים, על כל העדכונים שחלו בו כמובן, עסקים המייצרים, משווקים או מגישים מזון מחויבים בקבלת רישיון עסק כדי לפעול באופן חוקי, ובחלק מהמקרים מתווספת גם החובה לקבל רישיון יצרן.
חשוב להדגיש כי פעילות ללא רישיון עסק תקף הינה עבירה חמורה שגוררת עונשים כבדים, וכי הגשת הבקשה עדיין לא מאפשרת התחלת פעילות עסקית או יצרנית. עוד כדאי לדעת שעקב הדרישות הרבות והבדיקות הקפדניות של עסקים בתחום המזון עלול התהליך להתארך, ובפרט אם הוא מתבצע בצורה לא חכמה.


מה כולל תהליך קבלת רישיון עסק בתחום המזון?

יזמים המעוניינים לפתוח מסעדה חדשה, בית קפה, מזנון, אולם אירועים או כל מקום אחר שמגיש/מוכר אוכל חייבים לקבל אישורים מגורמים רבים ובהם אגף רישוי העסקים של הרשות המקומית, משרד הבריאות, משטרת ישראל והרשות הארצית לכבאות והצלה.
לכל אחד מהגורמים הנ"ל רשימה ארוכה של דרישות והנחיות הנוגעות למרכיבים השונים של העסק – הן המבנה הפיזי כולל המערכות הסניטריות וסידורי הישיבה, הן תהליכי הכנת האוכל, אריזתו והגשתו והן נהלי העבודה במקום, ואי עמידה בכל אותן הנחיות (גם כשמדובר בחריגה קטנטנה) עלולה להוביל לדחיית הבקשה לרישיון עסק ולהמתנה עד לביקורת נוספת אחרי שיתוקנו הליקויים, דבר שמאריך את התהליך שלא לצורך ומעכב את פתיחת העסק.
רישיון לעסקי מזון


איך להבטיח הוצאת רישיון עסק בקלות?

כשמבצעים את תהליך קבלת רישיון העסק (ובמידת הצורך, גם רישיון יצרן שאותו מנפק שרות המזון במשרד הבריאות) בעזרת חברות שמתמחות בכך, התהליך יעיל להפליא ומתבצע במהירות.
כדאי לדעת שב-2013 נכנסה לתוקף רפורמה מקיפה בתחום רישוי העסקים, ובין השאר נקבע כי גורמי הרישוי מחויבים במתן תשובה לבקשה תוך זמן קצוב. בהתאם, הגשה נכונה של כל המסמכים הנדרשים בלי אף יוצא מהכלל, והקמת עסק מזון שעומד בכל הדרישות (וכשישנו ליווי של מומחי רישוי עסקים במהלך הקמת העסק, זהו בדיוק המצב) מבטיחה תהליך קל ומהיר והתחלת הפעלת העסק ללא עיכובים מיותרים.
צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק – 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר