רישיון לחברת ניקיון

לשירותי ניקיון יש ביקוש רב. על-פי ארגון חברות הניקיון בישראל פועלות בארץ כ-1,500 חברות שמעניקות שירות זה, אבל רק לכשליש מהן יש גם רישיון. חשוב להדגיש כי הפעלת חברה למתן שירותי ניקיון ללא רישיון מטעם משרד העבודה מהווה עבירה פלילית שעלולה להוביל גם לעונש מאסר, ובנוסף גם שכירת שירותיה של חברה לא מורשית הינה עבירה שדינה קנס כבד.


כיצד מוגשת בקשה לקבלת רישיון להפעלת חברת ניקיון?

הבקשה מוגשת באופן מקוון דרך האתר של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

מהם תנאי הסף להגשת הבקשה?

ישנם 2 קריטריונים שמהווים תנאי סף להגשת הבקשה:
* ניסיון – קבלני שירות נדרשים להוכיח שיש להם ניסיון עסקי או ניהולי של שנה.
* עבר נקי – היעדר הרשעות בעבירות שיש עימן קלון או כאלה שרלוונטיות לקבלני שירותים, במשך 5 שנים לפחות.


מה עוד נדרש ממי שרוצה להפעיל חברת ניקיון?

מי שעומד בתנאי הסף מוזמן לראיון, שכולל גם מבחן. המבחן הוא בנושא זכויות העובדים, וחשוב מאוד להתכונן אליו היטב כדי שלא לעכב את התהליך של קבלת הרישיון. גם לראיון כדאי להגיע מוכנים, לנוכח החשיבות שמייחס משרד העבודה לזכויותיהם של עובדי קבלן. עוד כדאי לדעת שנדרשת גם ערבות בנקאית על-מנת לוודא שהעובדים לא יקופחו.
רישיון עסק לחברת ניקיון


מהם התנאים לגבי המשרד שבו תפעל החברה?

לאחר מעבר הריאיון והמבחן על מבקש הרישיון לשכור או לרכוש משרד. חשוב להדגיש שהמשרד לא יכול לשכון בבניין אשר משמש למטרת מגורים (כולל לא יחידה נפרדת בתוך דירת מגורים). בין התנאים החשובים לגבי המשרד – נגישות מלאה, חדר המתנה נפרד, חדר סגור שבו יתקיימו ראיונות העבודה וחדר שירותים (שגם הוא מונגש).


כמה זמן נמשך הטיפול בבקשה לרישיון חברת ניקיון?

במקרים שבהם מגיש הבקשה משתף פעולה באופן מלא, מצרף את כל המסמכים הנדרשים (כולל רשימת העובדים וטבלת דיווח נתונים למי שכבר מעסיק עובדים), צולח את הריאיון והמבחן, ניתן להשלים את התהליך כולו תוך 3 חודשים.


לכמה זמן ניתן רישיון לחברת ניקיון?

תוקף הרישיון הראשוני הוא לשנה אחת, ולאחר מכן נדרש חידוש בתדירות של אחת לשנתיים. גם כשמגישים את הבקשה הראשונה וגם כשנדרש חידוש, מומלץ להיעזר במקצוענים בתחום הרישוי כדי למזער את הסיכוי לתשובה שלילית ועל-מנת שהתהליך לא יתארך יתר על המידה.
בעלי מפעל לחומרי ניקיון הכתבה הזו בדיוק בשבילכם היכנסו 

שאלות ותשובות נפוצות – רישיון לחברת ניקיון

  1. מהו רישיון לחברת ניקיון ולמה הוא נדרש?
    רישיון לחברת ניקיון הוא אישור שמאפשר לחברה לפעול כחוק בתחום שירותי הניקיון, בעיקר כאשר היא מעסיקה עובדים אצל לקוחות. הוא נועד להבטיח שהחברה עומדת בדרישות דיני העבודה, ביטוח לאומי, ומניעת העסקה פוגענית.

  2. האם כל חברת ניקיון חייבת ברישיון?
    כן. כל חברה המעסיקה עובדים במתכונת של מיקור חוץ בשירותי ניקיון (למשל במוסדות, משרדים, קניונים ובתי ספר), חייבת להחזיק ברישיון לפי חוק שירותי שמירה וניקיון.

  3. מי הגוף האחראי על מתן הרישיון?
    היחידה לרישוי חברות כוח אדם במשרד הכלכלה והתעשייה היא האחראית על הנפקת רישיון לחברת ניקיון.

  4. מהם התנאים הבסיסיים לקבלת רישיון זה?
    על החברה להיות רשומה כחוק בישראל, להחזיק במסמכי התאגדות תקפים, להציג אישור על עמידה בדרישות מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, ולמנות מנהל מקצועי בעל ניסיון בתחום.

  5. האם יש צורך להוכיח יכולת כלכלית?
    כן. יש להציג מסמכים המעידים על יכולת פיננסית לעמוד בהתחייבויות כלפי עובדים, כולל שכר, זכויות סוציאליות וביטוחים.

  6. מהי תקופת התוקף של הרישיון?
    רישיון לחברת ניקיון ניתן לתקופה של שנה אחת, ויש לחדשו מדי שנה, בכפוף לעמידה בדרישות ולתשלום אגרה שנתית.

  7. האם ניתן להפעיל חברת ניקיון ללא רישיון זמני?
    לא. הפעלת שירותי ניקיון באמצעות עובדים ללא רישיון תקף מהווה עבירה על החוק ועלולה לגרור קנסות, סנקציות מנהליות והליכים משפטיים.

  8. מה כוללת הבקשה לרישיון?
    הבקשה כוללת פרטי החברה, פרטי בעלי המניות, אישורים מרשויות המס, פירוט על מבנה הפעילות, והצהרות בדבר עמידה בחוקי עבודה, כולל תשלום שכר מינימום ותנאים סוציאליים.

  9. האם יש חובת ביטוח לעובדי החברה?
    בהחלט. החברה חייבת לבטח את עובדיה בביטוח לאומי, ביטוח בריאות וביטוח חבות מעבידים, ולהחזיק רישומים תקינים בכל הנוגע לתלושי שכר וזכויות עובדים.

  10. מהם הסיכונים בהפעלת חברת ניקיון ללא רישיון?
    העסקה ללא רישיון עלולה להוביל לתביעות מצד עובדים, אי קבלת תשלומים מגופים ממשלתיים או ציבוריים, שלילת זכויות מכרז והטלת עיצומים מנהליים.

  11. האם הרישיון נדרש גם עבור ניקיון בתים פרטיים?
    אם החברה מעסיקה עובדים אצל לקוחות פרטיים באופן שיטתי – כן. אם מדובר בעוסק עצמאי הפועל לבד, ייתכן שאין צורך ברישיון, אך נדרשת עמידה בדרישות המס.

  12. האם קיימים תקנים מיוחדים בתחום הניקיון?
    כן. יש תקנים ישראליים ו/או בינלאומיים לגבי חומרי ניקוי, שיטות עבודה בטוחה, גובה, תחזוקת רצפות ואמצעי מיגון לעובדים.

  13. כיצד ניתן לחדש את הרישיון לחברת ניקיון?
    יש להגיש בקשה לחידוש עם מסמכים עדכניים לגבי עמידה בתנאים, דיווחי תשלום לעובדים ולרשויות, ואישור שאין לחברה חובות או הפרות פתוחות.

  14. האם החברה מחויבת לפיקוח פנימי?
    כן. החברה מחויבת למנות גורם מפקח על תנאי העסקה, לנהל יומן עבודה מסודר, ולבצע בקרה תקופתית על פעילות העובדים בשטח.

  15. כיצד ניתן לבדוק אם לחברה יש רישיון בתוקף?
    ניתן לבדוק את סטטוס הרישיון באתר משרד הכלכלה תחת רישוי שירותי ניקיון, באמצעות חיפוש לפי שם החברה או מספר עוסק.

התקשרו כעת לאביב ברישוי להנפקת רישיון עסק050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם!

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר