רישיון עסק למכון קעקועים ופירסינג

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 1.4 ג

משוייך לקבוצה מס': קבוצה 1 – בריאות, רוקחות וקוסמטיקה


תיאור העסק הטעון ברישוי
:

מכוני קעקועים ופירסינג הם בין סוגי העסקים הזקוקים לרשיון עסק תקף לשם פעולתם. הן מכוני קעקועים והן מקומות המבצעים פירסינג באזורי הגוף השונים לא מושפעים מהרפורמה האחרונה בתחום הרישוי אשר נכנסה לתוקף בנובמבר 2013, וגורם הרישוי היחידי הרלוונטי עבורם הוא משרד הבריאות (וזאת בנוסף לדרישות הרשות המקומית שבשטחה הם נמצאים).

תקנות רישוי בסיסיות לפתיחת חדר כושר ולקבלת אישור מהממונה לתחום זה מטעם משרד החינוך התרבות והספורט:

דרישות משרד הבריאות

מקום לעשייתן של כתובות קעקע ומקום לניקוב חורים בגוף האדם נכללים בקטגוריה "עסקים לא רפואיים לטיפול בגוף אדם" והקריטריונים של משרד הבריאות לגביהם מפורטים בתקנות רישוי עסקים (תנאי תברואה נאותים לעסקים לא רפואיים בגוף אדם), 1992.

לגבי מכון קעקועים הדרישות הספציפיות הן: המחטים בעזרתן מבוצעים הקעקועים יהיו חד פעמיות או כאלה שחוטאו בהתאם לתקנות משרד הבריאות, הצבעים המשמשים ליצירת כתובות הקעקע יהיו נטולי עופרת ובאופן כללי לא יכילו חומרים מזיקים לבריאות, לקוחות עם נגע כלשהו בעור לא יקועקעו אלא אם כן רופא מוסמך אישר זאת, האזור הרלוונטי בגוף הלקוח יחוטא בעזרת תכשיר מיוחד למשך חצי דקה, המקעקע ישתמש בכפפות חד פעמיות (ולפני תחילת הקעקוע ישטוף ידיו), ועוד.

באשר למכוני פירסינג, הדרישות של משרד הבריאות מפרטות באילו שיטות ניתן לנקב חורים באוזניים ובאילו לא, וכן באילו שיטות מותר לנקב חורים באזורים אחרים בגוף ובאילו שיטות לא, מחייבות שימוש בתכשיר חיטוי לצורך ניקוי התנוך או האזור הרלוונטי במשך חצי דקה, ועוד. בנוסף ישנן דרישות כלליות לגבי עסקים לא רפואיים, ואשר נוגעות לרצפה, לתקרה, לקירות, לאוורור, לאיסוף הפסולת על סוגי השונים, לקיומם של מים זורמים ועוד.


הליך רישוי מכוני קעקועים ופירסינג

  1. הבקשה לקבלת רישיון עסק מוגשת לאגף רישוי עסקים של הרשות המקומית שבשטחה שוכן אותו עסק שמעטר את גופם של לקוחותיו בכתובות קעקע שונות ו/או מנקב בהם חורים למטרת ענידת תכשיטים (כפי שמוגדרים עסקים אלה בצו רישוי עסקים).
  2. אגף רישוי העסקים מעביר את הבקשה לעיונו של משרד הבריאות, ועל סמך תשובתו, כמו גם על סמך פרמטרים שלו עצמו (ובעיקר קיומו של היתר בנייה רלוונטי, כלומר שהמקום בו מיועד לשכון המכון אכן מתאים לפעילות עסקית שכזו), מחליט אם לאשר את הבקשה או לדחותה.


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013)
:

משרד הבריאות– חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרישיון (ע"פ שנים): 3 שנים.

  1. במקרה של דחייה, יפורטו הסיבות לכך, ובעלי העסק רשאים כמובן לתקן את הליקויים ולבקש שוב רישיון (אותו הליך בדיוק כמו בפעם הראשונה, עצם הגשת הבקשה קודם לכן אינה מקצרת את השלבים אלא להיפך, כעת מתמקדים אנשי המקצוע בליקויים ובאופן תיקונם ביתר שאת.
  2. רשיון עסק למכון קעקועים ניתן לתקופה של 3 שנים שבסופה יש לעבור את כל הליך הרישוי מחדש. גם שינויים מהותיים במכוני פירסינג וקעקועים מחייבים הגשת בקשה מחודשת לרישיון עסק (הגדלת העסק, שיפוץ המקום או שינוי דפוסי הפעולה או השירותים המוצעים במקום).

רוצים להימנע מבירוקרטיה מיותרת והוצאות שלא לצורך? אנחנו ב"אביב ברישוי" נשמח ללוות אתכם החל מהשלב הראשון ועד לקבלתו של רישיון עסק בהקדם האפשרי וללא עיכובים מתסכלים.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר