רישיון עסק למקווה, מקווה טהרה

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 7.4 ד
משוייך לקבוצה מס': קבוצה 7 – עינוג ציבורי, נופש וספורט

 

תיאור העסק הטעון ברישוי:

כמו עשרות עסקים אחרים מתחומים שונים המעניקים שירות לציבור הרחב גם מקווה טהרה מחוייב ברישיון.על מנת לפתוח מקווה חדש או להפעיל מקווה טהרה קיים כעסק פרטי יש להנפיק באמצעות תהליך רישוי מוסדר רשיון עסק ולקבל את אישור הרשות לפתיחתו.


תנאי בסיס עבור רישיון עסק עבור מקווה טהרה

תנאי הבסיס להענקת הרישיון עבור מקווה טהרה נסמכים על מטרתו של המבנה ודרך תפעולו. מקוואות טהרה מעניקות לאדם את היכולת לטבול במי גשמים שהינם על פי ההלכה היהודית טהורים. מים אלו שלא מגיעים מקו אספקת המים של ישראל אלא נאספים המיכלים מיוחדים מן הגשם נשמרים בבור הטבילה, זה מתמלא ומחלף על פי הצורך בעזרת מערכות ייחודיות.
במים אלו נכנסים לקוחות המקווה לטבול. נשים וגברים על פי חלוקת ימים מסודרת. מכיוון שמדובר במקור מים על המקווה לדאוג לתנאים סניטריים והיגיינים גבוהים במיוחד. כמו כן על העובדים במקום לשמור על גהות ובטיחות ברמה הגבוהה ביותר ע"פ התקנות בחוק.
 

תהליך קבלת רישיון העסק:

  1. על מנת לקבל רישיון עסק להפעלת מקווה טהרה עליכם לעבור מספר שלבים, בראש ובראשונה יש לפנות אל הרשות המקומית ולהיפגש עם נציג מחלקת הרישוי. בפגישה זו תקבלו מידע רב וחשוב מאד בנוגע להליך הרישוי הצפוי לכם.
  2. בשלב הבא פנו אל גורמי הרישוי המחייבים אתכם באישור לקבלת רישיון עסק עבור מקווה טהרה והם במקרה זה:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):

משרד הבריאות – חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): 5 שנים

  1. לאחר שני השלבים הללו יהיה עליכם להכין תוכנית עסק מפורטת (מומלץ לבצע שלב זה בעזרת איש מקצוע מומחה מתחום הרישוי ולמנוע את דחיית הבקשה) ולאחר מכן להגיש בקשה לקבלת רישיון עסק. יש לדאוג לכך שלא יהיו חוסרים בניירת, וכי כל האישורים, התוכניות והמסמכים מולאו והוגשו בדיוק על פי תנאי הבקשה והמידע המקדמי.
  2. המתינו לקבלת התוצאות. במידה ונדחתה בקשתכם לרישוי העסק יהיה עליכם לתקן את הליקויים ולהגיש את הבקשה בשנית. וכן הלאה עד לביצוע כל הנדרש מבחינת החוק לפתיחת העסק.


הבקשה לרישוי – תוכניות הנדסיות מפורטות

הגשת בקשה לקבלת רישיון אליה מצורפות תוכניות המבנה הכוללות את היתר הבנייה, תרשים הסביבה, תיאור של הרחובות הסמוכים למבנה המקווה ע"פ תוכנית בנין עיר, תרשים של דרכי הגישה אל המבנה, ברכב או ברגל וכמו כן פירוט בתוכנית של מדרגות, מיכלי אשפה, ניקוז וחיבור מים וביוב ועוד.
במקביל יש להגיש גם תוכנית המפרטת את חדרי המקווה עצמם ובראשם בור המים לטבילה. על התוכנית להיות חתומה בידי מהנדס המאשר את מידותיו של הבור (אורכו, רוחבו ועומקו), מיקום נקודת אצירת המים, מערכות החימום המצויות בו וכן פירוט מערך חדרי ההלבשה והרחצה.


אישורים נוספים הנדרשים בהליך הרישוי

בדיוק כמו עסקים אחרים המעניקים שירות ציבורי גם מקוואות טהרה נדרשים לקבל את אישורם של מכבי האש, משטרת ישראל ומחלקת התברואה העירונית. על מנת לטפל בהליך זה יש לפנות לפני הכל לייעוץ במחלקת רישוי עסקים של הרשות המקומית, לדאוג לפירוט של מידע מקדמי שיסייע בהכוונה למוסדות ולגופים הנדרשים.
לאחר מכן יגיעו גופים אלו אל המבנה ויעניקו אישור רק במצב שכל התקנות ייושמו וכל מערך הפעילות במקווה מתנהל על פי הסטנדרטים הנדרשים.
לאחר הגשת כל הניירת והמסמכים הנדרשים לרבות כל תוכנית המבנה והשטח המפורטות כפי שציינו מעלה מועברת הבקשה לרישוי אל הרשות המקומית. בוועדה מיוחדת המתקיימת באופן קבוע במחלקת רישוי העסקים של העירייה תיבחן הבקשה לרישוי של מקווה זה, במידה וכל האישורים קיימים וכל התוכניות עומדות בתקן כפי שנדרש בחוק הרישוי יוענק לעסק זה רשיון עסק.
מדי שנה יהיה על בעלי מקווה הטהרה לחדש את הרישיון אלא אם כן יוענק להם רישיון בעל תוקף ארוך יותר. כך או כך על בעל העסק להמשיך ולהקפיד על שמירת התקנות השונות לאבטחת ציבור המשתמשים במקווה.

רישוי מקווה טהרה הוא פרוצדורה מורכבת, פנו אלינו ונשמח לסייע לכם לקצר את התהליך ולחסוך כסף רב. צוות המומחים שלנו באביב ברישוי עומד לרשותכם בכל עת.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר