רישיון עסק לסופרמרקט

סופרמרקט הוא עסק מורכב למדי, שמחייב תכנון קפדני כך שיוכל לעמוד בכל הדרישות של משרד הבריאות, הרשות הארצית לכיבוי והצלה והרשות המקומית. מומלץ בחום לבצע את הליך קבלת רישיון העסק בעזרת מומחים בתחום ובפרט כאלה שהם בעלי ניסיון נרחב ברישוי סופרמרקטים, ובכל מקרה כדאי לדעת את המידע הבסיסי הרלוונטי.

האם ישנם סוגי סופרמרקטים שונים מבחינת חוק רישוי עסקים?

כן. ההבחנה העיקרית היא בין סופרמרקטים שמתבצע בהם טיפול במזון (למשל במסגרת קצביה, מעדניה, מאפיה וכו') לבין כאלה שרק מוכרים מזון. באופן טבעי רוב הסופרמרקטים בארץ הם מהסוג הראשון, ועבורם ניתן רישיון עסק לתקופה של 10 שנים. סופרמרקט שלא מתבצע בו טיפול במזון יכול לקבל רישיון לעשר שנים וכן לפנות למסלול המזורז.

סופרמרקט רישוי עסקים

מהן הדרישות של משרד הבריאות בדרך למתן רישיון עסק?

סופרמרקט – שאגב, בצו רישוי עסקים נקרא "מרכול" – שמתבצע בו טיפול במזון חייב באופן טבעי לעמוד ברשימת דרישות ארוכה במיוחד מצד משרד הבריאות. הדרישות נוגעות לקיומו של מחסן בגודל מינימלי (בהתאם לשטחו הכולל של הסופרמרקט), להפרדה בין שטח שמיועד להחזרת מוצרים (לספקים) לבין השטחים שבהם מאוחסן מזון שנמכר ללקוחות, למעברים בין המדפים (שרוחבם חייב להיות 150 ס"מ ומעלה), לטיפול בירקות ובפירות ועוד.
קצביה, מחלקת דגים או מעדניה שפועלות במסגרת סופרמרקט מחייבות רישוי נפרד לנוכח הרגישות של מזון מהחי, וכך גם מאפייה. במקרים אלה ישנן דרישות מפורטות לגבי אופן הטיפול בכל סוג מזון. ניתן לפנות למשרד הבריאות כדי לקבל מידע מקדמי, כלומר את רשימת כל התקנות הרלוונטיות בהתאם למבנה הסופרמרקט המתוכנן.

מה דורשת רשות הכיבוי וההצלה מסופרמרקטים?

מרכול מטבעו הוא מקום שמושך אליו בני אדם רבים, ובפרט כך הדבר כשמדובר על הסופרמרקטים הענקיים שפועלים בעיקר באזורי התעשייה שמחוץ לערים הגדולות. בהתאם ישנן גם דרישות רבות מטעם הרשות הארצית לכיבוי והצלה. רשות זו מחלקת את הסופרמרקטים ל-4 קבוצות בהתאם לשטחם – עד 300 מ"ר, בין 300 ל-1000 מ"ר וסופרמרקטים ששטחם הוא 1000-3000 מ"ר וכאלה בעלי שטח גדול אף יותר. הדרישות מחמירות ככל שהשטח גדול יותר, כשבאופן כללי נבחנות מערכת החשמל והגז במקום, נדרשים אמצעים לכיבוי אש ובחלק מהמקרים גם לזיהוי מוקדם של אש, שילוט מתאים, דרכי מילוט, גישה לרכבי כיבוי, תאורת חירום ועוד.
צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק – 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם. 
למידע נוסף על תהליך רישוי עסקים באביב ברישוי. נשמח לסייע!

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר