רישיון עסק לקיוסק

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 4.7 א

משוייך לקבוצה מס': קבוצה 4 – מזון

תיאור העסק הטעון ברישוי:

הקיוסק הוא אבן דרך בהווי הישראלי, ומלווה את חיינו כאן כבר משנת 1910 כשבוני תל אביב החליטו כי יש צורך במקום שתימכר בו שתייה קרה (אך לא אלכוהול). המיקום שנבחר היה הרצל פינת רוטשילד (הצטלבות רחובות שגם כיום, אגב, שוכן בה קיוסק) ומאז הלכו והתרבו הקיוסקים עד שבימינו ישנם על פי ההערכות כ- 2,500 קיוסקים שמחזורם השנתי המצטבר הוא כ- 4.5 מיליארד ש"ח.
על אף העובדה שמדובר במקום צנוע מימדים, קיוסק מחויב ברישיון עסק לשם פעילותו.

על פי ההגדרה של צו רישוי עסקים המפרט מהם העסקים הטעונים רישוי (ואת הדרישות בהן על כל סוג של עסק לעמוד), קיוסק הוא מקום בו נמכרים משקאות קרים, גלידות, ממתקים, עוגות, לחמניות וכו' – ולעומת זאת אין הוא מוכר משקאות אלכוהוליים ומאכלים מבושלים או סלטים.



תהליך קבלת רישיון העסק:

  1. על מנת לקבל רישיון עסק עבור קיוסק עליכם לעבור מספר שלבים, בראש ובראשונה יש לפנות אל הרשות המקומית ולהיפגש עם נציג מחלקת הרישוי. הוא יעניק לכם מידע רב ויעזור לכם להכיר טוב יותר את השלבים הבאים בתהליך המורכב.
  2. בשלב הבא פנו אל גורמי הרישוי המחייבים אתכם באישור לקבלת רישיון עסק עבור הג'קוזי שלכם.


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):

משרד הבריאות – חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): שנה אחת בלבד.
* לבקשת הרשיון לקיוסק יש לצרף תוכנית עסק הכוללת תרשים של הסביבה בה נמצא הקיוסק, מפה מצבית (תיאור המגרש), פירוט התכנון הפנימי של העסק ולפחות שני חתכים של הקיוסק. תוכנית העסק חייבת להיות חתומה על ידי בעל מקצוע מוסמך לכך (אדריכל / מהנדס בניין/ הנדסאי בניין/ הנדסאי אדריכלות, הרשומים בפנקס המהנדסים או בפנקס ההנדסאים). כמו כן יש לצרף חוזה שכירות של המקום בו פועל העסק, או חוזה רכישה, וחשוב לוודא כי ישנו היתר בנייה המאפשר הפעלת קיוסק באותו מקום. בהיעדר היתר בנייה יש להגיש בקשה לשימוש חורג, שהופכת את ההליך כולו למורכב הרבה יותר. שימוש חורג הינו מעין רישיון בפני עצמו, במידה ואינכם בטוחים כי המקום אותו אתם חושבים לשכור במטרה להעיל קיוסק מורשה לפעילות מהסוג הזה גשו אל מחלקת הרישוי ובדקו זאת
* הנפקת היתר שימוש חריג עלולה לגזול מכם זמן רב, מאמצים, זמן וכסף. יכול מאד להיות שישתלם לכם יותר לחשוב על מיקום אחר. בצעו את חיפוש המקום ובדיקת התאמתו לפעילות עסקית מסוג זה טרם סגירת החוזה!
* בנוסף לדרישות משרד הבריאות ייתכנו תנאים אותם מציבה הרשות המקומית, ולדוגמה עיריית ת"א יפו אוסרת על השמעת מוזיקה בקיוסקים וכן מחייבת את בעליהם להבטיח כי מנועים, מדחסים ושאר מתקנים המוצבים בתוך הקיוסק לא יגרמו לרעש חריג מחוצה לו. תביעה נוספת של עיריית ת"א מבעלי קיוסקים המבקשים רשיון עסק היא לנקוט אמצעים שונים למניעת זיהום אוויר.
* המתינו לקבלת התוצאות. במידה ונדחתה בקשתכם לרישוי העסק יהיה עליכם לתקן את הליקויים ולהגיש את הבקשה בשנית. וכך הלאה עד לביצוע כל הנדרש מבחינת החוק לפתיחת העסק.

מעוניינים לטפל ברישיו במהירות ויעילות מקסימלית? צרו קשר עם אחד מנציגנו ואנו ננפיק עבורכם רישיון בתוך זמן קצר.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר