רפורמת הרישוי הדיפרנציאלי

ביולי 2018 נכנס לתוקף תיקון חשוב במיוחד לחוק רישוי עסקים – תיקון מספר 34, שמוכר גם כרפורמת הרישוי הדיפרנציאלי. מטרת התיקון והשינויים המשמעותיים בתהליך רישוי העסקים השונים היא לצמצם במידה מסוימת את הרגולציה, להשאיר אותה רק במקומות שבהם היא באמת נחוצה ולסייע לעסקים קטנים ובינוניים לצאת לדרך.
השינויים העיקריים הם קיצור פרק הזמן עד לקבלת תשובה על בקשה לרישיון עסק והארכת תוקף רישיונות עסק לסוגי עסקים רבים.

תוך כמה זמן תקבלו תשובה לבקשת רישיון עסק?

עסקים שלא נמצאים בקבוצת סיכון גבוה יוכלו לקבל רישיון עסק תוך זמן קצר למדי. כך למשל חנויות פרחים, מכונים לשטיפת רכב וקיוסקים יוכלו להשלים את התהליך ב-21 יום בלבד (לעומת כ-10 חודשים כיום), מכוני יופי ומספרות יוכלו לזכות ברישיון עסק זמני בפרק הזמן הנ"ל של 21 ימים, ותוך חצי שנה גם ברישיון קבוע, ואילו בתי קפה ומסעדות יוכלו ליהנות מרישיון זמני תוך כחודש וחצי ולאחר מכן רישיון קבוע תוך ארבעה וחצי חודשים נוספים.

מה קורה אם חלף פרק הזמן המקסימלי והרשות המקומית לא השיבה על בקשה לרישיון עסק?

במקרים שבהם הוגשה בקשה לרישיון עסק וחלף פרק הזמן המקסימלי למתן תשובה מבלי שניתנה תשובה – הדבר ייחשב כאילו הבקשה אושרה ובעצם העסק יקבל את הרישיון.

מהו תוקף הרישיון של סוגי העסקים השונים?

חברות לשירותי קייטרינג יקבלו רישיון ל-5 שנים במקום לשנה. תוקף הרישיון של פאבים ודיסקוטקים יהיה גם כן 5 שנים, ואילו עסקי מזון שונים – בתי קפה, מזנונים, גני אירועים, מסעדות ועוד – יקבלו רישיון ללא פחות מ-10 שנים (במקום 3 כיום).

מה עוד ישתנה בעקבות רפורמת הרישוי הדיפרנציאלי?

שינוי חשוב נוסף הוא שהדרישות שמציגות הרשויות המקומיות יהיו אחידות, ברורות וזהות בכל מקום.

אילו שינויים לא נכללים ברפורמה?

לצד התמורות המשמעותיות וההקלה על שורה ארוכה של עסקים, היו גם שינויים שבסופו של דבר לא נכללו ברפורמה. כך למשל ההצעה להעניק רישיונות עסק לצמיתות בקטגוריות מסוימות. בנוסף ייתכנו נהלים רגולטוריים חדשים שיציבו דרישות חדשות בפני בעלי עסקים – כך שגם לאחר הרפורמה החשובה מומלץ להיעזר במומחים מנוסים בתחום כדי לקבל רישיון עסק במינימום זמן.

התקשרו כעת לאביב ברישוי להנפקת רישיון עסק – 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם!

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר