רישוי עסקים ביהוד

רישוי עסקים ביהוד מתאפיין בתהליך מסודר הכולל אינטראקציה עם הרשויות המקומיות ועמידה במגוון תקנות ודרישות רגולטוריות. עסקים המעוניינים לקבל רישיון ביהוד חייבים להציג תוכניות בנייה מאושרות, לעמוד בדרישות בטיחות, נגישות, בריאות וסביבה, ולהבטיח עמידה בכללים ספציפיים לסוג העסק. הרשות המקומית ביהוד מקדמת מדיניות של שקיפות ותמיכה בקידום עסקים חדשים וקיימים, תוך שימת דגש על שמירה על סטנדרטים גבוהים של בריאות ציבור ואיכות הסביבה. בעלי עסקים ביהוד עשויים למצוא את עצמם זקוקים לעזרה משפטית ורישוי כדי לנווט בתהליך הרישוי המורכב, ולכן לעיתים נעזרים בשירותים של חברות רישוי מקצועיות, שיכולות לסייע להם לעמוד בכל הדרישות ולהקל על הפרוצדורה.

חושב לפתוח עסק ביהוד? מתחילים בתהליך רישוי עסקים

רישוי עסקים יהודחשוב שתדע:
העיר הקטנה יהוד מונה כיום כ – 28,000 תושבים בלבד. עם זאת בשני העשורים האחרונים זוכה העיר לתנופה מתמדת ולקידום תהליכי פיתוח באזורי המסחר והתעשייה שלה. ככל הנראה בשל סיבות כלכליות וסוציולוגיות בהן הגידול באוכלוסייה, זליגת המרכז אל הפריפריה וקרבתה של העיר לתל אביב.
במידה ואתם חושבים לפתוח עסק בתחומי הרשות המוניציפלית יהוד – מונסון (השייכת לתושבי העיר יהוד ולתושבי נווה מונסון השכנה הזוכות לחבור יחד תחת עיריית גג אחת לצורך טיפול בצרכים מוניציפליים) עליכם להגיש בקשה להקמת עסק במחלקת רישוי העסקים של עיריית יהוד.
עם פתיחת התהליך תידרש להגיע למחלקת הרישוי בעירייה ולבצע בין היתר את הפעולות הבאות: הצגת מסמכים ותוכניות, הגשת בקשות, מילוי טפסים רבים, וקביעת פגישות עם הגופים הרלוונטיים.
אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול עיריית יהוד לרבות הנחיות מיוחדות עבור המעוניינים לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי:

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

בשלב זה תקבלו את כל המידע הדרוש לכם מפקיד הרישוי במחלקת רישוי העסקים בעיריית יהוד. התייעצו עמו לגבי הנושאים הבאים: הלוקיישן העתידי של בית העסק, תחום העיסוק המרכזי שלכם, תנועת תושבים במקום, צרכים בירוקרטיים, שלבי הטיפול בבקשה להנפקת רישיון עסק וכן בנוגע לשלב "המידע המקדמי". מידע מקדמי – לאחר שתגישו בקשות מסודרות לכל אחד מן הגופים אליהם אתם מחויבים לפנות ע"פ פגישת הייעוץ ברשות המקומית (משרד הבריאות, מהנדס העיר וכד') תקבלו בתוך 30 יום בדואר את המידע המקדמי המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש. חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

בשלב זה עליכם להמציא תוכנית עסק מפורטת המבוססת על הנחיות הגשת התוכניות ע"פ מחלקת רישוי העסקים של עיריית יהוד.יש להציג במסגרת התוכנית גם את המסמכים הבאים: 

  1. טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח, תרשימי סביבה, מפה מצבית ועוד.
  2. במקביל עליכם לקבל את אישורם של גופי רישוי עירוניים ושל "נותני אישור"

להלן רשימת משרדים ממשלתיים שנקבעו בחוק כבעלי סמכות לאשר או לשלול את זכאותו של עסק מסויים לקבלת רישיון:
גופי רישוי עירוניים שאישורם נדרש:

  1. תברואן האזור וממונה רישוי הנדסי באגף רישוי ופיקוח על העסקים
  2. האגף לאיכות הסביבה
  3. שרותי הכבאות
  4. מנהל ההנדסה  – (היתרי בניה והיתר לשימוש חורג)
  5. שרות וטרינרי עירוני – (שהוסמך ע"י משרד החקלאות)
  6. גופי ממשלתיים שאישורם נדרש עפ"י צו רישוי עסקים:
  7. המשרד להגנת הסביבה
  8. משטרת ישראל
  9. משרד הבריאות המחוזי (שרות המזון)  לעסקים לייצור מזון
  10. לשכת הבריאות הנפתית רחובות
  11. משרד העבודה
  12. משרד החינוך
  13. משרד החינוך מחוז מרכז – מנהל חברה ונוער (לרישוי קייטנות)
  14. משרד התחבורה – לעסקים לטיפול ברכב

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ג – הגשת בקשה לרישוי עסקים ביהוד

שלב זה הינו שלב מתקדם יחסית, בעל עסק כמוכם המבצע עצמאית את הליך הרישוי נפגש בינתיים עם כמה וכמה פקידים ונותני שירות, מילא טפסים ובקשות ומצוי עמוק בסבך הבירוקרטי. מכיוון שזהו שלב ההגשה תידרשו לרכז כעת את המסמכים שברשותכם ולהגישם אל אגף הרישוי בעיריית יהוד. וודאו כי יש בידיכם בין היתר גם את המסמכים הבאים:

  1. טופס הגשת בקשה לרישיון – אותו מילאתם באופן עצמאי ללא השמטה או חוסר של פרטים נחוצים ולאחר שחתמתם עליו כנדרש בהוראות המופיעות על גבי הטופס.
  2. תוכנית עסק – כמפורט בשלב ב', כאשר היא חתומה ומאושרת ע"י הגורמים הרשמיים.
  3. תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המקדמי.
  4. שובר אישור לתשלום האגרה.
  5. וכמו כן מסמכים נוספים בהם: חוזה חתום, מס' חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח.

לאחר הגשת הבקשה תחושו בוודאי הקלה גדולה, זו עשויה להיות זמנית בלבד במידה ובקשתכם נדחתה על רקע חוסר התאמת מסמכים או היעדר נתונים. במקרה כזה יהיה עליכם להגישה מחדש לאחר תיקון כל הליקויים, (זאת רק לאחר 21 ימים בהם תתקבל חוות דעת כל גופי הרישוי הנדרשים לתהליך רישוי העסקים).
חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

במידה וצלחתם את ההליך בהצלחה מלאה תזכו בשלב זה להחזיק ברישיון עסק. עם קבלתו עליכם לתלות אותו במקום בולט ברחבי העסק. יש לזכור כי נוכחותו מאשרת את פעילות העסק אך במקביל מחייבת את בעליו לפעול על פי הנחיות הבטיחות והגהות של הרשות המקומית והחוק בישראל.

 

אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה בתהליך רישוי עסקים ביהוד

אין ספק כי הליך הנפקת רישיון עסק הוא אחד ההליכים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בו נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן וכסף רב. עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחתו של העסק החדש ואף גורמות להפסדים. אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק, או לחלופין טיפול מקיף בהנפקת הרישיון. חייגו כעת ונציגנו ישמחו לעמוד לרשותכם: 050-8092338
לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר