אישור משרד הבריאות למוצר


אילו מוצרים זקוקים לאישור משרד הבריאות?

ישנם שני סוגים של מוצרים רגישים שמחייבים קבלת אישור ממשרד הבריאות: תמרוקים ומזונות מיובאים.


האם כל מזון מיובא זקוק לאישור?

כן.
כמו כן ישנה הבחנה בין 3 סוגי מזונות: מזון מהחי , שמטבעו מתאפיין ברגישות רבה; מזון רגיש – בקטגוריה זו נמצאים מזונות לתינוקות, מוצרי חלב וגם תוספי תזונה, וכן כל מזון חדש שמיובא לארץ בפעם הראשונה; ומזון "רגיל" (למשל פסטה או חומרים שמתווספים למאכלים – למשל צבעי מאכל).
באופן טבעי הבדיקות למזון מהחי ולמזון רגיש קפדניות יותר וההליך לקבלת האישור מורכב יותר. מומלץ לבצע אותו בעזרת מומחים בעלי ניסיון רב בעבודה מול משרד הבריאות.
קראו עוד על כל מה שחשוב לדעת על תהליך רישוי יבוא מזון


כיצד מתבצע תהליך אישור מוצרי מזון מיובאים?

השלב הראשון הוא רישום כיבואנים – שלב זה מתבצע מול שירות המזון הארצי. בשלב הבא יש לקבל אישור מוקדם לכל מוצר מזון, עוד לפני הגעתו לארץ. השלב השלישי הוא בדיקת פריטי המזון לאחר הגעתם לנמל ובמקרים מסוימים מתבצעת בדיקה גם במקום האחסון.


האם יצרנית תמרוקים חייבת לקבל אישור נפרד לכל מוצר?

כן.
בשלב הראשון
ראשית יש לקבל רישיון כללי לייצור או ייבוא תמרוקים. בשלב השני נדרש רישיון בנפרד לכל אחד מהמוצרים שאותם תרצו למכור.
אישור משרד הבריאות למוצר


מהן הדרישות לגבי תמרוקים מיובאים?

מותר לייבא לישראל תמרוקים ממדינות השייכות לאיחוד האירופאי וממדינות שיש להם קשרי מסחר רשמיים עם ישראל. התמרוקים המותרים בייבוא הם כאלה שיש להם אישורים מהרשויות הרלוונטיות במדינה בה הם מיוצרים.


מה מוגש ביחד עם בקשה לאישור לתמרוקים ספציפיים?

רשימת כל המרכיבים של המוצר, דגימה ממנו, דוגמה של המיכל שבו הוא ישווק ושל התווית שתודבק עליו, תוצאות בדיקות (שמבוצעות במעבדה מאושרת על-ידי משרד הבריאות).
בחלק מהמקרים – כשמדובר על תמרוקים שמיועדים למטרה ספציפית כמו מניעת הזעה או טיפול בקשקשים – נדרש פירוט של נתונים כמו יציבות, משקל סגולי, רמת pH ועומס מיקרוביאלי. במקרים אחרים נדרשת הצהרה שלמשווק יש את כל הנתונים הנ"ל.
פרט חשוב נוסף הוא החובה להוכיח שתמרוקים המיועדים למטרה ספציפית אכן מתאימים לכך.


לכמה זמן ניתן האישור למכירת מוצרי תמרוקים?

אישור משרד הבריאות למוצר בקטגוריה זו ניתן למשך עד 5 שנים. כל שינוי בהרכב של התמרוק, או אפילו באריזה שלו או בתווית, מחייב פניה מחודשת למשרד הבריאות וקבלת אישור עדכני.
קראו עוד בנושא:

התקשרו כעת לאביב ברישוי להנפקת רישיון עסק – 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם!

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר