רישוי עסקים במועצה אזורית שומרון נעשה במטרה לתמוך בפיתוח הכלכלי של האזור תוך הבטחת עמידה בכל התקנות המחייבות ובקריטריונים הנדרשים לפעילות עסקית בטוחה וחוקית. המועצה מספקת מגוון שירותים לבעלי עסקים, החל מהדרכה וייעוץ בתהליך הרישוי ועד לסיוע בהשגת היתרים נדרשים מגופים רגולטוריים שונים.
במהלך התהליך, על בעלי העסקים להגיש מסמכים כגון תוכניות בניין, אישורי בטיחות מפיקוח העבודה, תעודות עמידה בתקנות סביבתיות ובריאותיות, ולעיתים גם תוצאות בדיקות סביבתיות ובטיחותיות שבוצעו במקום. המועצה מפעילה מערך תמיכה שמטרתו להקל על העסקים ולאפשר להם לעמוד בכל הדרישות בצורה פשוטה ומהירה ככל האפשר.
בנוסף, המועצה אזורית שומרון מקיימת בדיקות קבועות בעסקים כדי לוודא שהם ממשיכים לפעול על פי החוק ולא חרגו מההיתרים שניתנו להם. מדובר במאמץ משותף של המועצה ובעלי העסקים לשמור על סטנדרטים גבוהים של פעילות, למען בטיחות הציבור ושמירה על הסביבה. ההתחייבות לפיתוח כלכלי תוך כדי עמידה בכל התקנות המחמירות מאפשרת למועצה אזורית שומרון להמשיך ולהוות מודל לאחריות חברתית וסביבתית.
חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית שומרון?
חשוב שתדעו:
המועצה האזורית שומרון שוכנת בשטחי השומרון במרכז הארץ וכוללת כ-30 יישובים, ביניהם ברקן, שבי שומרון, פדואל, שערי תקווה, איתמר, יצהר ועוד. בתחום שיפוטה מתגוררים כ-26,000 תושבים אשר נהנים מנופים קסומים, אדמות חקלאיות, מרחבים שקטים ואוויר נקי.
בשומרון ניתן למצוא אתרי תיירות מובחרים כמו שמורת הטבע נחל קנה, מצפה הר-כביר, מבנים עתיקים ואתרים ארכיאולוגים אשר מושכים אליהם זרם קבוע של מטיילים ותיירים. כמו כן קיימים במועצה שלושה אתרי תעשייה גדולים המספקים משרות רבות לתושבי הסביבה, מלבד עבודות החקלאות שביישובים.
הקמת עסק במועצה האזורית שומרון הינו צעד גדול הכרוך בתהליך הוצאת רישיון עסק (במידת הצורך, על פי חוק רישוי העסקים בישראל). זהו תהליך מורכב אשר עלול לקחת זמן רב ולגרור לא מעט עלויות כספיות, על כן מוטב להיעזר באנשים בעלי ניסיון אשר מכירים היטב את התהליך.
אנו באביב ברישוי בעלי ניסיון של למעלה מ- 15 שנה בליווי עסקים בדרך להנפקת רישיון עסק, נעניק לכם שירות מקיף וסיוע לאורך כל הדרך, לפרטים חייגו: 050-8092338.
הצוות שלנו כולל אנשי מקצוע הבקיאים בכל שלב בהליך הבירוקרטי ומנוסים בהתנהלות מול גופי הרשויות השונות.
אם הנכם מעוניינים לטפל בהנפקת רישיון העסק שלכם בצורה עצמאית, להלן פירוט השלבים אותם תידרשו לעבור מול מחלקת רישוי העסקים במועצה האזורית שומרון:
שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי
בפגישה ראשונית במחלקת רישוי עסקים במועצה האזורית שומרון תקבלו מידע מקיף ומלא על תהליך הוצאת רישיון עסק, כולל פרטים לגבי השלבים הבאים כמו כתיבת תכנית העסק והמצאת שאר מסמכים רלוונטיים. כמו כן תקבלו רשימת גופים נותני אישור להם עליכם לשלוח בקשה למידע מקדמי. לאחר כ- 30 יום מהגשת הבקשה תקבלו בדואר את המידע כולל פירוט הדרישות של הרשויות מהעסק המבוקש. על פי דרישות אלו עליכם לערוך תיאומים במבנה העסק ולתכנן את תכנית העסק ושאר המסמכים.
כיוון שרשויות רבות מעורבות בתהליך נתינת האישור להוצאת רישיון עסק, תיאלצו לעמוד בדרישות רבות מבחינת מאפייני המבנה המיועד לבית העסק. משום כך אנו ממליצים לא לחתום על חוזה שכירות או לבצע רכישה של מבנה מסוים, עד לקבלת אישור כי המבנה אכן עומד בקריטריונים השונים.
המידע המקדמי עלול לעיתים לייאש בשל דרישותיהן הרבות של הרשויות השונות. אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מאת אנשי מקצוע מנוסים אשר יעניקו לכם סיוע וטיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338
שלב ב' – תוכנית עסק
את תוכנית העסק מרכיבים מספר מסמכים המאפשרים לוועדת הרישוי ולשאר הגופים אשר בוחנים את בקשתכם, לקבוע אם בית העסק שלכם עומד בקריטריונים השונים ואינו מהווה סכנה לשלום הציבור.
בין המסמכים אותם עליכם לכלול בתכנית העסק:
- מפה מצבית
- תרשים סביבה
- טבלת אישורים לתוכנית
- בקשה לשימוש חריג- במידה הצורך
- כל מסמך אחר אליו תידרשו על פי הנחיות המועצה.
אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי בכתיבת תוכנית עסק על פי ההנחיות ובאיסוף כל המסמכים הדרושים לכך, לפרטים חייגו: 050-8092338
שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק
בשלב זה אמורים להיות בידיכם כל המסמכים, הטפסים, האישורים, המפות, התוכניות וכל יתר האלמנטים הדרושים לבקשת הרישוי. כמו כן הספקתם מן הסתם להכיר את הגופים השונים על בקשותיהם ותנאיהם המיוחדים ולוודא כי כל התיאומים בבית העסק שלכם בוצעו כראוי.
במידה וכן רכזו את הנ"ל והכינו אותם להגשה בעיריית בני ברק יחד עם הטפסים הבאים:
- טופס הגשת בקשה לרישיון – אותו מילאתם באופן עצמאי ללא חוסר או השמטה של פרטים ולאחר שחתמתם עליו לפי ההוראות המופיעות על הטופס.
- תוכנית עסק – הכוללת את כל המסמכים הנדרשים על פי הנחיות המועצה.
- תוכנית בטיחות לעסק – בהתאם להוראות המידע המוקדם.
- שובר אישור לתשלום האגרה.
- וכמו כן מסמכים נוספים בהם: חוזה חתום, מס' חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח.
מלבד ועדת הרישוי, יבחנו את בקשתכם גופים נוספים נותני אישור כמו מחלקת הנדסה, משטרת ישראל, משרד הבריאות, כיבוי אש ועוד. את תשובת כל הגורמים תקבלו 21 יום לאחר הגשת הבקשה.
חוששים שבקשתכם לרישיון עסק לא תאושר? אנו באביב ברישוי נשמח לסייע בהכנת הניירת ובהגשת הבקשה על מנת להעניק לכם את מירב הסיכויים לאישור הרישיון! לפרטים חייגו: 050-8092338
שלב ד' – הנפקת רישיון עסק
כבעלי עסק עליכם לשמור על כללי בטיחות בעסק לטובת הלקוחות והעובדים במקום. תלו את רישיונכם במקום בולט בעסק, שכן זהו האישור המאפשר לכם לפעול, והישמעו לחוקי העסקים בישראל.
הליכים בירוקרטיים ייחודיים למועצה האזורית שומרון:
חוקי העזר מסייעים למועצה לפקח על שמירת איכות הסביבה בתחום שיפוטה, למנוע סכנות תברואתיות ולדאוג לביטחונם של התושבים. על בעלי העסקים החדשים והקיימים במועצה האזורית שומרון להישמע לתקנות המועצה ולהתעדכן בחקיקות השונות.
בין התקנות הייחודיות למועצה האזורית שומרון- ברקן:
- הדברת חולדות ומזיקים
- הזרמת שפכי תעשייה למערכת ביוב
- שמירת ניקיון
- מס עסקים עירוני
אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!
הנפקת רישיון עסק הוא הליך בירוקראטי מסובך ומתיש, ואין סיבה שתעברו אותו לבד. אנו באביב ברישוי מלווים בתי עסק גדולים כקטנים בתהליך הוצאת הרישיון, חוסכים להם כסף וזמן ומונעים עיכובים ככל הניתן. התקשרו עוד היום להתחלת התהליך, החל משלב איתור נכס העונה לדרישותיכם ועד קבלת הרישיון הנכסף.