רישיון עסק לבתי קירור ומובילים בקירור, הובלה בקירור

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 4.3 א, ב

משוייך לקבוצה מס': קבוצה 4 – מזון

תיאור העסק הטעון ברישוי:

היכולת לשמור מזון בקירור היא אחד המפתחות החשובים בהתפתחות המין האנושי – אולם אחסון מוצרי מזון המבוססים על בעלי חיים (בשר, ביצים, דגים וכו') והובלתם הם גם חוליות מועדות לפורענות בשרשרת אספקת המזון, ובהתאם חובה על בתי קירור ועסקים להובלת מזון בקירור לעמוד בשורה ארוכה של תנאים על מנת לקבל רשיון עסק, וכן נרשמת ענישה נחרצת של מי שמפעיל בית קירור או מוביל מזון בקירור ללא רישיון עסק תקף.


 

תהליך קבלת רישיון העסק:

  1. מכיוון שמדובר בעסק הנוגע למזון יהיה עליכם לטפל ביתר תשומת לב בפרטי תהליך הרישוי. המחלקה לרישוי עסקים אינה מקלה ראש כאשר הדבר נוגע לבריאות הציבור. לכן שימו לב היטב לשלבים הבאים.
  2. בראש ובראשונה יש לפנות אל הרשות המקומית ולהיפגש עם נציג מחלק הרישוי, הוא יעבור אתכם על פרטי התהליך וכמו כן יעניק לכם מידע מקדמי שיעזור לכם בשלבים הבאים.
  3. בשלב הבא פנו אל גורמי הרישוי המחייבים אתכם באישור לקבלת רישיון עסק:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013)
:

משרד הבריאות – חובה
משרד החקלאות וטרינר – חובה בסעיף א (הובלת עופות, דגים, בשר, ביצים ומוצריהם) בלבד.
איכות הסביבה – חובה
משטרה – אין
גורם חיקוק אחר: בסעיף א – צו הפיקוח על מצרכים ושירותים 1960. בסעיף ב – צו סחר.
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): 3 שנים.

  1. לאחר שני השלבים הללו יהיה עליכם להכין תוכנית עסק מפורטת (מומלץ לבצע שלב זה בעזרת איש מקצוע מומחה מתחום הרישוי ולמנוע את דחיית הבקשה) ולאחר מכן להגיש בקשה לקבלת רישיון עסק. מומלץ לוודא כי לרשות המקומית בה אתם מגישים את הניירת אין דרישות נוספות לרישוי העסק או תנאי סף נוספים.
  2. המתינו לקבלת התוצאות. במידה ונדחתה בקשתכם לרישוי העסק יהיה עליכם לתקן את הליקויים ולהגיש את הבקשה בשנית. וכן הלאה עד לביצוע כל הנדרש מבחינת החוק לפתיחת העסק.


האם הרפורמה החדשה משפיעה על הליך הרישוי לבתי קירור ומובילים בקירור
?

התשובה היא לא. מבחינת החברות המספקות שירותי קירור, גורמי הרישוי הרלוונטיים הם משרד הבריאות והרשות לאיכות הסביבה. כשמדובר בבית קירור שמאוחסנים בו מוצרים מן החי (ביצים, דגים, בשר וכו') מתווסף משרד החקלאות, וליתר דיוק השירותים הווטרינריים שבמסגרת המשרד הנ"ל. תוקף הרישיון המתקבל לאחר העברת כל המסמכים והאישורים הנדרשים הינו ל- 3 שנים בלבד.


דרישות משרד הבריאות מבתי קירור

רשימת הדרישות אותן מציב משרד הבריאות לבתי קירור כתנאי לאישור בקשה לרישיון עסק ארוכה, כשמטבע הדברים חלק מהותי ברשימה זו עוסק בהבטחת הטמפרטורה הנאותה במדורים בהם מאוחסן מזון.
בין השאר חובה להתקין בכל אחד מהחדרים של בית הקירור מדחום רושם (לתיעוד רציף של הטמפרטורה בחדר הקירור בכל דקה ודקה) ומדחום אינדיקטורי, כשלוחות התצוגה של מדחומים אלו יותקנו מחוץ לחדרי הקירור ובגובה של בין 1.6 מ' ל- 1.7 מ' מהרצפה. בנוסף יש לתכנן את בית הקירור כך שדלתות חדרי הקירור ייפתחו אל מסדרונות בהם הטמפרטורה נמוכה מטמפרטורת הסביבה (או לחילופין יצוידו במיסוך הולם).
עוד דבר אליו חשוב לשים לב הוא אחסון המזון – המדף התחתון ביותר יימצא בגובה של לפחות 15 ס"מ מהרצפה, הגבוה ביותר במרחק של לפחות 50 ס"מ מהתקרה, וכל פריט מזון המוכנס אל חדר הקירור יסומן בתאריך המדויק של הכנסתו.


תנאי רישוי עסק הובלה בקירור

עסק להובלת מזון בקירור חייב אף הוא לעמוד ברשימת דרישות משמעותית של משרד הבריאות.
בפרט מצוינים בתקנות רישוי עסקים אופן האריזה של כל אחד מסוגי המזון השונים והטמפרטורה המקסימלית המותרת במהלך הובלתו.
כך, לדוגמה, דגים טריים ניתן להוביל בטמפרטורה של עד 5 מעלות צלזיוס בארגזים העשויים חומר סינטטי עם כיסוי של פתיתי קרח, כבד או לשון (וכן חלקים פנימיים אחרים שמשמשים למאכל אדם) בטמפרטורה של עד מינוס 18 מעלות ובחבילת קרטון סגורה ואילו בשר טרי יש לתלות על גבי ווים.
בכל מקרה חובה להשתמש בארגז קיבול נקי למשעי ושעשוי חומר שאינו מחליד, וכן כזה הניתן לחיטוי בקלות.
השמירה על בריאות הציבור היא זו העומדת לנגד עיני הגורמים הפועלים לפיקוח תהליך ההובלה של מזון הדרוש קירור. עבירות בתחום זה לא רק מסכנות את רישיון העסק שלך אלא עלולות לגרום לנזקים חמורים בגוף ללקוחות החברה אשר ייצרכו חלילה בטעות את המוצרים השונים.

כפי שבוודאי כבר הבנתם מדובר בעסק מורכב למדי, על מנת להקל עליכם את התהליך ולקבל רישיון עסק במהירות ויעילות אנו ממליצים על ליווי מקצועי. צרו איתנו קשר וצוות המומחים של אביב ברישוי יעמוד לשרותכם לאורך התהליך כולו ויחסוך לכם זמן וכסף רב.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר