תכנון ועיצוב משרדים – כך תיצרו סביבת עבודה שמעודדת הצלחה

אם הגעתם למאמר הבא סימן שאתם רוצים לחדש את המשרד שלכם. כאשר מעצבים מחדש את המשרד ישנו צורך לקחת בחשבון לא מעט פרמטרים שונים. עם זאת לא כולם יודעים ומסוגלים לתכנן ולעצב את המשרד באופן עצמאי לגמרי. מהסיבה הזאת ישנם אנשי מקצוע שעוסקים בתחום של תכנון ועיצוב משרדים דרך קבע. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לפנות אל אליהם על מנת לקבל מהם שירות בהתאמה אישית לדרישותיכם. אך עדיין יש כמה טיפים חשובים שכל אחד מוכרח להכיר בהקשר של עיצוב ותכנון משרדים. אחרי שתכירו את הטיפים השונים, לא יהיה לכם עוד מקום לספק כיצד לעשות זאת כמו שצריך. בין אם תעשו זאת בעצמכם או על ידי המומחים שלנו בחברת אביב ברישוי שזמינים בשבילכם.


התאימו את העיצוב לאופי המשרד

הסיבה שבגללה כל משרד מעוצב ומתוכנן אחרת היא שלכל משרד יש את האופי שלו. כמו שלכל בן אדם יש את האופי שלו, כך בדיוק למשרדים יש את הקווים שמנחים אותם. כאשר אתם מעצבים את המשרד, לא תוכלו שלא להתייחס לעניין הספציפי הזה. המטרה שלכם תהיה שהעיצוב יחמיא לאופי של המשרד ויבליט אותו בפני הלקוחות והעובדים. כך כל מי שנכנס למשרד יבין בדיוק כיצד אתם עובדים ומה בדיוק אתם עושים. אם העיצוב יתמוך באופי המשרד לא תהיה סיבה שלא תוכלו לנפץ את כל תקרות הזכוכית. מה שבעבר היה נראה לכם כמו חלום רחוק, יהפוך להיות מציאות ברת קיימא.

 

ריהוט שיאפשר לעבוד בקלות

כל רהיט שאתם מכניסים למשרד חייב להיות כזה שיאפשר לכם לעבוד בקלות. הרי הרהיטים הם מהפרמטרים הכי חשובים בעיצוב המשרד, אך בו בזמן הם חשובים גם לעבודה. כל רהיט אמור במידה מסוימת לאפשר לכם לעבוד מסביב לשעון מבלי לחשוב פעמיים. אם הרהיטים לא יהיו מתאימים למשרד, אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב בעייתי. מצד אחד תרצו לעבוד ולספק את הסחורה, מצד שני לא תוכלו לעשות זאת כראוי. לכן קחו לעצמכם את הזמן לבחור את הרהיטים הכי נוחים והכי מתאימים שיש. בכל חנות רהיטים תוכלו למצוא מבחר אין סופי של רהיטים המיועדים למשרדים שונים. ברגע שתעשו את הבדיקה המעמיקה, אין סיבה שלא תמצאו את הרהיטים המושלמים. אלה שיאפשרו לכם לעבוד בדיוק כמו שאתם רוצים, ללא עצירות וללא עיכובים.

תכנון ועיצוב משרדים
תכנון ועיצוב משרדים


חלל עבודה אישי לכל עובד

לא כל העובדים צריכים לעבוד לבד בכל חדר, אך מוטב לעשות חלוקה ברורה לחללי עבודה. בעת תכנון ועיצוב משרדים יהיה עליכם לקחת בחשבון גם את הנושא המהותי הזה. הרי לא תוכלו להרשות לעצמכם כי המשרד יעשה בלגן גדול בכל מה שקשור לעבודה עצמה. כאשר העובדים מגיעים לעבודה הם ירצו לדעת שיש להם את הפינה שלהם. תוכלו לגרום לכך שחלל עבודה מסוים יהיה משותף למספר עובדים שונים. אך תתכננו את חלל העבודה בצורה כזאת שלכל אחד מהעובדים יהיה את האזור שלו. ברגע שהחללים יהיו מחולקים לחללי עבודה מסודרים כל עובד יצליח לעבוד בצורה מושלמת. לא תמצאו את עצמכם במצב שבו העובדים לא מממשים את הפוטנציאל הטמון בהם. הרי כל עובד יכול להקפיץ את העסק שלכם עוד צעד אחד קדימה.

 

תכנון ועיצוב משרדים לפי תקציב

כמה כסף באמת עומד לרשותכם על מנת לעצב ולתכנן מחדש את המשרד? תכנון ועיצוב משרדים יכול להיות יקר מאוד כל עוד לא תכתיבו לעצמכם קווים אדומים מבעוד מועד. ברגע שיהיו לכם קווים אדומים, תוכלו לדעת אילו פעולות אינכם יכולים לעשות. לא תמיד תהיה לכם האפשרות לקחת את המשרד, ולהפוך אותו לגמרי. בחלק מהמקרים העבודה תהיה קצת יותר איטית בהתאם לגבולות התקציב שעומדים לרשותכם. הכי חשוב שתדעו כי העבודה על העיצוב והתכנון מחדש של המשרד לא תכניס אתכם לצרות. כולם יודעים כי ברגע שאין גבולות סדורים יהיה מאוד פשוט להסתבך עם הוצאות גבוהות. הפתרון הוא פשוט להציב הגדרות ברורות של תקציב עוד לפני שמתחילים את העבודה עצמה. במצב כזה לא תהיה סיבה שתיכנסו לבור מבלי שתוכלו לצאת ממנו.

 

השקיעו בעיצוב חדר האוכל

אולי זה יפתיע אתכם, אך חדר האוכל הוא אחד מהאזורים החשובים במשרד שלכם. הרי מדובר על המקום שאליו כל העובדים מגיעים על מנת לשבת האחד עם השנייה. כל עוד חדר האוכל יהיה נוח ומזמין, תוכלו למצוא בו את כל העובדים בעת ובעונה אחת. הגיבוש בין העובדים במקום העבודה יכול לעשות את ההבדל כאשר תסתכלו על השורה התחתונה. מבחינתכם זוהי תהיה הצלחה מסחררת כאשר כל העובדים יהיו מחוברים זה עם זה. במצב כזה לא תהיה להם סיבה שלא לעבוד ביחד בצורה הכי טובה שיש. אם הגיבוש בין העובדים יהיה לוקה בחסר, זה כמובן יבוא לידיי ביטוי בעבודה עצמה. לא תוכלו להתעלם מהעניין הזה כאשר אתם מבצעים תכנון ועיצוב משרדים מחדש.


שאלות ותשובות נפוצות – תכנון ועיצוב משרדים

  1. מה כולל תהליך תכנון משרד מודרני?
    התהליך כולל אפיון צרכים, חלוקה פונקציונלית של החלל, תכנון מערכות חשמל, תאורה, מיזוג, ריהוט ואלמנטים עיצוביים שתואמים את ערכי הארגון.
  2. למה חשוב להשקיע בתכנון נכון של סביבת העבודה?
    סביבה מתוכננת היטב משפרת פרודוקטיביות, יוצרת רושם חיובי על לקוחות ומבקרים, ותורמת לרווחת העובדים לאורך זמן.
  3. מהו ההבדל בין תכנון למשרדים פתוחים לסגורים?
    משרדים פתוחים מעודדים תקשורת וגמישות, אך דורשים פתרונות אקוסטיים, בעוד שסגורים מספקים פרטיות וריכוז לעובדים.
  4. כיצד משלבים מיתוג בעיצוב פנים של משרד?
    באמצעות צבעי המותג, אלמנטים גרפיים, לוגו, עיצוב תואם שפת המותג וחומרי גמר שמייצגים את זהות החברה.
  5. מה החשיבות של אקוסטיקה בתכנון משרדים?
    אקוסטיקה טובה מפחיתה רעשי רקע, תורמת לריכוז ומונעת הפרעה בין אזורי עבודה או חדרי ישיבות.
  6. כיצד ניתן לנצל שטח משרדי קטן בצורה מיטבית?
    באמצעות תכנון מדויק, שימוש בריהוט מודולרי, פתרונות אחסון חכמים והעדפה לקווים נקיים שפותחים את החלל ויזואלית.
  7. מהם הסגנונות הפופולריים כיום בעיצוב משרדים?
    הסגנונות המובילים כוללים עיצוב מודרני מינימליסטי, סקנדינבי, תעשייתי ולעיתים גם שילובים בין כמה סגנונות בהתאם לאופי החברה.
  8. מה תפקיד התאורה בעיצוב משרד?
    תאורה נכונה יוצרת אווירה נעימה, משפרת את ריכוז העובדים ומדגישה אזורים חשובים בחלל העבודה.
  9. האם יש תקנות מיוחדות שיש להתחשב בהן בתכנון משרד?
    כן. יש לעמוד בתקנות נגישות, בטיחות אש, אוורור תקני ודרישות תכנוניות בהתאם לרשויות המקומיות.
  10. האם ניתן לתכנן משרד כך שיתאים לעבודה היברידית?
    בוודאי. תכנון נכון כולל מרחבי עבודה גמישים, אזורי פגישות משותפות ועמדות Hot Desk לשימוש זמני.
  11. כיצד בוחרים את החומרים המתאימים למשרד?
    יש להתחשב בעמידות, קלות תחזוקה, נראות מקצועית ויכולת להשתלב בקונספט העיצובי שנבחר.
  12. מהו תפקידו של מעצב הפנים בפרויקט משרדי?
    מעצב הפנים מתכנן את פריסת החלל, בוחר חומרים, מלווה את תהליך ההקמה ומוודא שהעיצוב משרת את הצרכים הפונקציונליים והאסתטיים.
  13. כמה זמן נמשך פרויקט תכנון ועיצוב משרדים?
    הזמן משתנה לפי גודל ומורכבות המשרד, אך לרוב מדובר בפרק זמן של 2–4 חודשים לתכנון ועוד מספר שבועות לביצוע בפועל.
  14. האם ניתן לשדרג משרד קיים מבלי לבצע שיפוץ כולל?
    כן. ניתן לרענן את החלל באמצעות צביעה, שינוי ריהוט, תאורה חדשה, גרפיקה על קירות וסידור מחדש של אזורי העבודה.
  15. מהם היתרונות הכלכליים בתכנון ועיצוב משרדים איכותי?
    תכנון נכון מונע טעויות יקרות בעתיד, חוסך באנרגיה, משפר את שביעות רצון העובדים ויוצר סביבת עבודה שמקדמת יעילות ושימור עובדים.


תכנון ועיצוב משרדים עם אביב ברישוי

נדמה לכם כי זה גדול עליכם לעצב ולתכנן את המשרד שלכם? אפשר להבין את החשש שמלווה אתכם. הרי המשרד הוא המקום שבו אתם אמורים להגשים את החלומות שלכם. ההצלחה של העסק בנויה על המקום שבו אתם עובדים וממנו אתם מוציאים את התוכניות לפועל. המטרה שלכם תהיה שהמשרד יהיה זה שיאפשר לכם להתקדם עד להגשמת כל היעדים. אסור לכם להרגיש כי המשרד הוא זה שמונע מכם לכבוש את הפסגות או להשיג הצלחות. על ידי תכנון ועיצוב משרדים ניתן יהיה להשיג את התוצאות הכי טובות שיש. המומחים של אביב ברישוי כאן על מנת לסייע לכם עם תכנון ועם עיצוב משרדכם. רוצים לשמוע עוד? דברו איתנו: 050-8092338 .

לשיתוף המאמר

כתיבת תגובה

לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר