תקנות של משרד הבריאות

תקנות משרד הבריאות

משרד הבריאות הוא הגוף האחראי על בריאות כולנואזרחי המדינהבתוקף תפקידו זה מחוייב המשרד להבטיחבין השארשמירה על בריאות הציבור בבתי עסק בתחום המזוןוזאת בהתאם לחוק רישוי עסקים – כלומרכל עסק בתחום המזון חייב לקבל אישור ממשרד הבריאות על מנת לזכות ברישיון עסק
התנאים הנדרשים מעסקים אלה מפורטים בתקנות רישוי עסקים (תנאי תברואה נאותים בבתי אוכל)התשמ"ג 1983 שנקבעו על ידי שר הבריאות דאזאליעזר שוסטק.
לחץ כאן


אילו עסקים מחויבים לעמוד בתקנות?

התקנות בדבר תנאי תברואה נאותים בבתי אוכל מחייבות מזנוניםבתי קפהמסעדותמקומות שבהם מכינים או מוכרים מזון מהיר (פלאפלבורקסים או פיצות למשל), אולמות אירועים ושירותי קייטרינג.

עבור כל אחד מסוגי בתי עסק אלה ישנן דרישות שונותכשבמקרים מסוימים ייתכן מתן פטור מעמידה בחלק מהתקנות.

לקבלת ייעוץ מקצועי בתחום רישוי עסקים בפרט ובכל הנוגע לתקנות משרד הבריאות בתחום התברואה בכלל חייגו כעת,
050-8092338 ונציגינו ישמחו לעמוד לרשותכם.

שאר תקנות לגבי תקינות חדרי האוכל

אילו מאכלים מותר להכין ואילו למכור

בבית עסק המוגדר כבית קפהלדוגמהמותר להכין משקאות חמיםכריכיםסלטיםתבשילים וחביתותוכן למכור משקאות קריםממתקיםעוגות וגלידות שנקנו מספק בעל רישיון עסקמסעדות רשאיות להכין ולמכור ארוחות מבושלותואילו בפיצריות אין להחזיק וכמובן גם לא

למכור מאכלים שיש בהם בשר שמקורו מן החי (למעט נקניקנקניקיות ושימורי דגים) – כלל החל גם על מזנונים לממכר בורקסיםבדוכני פלאפל ישנו איסור למכור בשירות עצמי.

גודל מינימלי

על פי תקנות תנאי תברואה נאותים בבתי אוכלמטבח בבית קפה חייב להשתרע על לפחות 10מ"רשטחו של המחסן יהיה מ"ר לכל הפחותואילו השטח המוקצה לחדר אוכל והשירותים גם יחד לא יקטן מ– 29 מ"ר (עבור בית קפה שמכיל עד 30 מקומות ישיבה – בתי קפה גדולים יותר מחויבים בתוספת שטח עבור כל מקום נוסף).

במסעדה גודלו של המטבח הוא 12 מ"ר ומעלהשטחו של מחסן אסור שיקטן מ– 8 מ"ר ואילו עבור חדר האוכל וחדרי השירותים יש להקצות 35 מ"ר או יותר (ובדומה לבתי קפהעבור מסעדות שיש בהן למעלה מ-30 מקומות ישיבה יש להוסיף עוד שטח לכל מקום ישיבה נוסף).

העובדים בבתי אוכל

חלק מהתקנות נוגעות לעובדים בבתי אוכלכךלמשלחובה עליהם להתייצב לעבודה כשידיהם וציפורניהם נקיותתספורתם קצרה או שלחילופין שיערם אסוף ובכל מקרה כובע מכסה את ראשם, והם אינם סובלים מאף מחלה שעלולה להתפשט באמצעות מזון.

סעיפים נוספים

סעיפים נוספים בתקנות תנאי תברואה נאותים בבתי אוכל מפרטים את הדרכים בהם יש לאחסן מזון(כולל הטמפרטורות הנדרשות בכל שלב), להפשרת מצרכים קפואיםלהכנת מאכלים שונים(לדוגמהיש למנוע מגע בין מזון מעובדחלקית או סופיתלבין מזון גולמיולהגשתםכללים לגבי התשתית הפיזית של בית האוכל ותחזוקתהאיסור על לינה ועישון במקוםפירוט לגבי חדרי השירותיםדרכי סילוק שפכים ואיסוף פסולתועוד ועוד.

אי עמידה בתקנות משרד הבריאות לעסקי מזון עלולה לגרום לפגיעה בבריאות הציבורמלבד זאת עשוי בית העסק להיפגע קשות ואף לעמוד בפני סכנת סגירה.

זקוקים לסיוע מקצועי בתהליךצוות המומחים שלנו ילווה אתכם לאורך כל שלבי הטיפול בתקנות משרד הבריאות ובהליכי רישוי העסקיםחייגו: 050-8092338

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר