המסלול המקוצר ברישוי עסקים – "המסלול הירוק"

"המסלול המקוצר ברישוי עסקים" הוא יוזמה שנועדה להקל ולזרז את תהליך קבלת רישיון עסק לסוגים מסוימים של עסקים. המטרה היא לאפשר לבעלי עסקים להתחיל את פעילותם במהירות וביעילות תוך עמידה בדרישות החוק והרגולציה. המסלול המקוצר מפחית את הזמן, המאמצים וההוצאות הכרוכים בתהליך רישוי העסק.

סוף סוף זה קורהרפורמה מקיפה בתחום רישוי העסקים מאפשרת לבעלי עסקים ליהנות מתהליך רישוי יעילשקוף ואחידובפרט ממסלול ירוק – הליך מזורז שמאפשר קבלת אישור להפעלת העסק תוך 21 יום בלבד!

במסגרת המסלול המקוצר, תהליכים רבים מתבצעים בצורה דיגיטלית, מה שמפחית את הצורך בפגישות פיזיות ומסמכים. לעיתים, המסלול כולל גם שימוש בסמכויות דיסקרטיוניות של רשויות המקומיות לצמצם את מספר האישורים הנדרשים לרישוי.

כדי להיכנס למסלול המקוצר, העסקים צריכים לעמוד בקריטריונים מסוימים שנקבעים על ידי הרשויות. קריטריונים אלו יכולים לכלול סוג העסק, גודלו, מיקומו, ועוד. עסקים שנכנסים למסלול זה נהנים מתהליך מאורגן ומואץ שמטרתו לאפשר פתיחה מהירה של העסק.

המסלול המקוצר מעודד יזמות ופיתוח עסקי, ונועד לתמוך בצמיחה כלכלית על ידי פשטות וגמישות בתהליך רישוי העסקים. זהו כלי חשוב לקידום סביבה עסקית תחרותית וחדשנית, והוא מאפשר לעסקים להתמודד טוב יותר עם הדרישות הרגולטוריות ולקדם את פעילותם ביעילות.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישויגם במסלול הירוק והמקוצר ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולולפרטים חייגו: 050-8092338


מדוע נוצר הצורך ברפורמה ובמסלול מזורז
?

על פי הערכות אנשי מקצוע בתחוםכ– 30 עד 40 אחוז מהעסקים בישראל פועלים ללא רישיון – רבים מהם שלא באשמתם אלא בעיקר עקב הדרישות הבלתי אפשריות שהוצבו בפניהםחוסר האחידות והבירוקרטיה המסורבלת והמייאשת.

מחקרים של הבנק העולמי הציגו אף הם תמונת מצב לא מחמיאה באשר לתהליך רישוי העסקים בארץישראל מדורגת מזה שנים רבות בתחתית טבלת מדינות ה– OECD (הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלימבחינת הקשיים שמערימות הרשויות על יזמים המעוניינים לפתוח עסקים.

גלגלי הרפורמה החלו לנוע בשנת 2005, כשהוקמה ועדת הבר שבחנה את המצב הקיים והמליצה על שורת צעדים לשיפורו. 8 שנים נוספות חלפו עד שתוקנו החוקים הרלוונטיים והושלמה ההיערכותוב– 2013, בשעה טובהיוצאת הרפורמה לדרך – והדרך לרישיון עסק כבר אינה רצופת מהמורות ואינסופית.


למי מיועד המסלול המקוצר ברישוי עסקים
?

הליך הרישוי המזורזהמכונה "המסלול הירוק", מיועד לעסקים שהסיכון כי יגרמו נזק כלשהו ללקוחותיהם או לסביבה נמוך.

בין השאר מיועד המסלול הירוק לצימריםקיוסקיםמרכולים (אלא אם כן מתבצע בהם טיפול במזון – כלומר כל צורה שהיא של הכנת אוכל), פנצ'ריות, חנויות לממכר והתקנת אביזרי רכבמספרותמכוני שיזוףמכוני פדיקור ומניקורחנויות למכירת מזון לבעלי חייםאולפני הקלטותתחנות מוניות, מסגריותבתי מלאכה לייצור שלטים ועוד.

עסקים אלה יוכלו להגיש לאגף הרישוי ברשות המקומית תצהיר כי הם עומדים בכל התנאים הנדרשיםולקבל – כאמורתוך פחות מחודש – היתר מזורז המהווה רישיון שתקף למשך שנהלתצהיר יש לצרף מסמכים רלוונטיים כפי שנקבע במפרט האחידוכן יש לשלם אגרת רישוי.

חשוב להדגיש שבמהלך השנה בה יפעל העסק מתוקף ההיתר המזורז תתבצע בו ביקורתוכי לצד ההקלות בקבלת הרישיון ישנה גם כוונה לנקוט בסנקציות כבדות משקל כנגד בעלי עסק שהתצהיר שהגישו יתגלה ככוזב – ובראשם כמובן ביטול הרישיון.

במידה ובמהלך השנה לא בוצעה ביקורתיוארך תוקפו של ההיתר המזורז בשנה נוספת (לאחר שבעל העסק יגיש תצהיר מעודכן), ואם גם במהלך שנה זו לא בוצעה ביקורתהרי שהעסק יקבל רישיון עסק מלא (לתקופה המוגדרת בחוק בהתאם לסוג העסק).


הדרך הקלה לרישיון עסק – גם במסלול הרגיל

גם עסקים שאינם נמנים על רשימת הזכאים לפנות למסלול הירוק ולקבל היתר מזורז ייהנו מהרפורמה – ובעיקר משני שינויים משמעותיים:

האחדמפרטים אחידים (שגובשו בין השאר תוך הזמנת הציבור להביע את דעתו בנושאשמקלים על בעלי עסקים לדעת מה הדרישות מכל עסק ולהיערך בהתאםוהשניהגבלת יכולתם של הגופים השונים להערים תנאים נוספים בדרך להענקת הרישיון המיוחל.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישויגם במסלול הירוק והמקוצר ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולולפרטים חייגו: 050-8092338

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר