5 חוקי הבסיס בנושא רישוי סביבתי משולב

חוק רישוי סביבתי משולב הינו אחד מחוקי הרישוי החשובים ביותר. מטרת החוק היא לשפר את הליכי הרישוי של עסקים, כך שההגנה על הסביבה תהיה בסטנדרטים הנהוגים באירופה.
החוק הוצג בספטמבר 2015, וצפוי לחולל מהפכה של ממש מבחינת רישוי בעסקים שפעילותם עלולה לזהם את האוויר או הקרקע או ליצור מטרדים אחרים שפוגעים באיכות החיים של כולנו.
חוק רישוי סביבתי משולב הוא יוזמה של המשרד להגנת הסביבה, שמהווה את אחד מגורמי הרישוי עבור עסקים בתחומים רבים, וזאת מתוך ההבנה כי חובה עלינו למצוא איזון טוב יותר בין פעילות עסקית לבין מניעת פגיעה בסביבה.


איחוד היתרים

עפ"י החוק החדש, יאוחדו ההיתרים הבאים: היתר פליטה לאוויר, היתרי רעלים, אישור ותנאי רישיון עסק, אישור פינוי פסולת מסוכנת לא לאתר רמת חובב ואישור להקלה בהזרמת שפכי תעשייה לביוב.
איחוד ההיתרים נועד על-מנת לצמצם את הבירוקרטיה ולהקל על העסקים, כמובן מבלי לפגוע בשמירה על הסביבה.


שימוש ב "טכניקה מיטבית זמינה"

דגש חשוב במסגרת חוק הרישוי הסביבתי המשולב הוא חובת השימוש ב"טכניקה מיטבית זמינה" (BAT – Best Available Technology) על מנת לצמצם את ההשפעות הסביבתיות השליליות של כל פעילות עסקית.
לדוגמה, עסקים יהיו חייבים להשתמש בטכנולוגיה העדכנית ביותר וזו שהתגלתה כיעילה ביותר למניעת פליטת חומרים מזהמים לאוויר, אם כי אנשי המשרד להגנת הסביבה ייקחו בחשבון גם את חישובי העלות תועלת של השימוש בטכניקה המיטבית – בהתאם לתחום הפעילות ולא לכל מפעל ספציפי.


שיתוף הציבור

הליך רישוי סביבתי משולב כולל גם פרסום של המידע המוגש למשרד להגנת הסביבה במסגרת הבקשה לרישיון עסק, על-מנת שהציבור יוכל להגיש הערות לגבי הפעילות המתוכננת והשפעתה על הסביבה ועל איכות חייו.
יש להדגיש כי תינתן תשומת לב מיוחדת למסמכים שעשויים להיות בהם סודות מסחריים או סודות ביטחוניים, ואלה לא יפורסמו.


שינויים במפעל

החוק החדש כולל התייחסות גם לשינויים במפעל או בעסק במהלך תקופת הרישיון – כל שינוי מחייב הודעה מראש למשרד להגנת הסביבה, ואם מדובר בשינויים משמעותיים, נדרש גם אישור מאנשי המקצוע המוסמכים לכך.


תקופת הרישיון

בהתאם לחוק רישוי סביבתי משולב, רישיון עסק למפעלים שמוגדרים כ"טעוני רישוי סביבתי" יהיה תקף לפרק זמן של 7 שנים.

התקשרו כעת לאביב וקבלו מידע אמין ומקצועי בנושא הנפקת רישיון – 050-8092338
להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר