רישוי עסקים במועצה האזורית חבל אילות

רישוי עסקים במועצה האזורית חבל אילות נעשה בהתאם למדיניות המקדמת פיתוח כלכלי תוך שמירה על הסביבה הטבעית והנופית של האזור. התהליך מתוכנן להיות נגיש ויעיל, תוך מתן דגש על תמיכה בעסקים קטנים ובינוניים, וכן בעסקים התורמים לכלכלת האזור ולקהילה.

במועצה האזורית חבל אילות, התהליך כולל בדיקה מקיפה של העסקים, הן מבחינת תקנות בטיחות ובריאות, והן בהקשר של עמידה בתקנות סביבתיות ותכנוניות. עסקים הפועלים באזור נדרשים להציג את המסמכים הרלוונטיים, כגון תוכניות בנייה, אישורים סביבתיים, ולעבור בדיקות שונות לקבלת הרישיון הנדרש.

המועצה מעניקה תמיכה ומידע לעסקים במהלך התהליך, ומסייעת במילוי טפסים ובהבנה של הדרישות הנדרשות לרישוי. ישנה גם נכונות לעבוד בשיתוף פעולה עם העסקים לצורך קידום יוזמות חדשניות שיתרמו לפיתוח הכלכלי של האזור.

מועצה אזורית חבל אילות מודעת לפוטנציאל התיירותי והחקלאי של האזור ולכן מקדמת רישוי עסקים שיכול לתמוך בפיתוח זה. היא שואפת ליצור סביבה עסקית אטרקטיבית שתגרום לעסקים לפרוח ולהתפתח, תוך כדי תמיכה באחריות הסביבתית ובקיימות.

בסופו של דבר, תהליך רישוי העסקים בחבל אילות מיועד לוודא שהעסקים באזור פועלים בהתאם לחוק, תוך תרומה לפיתוח האזורי ושיפור איכות החיים של התושבים.

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית חבל אילות? 

חשוב שתדעו:

המועצה האזורית חבל אילות היא המועצה האזורית הדרומית ביותר בישראל כאשר מדרום לה נמצאת רק העיר אילת. יותר מכל ידועה המועצה בזכות קיבוץ יטבתה והמחלבה, אבל רק מעטים יודעים שהיא כוללת עוד 9 קיבוצים ו-2 יישובים נוספים – באר אורה ושחרות. האקלים המדברי המאפיין את המועצה מכתיב גם חלקים ניכרים מענפי התעסוקה שבה – גידול ועיבוד תמרים, הפקת חשמל באמצעים סולאריים, בנייה מדברית ותיירות. בין היתר פועלים בתחומי המועצה בית מלון, פונדק, אכסניית נוער, חאן מדברי וכפר נופש.

הקמת עסק חדש במועצה האזורית אילות מחייבת את בעל העסק להגיש בקשה לרישיון עסק. רישיון העסק נועד להבטיח עמידה של בעל העסק בכל התנאים המתחייבים מנוסח חוק רישוי עסקים, ולדאוג לשמירה על תקנים מחמירים לאיכות סביבה, היגיינה, בטיחות ועוד.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338.

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול המועצה האזורית חבל אילות לרבות הנחיות מיוחדות:

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

בדומה לתהליכים אחרים בישראל – גם תהליכי הוצאת הרישיון הינם תהליכים מורכבים וארוכים. את כל המידע המקדמי שתזדקקו לו על מנת להגיש בקשה לרישיון עסק תוכלו לקבל מנציג של מחלקת רישוי עסקים ושילוט. המחלקה היא גם זו שאחראית להעביר את הבקשה שלכם לכל הגופים הרלוונטיים – כיבוי אש, משטרה, משרד הכלכלה, מחלקת הנדסה ואחרים.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי. בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

השלב הבא בדרך להשגת רישיון עסק הוא הגשת תכנית עסק. כל מועצה קובעת את קנה המידה שבו יש להגיש את התכנית, ולכן דאגו לברר מראש כיצד עליכם להגיש את התכנית ומה היא צריכה לכלול. בדרך כלל תתבקשו לסמן על גבי התכנית ציוד לכיבוי אש, יציאות חירום, פתחי ניקוז וכדומה. הגשת התכנית צריכה להיעשות לאחר שחתם עליה אחד מאנשי המקצוע שהוסמכו לכך בחוק – אדריכל, הנדסאי או מהנדס בניין, למשל. לכל זה צריך לצרף גם מסמכים בהתאם להנחיות הנוספות של המועצה, שכוללים תרשים סביבה, מפה מצבית , טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח וכדומה.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים במועצה האזורית חבל אילות

מחלקת רישוי עסקים ושילוט של מועצת חבל אילות היא זו שתדון בבקשה שלכם לקבל רישיון עסק. טופס הבקשה יוקלד למחשב ויועבר למנהל רישוי עסקים. לאחר האישור של המנהל, תקבלו אישור על הגשת הבקשה, ומשם היא תעבור למנהל ההנדסה ולגורמי הרישוי השונים. חשוב לציין כי לטופס הבקשה עליכם לצרף גם:

  1. תכניות סניטריות על פי טופס הנחיות שתוכלו לקבל במחלקת רישוי עסקים ושילוט.
  2. צילום תעודת זהות של בעל העסק ו/או אישור מרשם החברות (במקרה של חברה בע"מ)
  3. חוזה שכירות או נוסח טאבו
  4. אישור תשלום אגרה על פי תקנות רישוי עסקים.

אם שכחתם לצרף את אחד המסמכים הדרושים, קיים סיכוי שהבקשה שלכם תידחה, ותקבלו בדואר נימוק בכתב שיכלול את הסיבות לדחייה.

חוששים שבקשתכם לרישיון עסק לא תאושר? אנו באביב ברישוי נשמח לסייע בהכנת הניירת ובהגשת הבקשה על מנת להעניק לכם את מירב הסיכויים לאישור הרישיון! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

מרגע הגשת טופס הבקשה לרישיון עסק יעברו בין חודשיים לשישה חודשים עד להנפקת הרישיון, בתנאי שהעסק שלכם עומד בכל דרישות החוק, ולאף אחד מהגופים המאשרים אין הערות לגבי הבקשה. במידה שיהיו הערות על ליקויים בבקשה, תידרשו לתקן אותם לפני שתוכלו לקבל את רישיון העסק, ומשך הזמן עד לקבלת הרישיון יתארך ויתעכב.


תקנות ייחודיות לתהליך רישוי עסקים במועצה האזורית חבל אילות

כדי לעמוד בתנאי רישיון העסק שתקבלו, עליכם להקפיד למלא אחר כל התנאים ברישיון, וכמו כן אחרי חוקי העזר והתקנות של המועצה האזורית חבל אילות הנוגעות לבתי עסק. בין היתר חוקים אלה כוללים:

  1. איסור על עקירת עצים וצמחים ללא אישור מראש המועצה.
  2. חובת הדברת מזיקים וזבובים בשטח העסק.
  3. השתתפות בעלויות סלילת כבישים ומדרכות.
  4. מחזור פסולת בהתאם למתקני המחזור המוצבים בקרבת העסק.


אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקראטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר