רישיון עסק למכולת

מכולת היא אחד מסוגי העסקים הנפוצים ביותר בישראל – גם בעידן הסופרמרקטים הענקיים עדיין חלק בלתי מבוטל מהקניות שלנו מתבצעות במכולת השכונתית הקרובה לבית, ובאופן טבעי עסק שכזה נדרש לקבל רישיון עסק כדי לפעול כחוק.

מיהם גורמי הרישוי עבור מכולות?

כדי לקבל רישיון עסק, מכולת – שבצו רישוי עסקים מוגדרת כ"מרכול" ובאופן טבעי שייכת לקטגוריה של מכירת מזון – זקוקה לאישורים מטעם משרד הבריאות, הרשות הארצית לכבאות והצלה והרשות המקומית שבשטחה היא עתידה לפעול.

למי מוגשת הבקשה לרישיון עסק?

בקשה לקבלת רישיון עסק למכולת מוגשת למחלקת רישוי עסקים ברשות המקומית, וזו מעבירה את כל המסמכים הרלוונטיים גם למשרד הבריאות ולרשות הארצית לכבאות והצלה. ניתן לפנות לגופים אלה בבקשה לקבלת מידע מקדמי כדי לתכנן את המכולת בהתאם לכל הדרישות העדכניות.

רישוי עסקים למכולת

האם ישנה הבחנה בין סוגים שונים של מכולות?

כן. ההבחנה העיקרית היא בין מכולות שמתבצע בהן טיפול במזון (כולל משלוחי מזון) לבין מכולות שהפעילות היחידה שמתבצעת בהן היא מכירת מזון וכן מוצרי צריכה נוספים (לשימוש ביתי או אישי בלבד). מכולות מהסוג הראשון מחויבות באופן טבעי לעמוד בדרישות מחמירות יותר, וכמו כן תוקף רישיון העסק שניתן להן הוא ל-10 שנים בלבד (לעומת 15 שנים במכולות שלא מתבצע בהן טיפול במזון). הבדל משמעותי נוסף הוא שמכולות מהסוג השני יכולות לפנות למסלול ההיתר המזורז.

מהן הדרישות של הרשות הארצית לכבאות והצלה?

לרשות הארצית לכבאות והצלה דגשים ספציפיים לגבי סוגים שונים של מכולות. בנוסף להבחנה בין עסקים שמתבצע בהם טיפול במזון לבין כאלה שלא, ישנן גם דרישות ספציפיות למשל ממכולות שנמצאות מתחת לבניין שמשמש למגורים וכן ממכולות שהן חלק מקניון או מרכז מסחר שהוא חלק מבית חולים, בית דיור מוגן וכו'.
באופן עקרוני הדרישות של רשות זו מתייחסות למערכת החשמל במכולת, לקיומם של אמצעי כיבוי אש שונים, שילוט מתאים ותאורת חירום. יצוין כי מכולות ששטחן הוא עד 300 מ"ר ולא מתבצע בהן טיפול במזון יכולות להגיש תצהיר המעיד על עמידה בכל תנאי צו רישוי עסקים (וכמובן לקיים את כל הוראות החוק) במקום לעבור את מסלול הרישוי המלא מול רשות כיבוי אש.
צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק – 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם. 
למידע נוסף על הנפקת רישיון יצרן

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר