תכנון מטבח מסעדה

כל יזם שחושב לפתוח מסעדה יודע שאחד מאבני היסוד בהקמת מסעדה מצליחה הוא תכנון מטבח מסעדה שלב זה הוא הקריטי ביותר, ישנם מספר דברים חשובים שיקבעו אם המסעדה תצליח או תכשל אך ורק על סמך המטבח שלה. לכן כאשר מתכננים מטבח במסעדה יש לקחת בחשבון מספר גורמים חשובים ביותר, את דברים אלו נפרט במאמר אשר מוצג לפניכם. המומחים של אביב ברישוי יסיעו לכם בתכנון מטבח מסעדה אשר יעמוד בכל הדרישות והתקנים הנדרשים תוך הקפדה על אבזור מקצועי אשר יגרום למסעדה שלכם להצליח ובגדול.

 

למה חשוב לתכנן את מטבח המסעדה

אין ספק שיש המון גורמים אשר בהם תלויה הצלחת המסעדה החדשה, אם זה אופי המסעדה והרכבת התפריט, אולי עיצוב המסעדה והקונספט הייחודי לה או עוד שלל דברים שונים אשר חשוב להקפיד עליהם שמתכננים מסעדה חדשה. אך למטבח יש מקום של כבוד בתכנונים אלו במטבח יקרה כל הקסם, אם זה המנות שיצאו לסועדים ומה שיגרום להם לחזור שנית למסעדה או שמירה על דרישות ותקנים של משרד הבריאות על מנת לעמוד בתקן הנדרש. תכנון המטבח במסעדה מהווה שלב עיקרי וחשוב מאוד שיש לשים עליו דגש רב. המטבח צריך להכיל את הציוד הנדרש לאופן הבישול של המסעדה, אך כמובן גם להתאים לטבחים העובדים בו ולצורת הבישול בה הם מתמחים. כלל הדברים הללו יצרו חיבור בין המטבח למסעדה ובעיקר ללקוחות מה שיגרום להצלחת העסק ולחזרה של לקוחות פעם אחר פעם.

תכנון מטבח מסעדה
תכנון מטבח מסעדה

תכנון מטבח מסעדה – איפה מתחילים?

הגיע הרגע והתחלתם בהקמת המסעדה החדשה שלכם, זאת שחלמתם עליה שנים ואתם כבר מתים שיגיעו לקוחות לטעום את המנות המיוחדות אצלכם. אנו בטוחים שכבר הבנתם את חשיבות תכנון מטבח המסעדה בצורה מקצועית וטובה ביותר. אז תחילה יש לעבור על אופי המסעדה ולהרכיב סקירה מקיפה על המסעדה החדשה: מה הקונספט של המסעדה? האם יש בה סגנון בישול ספציפי שאנו רוצים לשים עליו דגש?. יש לבחון היטב את התפריט שאותו נרצה להגיש במסעדה, התפריט ייתן לנו אפשרות לתכנן היטב את המטבח ולבחון דברים שונים כגון: כמות עמדות הגז והטיגון, מספר הכיורים או באיזה אופן יעבור המזון מרגע הכנתו ועד לרגע ההגשה. כמובן שגם לכמות הסועדים יש חשיבות רבה בשלבי התכנון וחשוב שכבר בהתחלה נדע לכמה סועדים המטבח מתוכנן להגיש. כלל הדגשים הלו וכאלו נוספים אשר יעזרו בתיאור המסעדה יגרמו לנו ליצור מטבח שישרת את הטבחים בצורה טובה ביותר למען הצלחת המסעדה.

 

איך נבחר מתכנן מטבח למסעדה?

תכנון מטבח למסעדה הוא לא דבר שיש להקל ראש בו כלל וכלל, מדובר בתחום חשוב מאוד בעל סעיפים רבים שיש להיות בקיאים ומקצועיים בהם. מתכנן המטבח חייב להיות כזה שבידו ניסיון רב בתכנון בכלל ובתכנון מטבחי מסעדות בפרט. המתכנן יכין תכנית מפורטת ומקיפה אשר תפרט את כלל מרכיבי המטבח על פי הדרישות שתיארנו בשלב הראשוני. על המתכנן להרכיב ממבט על את המטבח תוך התחשבות בסעיפים שונים ותקנות שונות. המתכנן צריך לעבוד אל מול יועצים שונים כגון: יועץ חשמל, אינסטלציה, מנדף, בינוי ובעלי תפקידים שונים אשר יסיעו בהקמת המטבח החדש בצורה הטובה ביותר. עבודה על המתכנן לעבוד בסנכרון עם כלל גורמי המקצוע ויצירת תכנית מפורטת למטבח תוביל את הפרויקט להצלחה וכך תגרום להקמת מסעדה מוצלחת מאוד.

 

תכנון מטבח מסעדה – דברים שחשוב לדעת

כאשר מתחילים בשלבי תכנון מטבח למסעדה יש מספר כללי ברזל שחשוב מאוד שנכיר ונזכור כך שסיום התכנון ואופן הקמת המטבח יהיו כמו שחשבנו בהתחלה. תחילה חשוב לבצע תיאום ציפיות מקיף עם המתכנן אשר אתו אתם עובדים ולעבור אתו על כל התוכנית שלב אחר שלב, כך שתכנון המסעדה יהיה מפורט ויענה על כלל הדרישות שאותם קבעתם, כמובן שיש לשים דגש על העובדים במטבח אשר מהווים חלק מרכזי בהצלחת המסעדה החדשה יש לבחון אם לעובדים יש דרישות מיוחדות או אולי לקחים ממטבחים אחרים שעבדו בהם בעבר ואותם היו מעוניינים לשפר, דברים אלו יובילו לכך שהטבחים במטבח או העובדים השונים יוכלו לקבל את הכלים המתאימים להכנת המנות בצורה הטובה ביותר. חשוב לשים דגש על סוגיית התקציב, יש לקבוע תקציב ולנתח את המסגרת הרצויה לטובת תכנון המטבח כך שנוכל להתאים את התכנון הרצוי לסכום הכסף אותו הינו מעוניינים להקצות לטובת הקמת המטבח. הדבר האחרון שיש לשים לב אליו הוא לוח הזמנים של הפרויקט, חשוב מאוד שכבר בשלב התכנון הראשוני נדע כמה זמן ימשך הפרויקט כולו ומה ההשלכות על המסעדה או על מועד פתיחה, יש לנתח כל שלב ושלב ולדעת כמה זמן הוא עלול להימשך, אנו ממליצים לקחת בחשבון עיכובים שונים. במידה ותקפידו ועל גורמים אלו תהיו בטוחים שתוכלו להיות רגועים בזמן העבודה המשותפת עם המתכנן על תכנון מטבח המסעדה שלכם.

תכנון מטבח מסעדה – יוצאים לדרך

אז אחרי שעברנו על כלל הגורמים השונים שאליהם יש לשים לב בזמן תכנון מטבח למסעדה אנו בטוחים שתוכלו לצאת לדרך ולבחור במתכנן אשר יקים עבורכם את מטבח החלומות שלכם. בחירת המתכנן צריכה להיות קפדנית מאוד כפי שנגענו כבר מוקדם יותר במאמר, למתכנן מרכיב חשוב בהצלחת המטבח ובטח בהצלחת המסעדה כולה. אצלנו באביב ברישוי לתכנון מטבח למסעדה, תוכלו לעבוד עם טובי המתכננים אשר יתנו מניסיונם ומהידע הרב שאותו רכשו במהלך השנים למען תכנון מטבח למסעדה בצורה הטובה ביותר תוך עמידה בכלל התקנים והדרישות המחמירות. פנו אלינו וקבעו פגישה עם מתכנן אשר יסייע לכם בשלב החשוב ביותר בהקמת מסעדת החלומות שלכם.

לשיתוף המאמר

כתיבת תגובה

לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר