רישיון עסק לקוסמטיקאיות וחנויות קוסמטיקה, מכון יופי, פדיקור, מניקור

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 1.4 א

משויך לקבוצה מס': קבוצה 1 – בריאות, רוקחות וקוסמטיקה

 

תיאור העסק הטעון ברישוי

קוסמטיקאיות, ברוב המקרים, זקוקות לרישיון עסק על מנת לפעול כחוק, ומאז כניסתה לתוקף של הרפורמה לגבי הליכי רישוי עסקים (בנובמבר 2013) התווסף מבחינתן גורם הרישוי משרד הבריאות. לגבי רישוי חנויות קוסמטיקה, מדובר בנושא מורכב למדי, כשבחלק מהמקרים יש חובת רישיון עסק ובחלק לא, ובנוסף גם גורמי הרישוי משתנים בהתאם לאופי החנות הספציפית.
באופן כללי מומלץ למי שרוצה לפתוח חנות שכזו לפנות לאנשי מקצוע בתחום רישוי העסקים ולהתייעץ עימם באופן פרטני. במקרים רבים ניתן יהיה לחסוך את הליך הרישוי היקר ולמקד את המוצרים והשירותים שמציעה החנות באופן כזה שימנע את הצורך התמידי ברישוי.

 

אילו קוסמטיקאיות חייבות ברשיון עסק ואילו לא?

על פי תקנות רישוי עסקים, כל עסק המקיים טיפולי יופי וקוסמטיקה מחויב ברישיון עסק, וזאת על פי התקנות הנוגעות לתנאי תברואה נאותים לעסקים לא רפואיים לטיפול בגוף אדם (התשנ"ג 1992).


רישוי חנויות קוסמטיקה

חנויות שמוכרות מוצרי קוסמטיקה בלבד, וששטחן אינו עולה על 800 מ"ר, אינן מחויבות ברשיון עסק. חנויות ששטחן גדול מהרף הנ"ל, או חנויות הנמצאות בקניון שאין בו חברת ניהול, זקוקות לרשיון לשם פעולתם. מאז כניסתה לתוקף של הרפורמה, התווספה לרשימת גורמי הרישוי של חנויות אלה משטרת ישראל, ואילו המשרד להגנת הסביבה הוסר מהרשימה.
חשוב להדגיש כי חנויות שמוכרות מוצרים ותכשירים המוגדרים בפקודת הרוקחים מחויבות בכל מקרה לעבור הליך רישוי (באמצעות הגשת בקשה באגף לרישוי עסקים של הרשות המקומית שבשטחה הם נמצאים) וכי עבורן ישנם 2 גורמי רישוי: משטרת ישראל ומשרד הבריאות.


תהליך קבלת רישיון עסק
:

  1. תיאום פגישה באגף הרישוי ברשות המקומית ובקשה לקבלת מידע מקדמי – בקשה זו מוגשת לאגף הרישוי ברשות המקומית שבתחומה עתיד לפעול העסק.
  2. פנייה לכל אותם גורמי רישוי רלוונטיים לרישיון עסק עבור רישיון עסק לקוסמטיקאיות וחנויות קוסמטיקה.

גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):
משרד הבריאותחובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): 3 שנים.

  1. רשימת הדרישות של משרד הבריאות בהתייחס לעסקים לא רפואיים המעניקים טיפול גופני כזה או אחר ארוכה, וכוללת, בין השאר, התייחסות מפורטת לגבי המבנה בו מופעל העסק (למשל קירות שאינם מעץ או אזבסט אלא בטון, לבנים או חומר קשה אחר, וכן נקיים למשעי ושלמים לחלוטין). בנוסף ישנה חובה לכלול בעסק חדר שירותים ובו כיור עם מים חמים וקרים, וכן דרישות לגבי אופן איסוף הפסולת, התאורה במקום והאוורור.
  2. דרישות אחרות נוגעות לקוסמטיקאית עצמה: עליה להיות ללא מחלות מדבקות למיניהן, להקפיד על שטיפת ידיים במים זורמים וסבון לאחר כל טיפול קוסמטי, וללבוש בגדים נקיים ובפרט כאלה המיועדים לעבודה. כמובן שכל ההנחיות הללו וההקפדה הגדולה עליהם נובעים מהרצון לשמור על בריאות ובטיחות קהל הלקוחות המגיע למקום. אי הקפדה עלולה לגרום לתפוצת מחלות ולפגיעה ברבים.
  3. אם מתקבלת תשובה חיובית מכל גורמי הרישוי, מקבל העסק רישיון עסק וזאת לפרק הזמן הקבוע בצו רישוי עסקים. תשובה שלילית מאחד מגורמי הרישוי מחייבת תיקון הליקויים.

לנוכח המורכבות של הקמת עסק העוסק בקוסמטיקה והדרישות המחמירות של משרד הבריאות, מומלץ בחום לעבור את התהליך מראשיתו ועד סופו עם "אביב ברישוי" – בעזרת הידע הרב והניסיון הרחב שלנו תוכלו לקבל רישיון עסק במהירות וללא הוצאות מיותרות ומכבידות

 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר