רישיון עסק לקונדיטוריה ומאפיה

הדרך אל קבלת רישיון עסק בענף המזון עלולה להיות ארוכה ומורכבת במיוחד, עקב הרגישות של התחום והשפעתו על בריאות הציבור, ובאופן כללי פתיחת מאפיה או קונדיטוריה מחייבת תשומת לב לפרטים רבים – בהתאם מומלץ לבצע מהלך עסקי שכזה באופן מושכל ובעזרת אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון בכל הנושאים הרלוונטיים, כולל הרישוי.


פתיחת מאפיה

כשמקימים מאפיה שמוכרת את הלחמים, העוגות ושאר המאפים לא רק ללקוחות מוסדיים אלא גם לקהל הרחב חשוב לבחור לוקיישן שבו הנראוּת שלה גבוהה, וליתר דיוק מקום שבו היא תוכל להפעיל את חוש הריח של עוברים ושבים רבים ככל האפשר. עוד דגש חשוב הוא ייחודיות, כדי להתבלט בשוק הצפוף למדי. רישיון עסק הוא כמובן חובה, ובפרט יש לעמוד ברשימת דרישות ארוכה מאוד של משרד הבריאות.


רווחיות מאפיה

רווחיות מאפיה מושפעת מגורמים רבים. עלות ההקמה גבוהה יחסית, בעיקר עקב הצורך לרכוש ציוד איכותי – תנורים עוצמתיים, מכונות לישה, מכונות חלוקת בצק, מכונות לעיצוב בצק ועוד – והצורך לתכנן ולעצב את המקום. כשמדובר על מאפיה ביתית, חלק מהפעולות הנ"ל ניתן לבצע גם באופן ידני, אבל במקרה כזה עלות התפעול השוטף תהיה גבוהה יותר בגלל כמות העבודה הרבה.


פתיחת מאפיה ביתית

מוצרי מאפה משדרים מטבעם תחושת ביתיות וחום. בהתאם ישנן בישראל לא מעט מאפיות ביתיות שמתנהלות במתכונת של עסק משפחתי ומבוססות על כישרון שעובר בגנים ועל מתכונים שעברו מדור לדור והשתדרגו כל הזמן. במקרים אלה ישנה נטייה לעתים לוותר על תוכנית עסקית מסודרת – טעות שעלולה לעלות לכם ביוקר.

רישיון עסק למאפיה וקונדיטוריה


תוכנית עסקית למאפיה

תוכנית עסקית למאפיה היא מפתח הכרחי למקסום הסיכוי להצלחה. התוכנית מאפשרת לאפיין את קהל היעד, להבין מהם המוצרים שכדאי לפתח ולייצר כדי להתבדל מהמתחרים, איך לשווק באופן יעיל את כל המאפים ובאופן כללי איך להפעיל את המאפיה בדרך המיטבית. התוכנית חייבת לקחת בחשבון גם את דרישות חוק רישוי עסקים ומשמשת כבסיס לתכנון המאפיה כך שכל הגורמים הרלוונטיים יאשרו את הבקשה לרישיון עסק.


תוכנית עסקית קונדיטוריה

גם קונדיטוריה זקוקה כמובן לתוכנית עסקית שהוכנה בעזרת אנשי מקצוע מיומנים בכך. על התוכנית לכלול פירוט מדויק של כל ההיבטים הקשורים להפעלת עסק מסוג זה – אסטרטגיה, טכנולוגיות, שיווק, כוח אדם ובריאות (צרכנים רבים בימינו מעדיפים במובהק מוצרי מזון בריאים גם כשמדובר על מאכלי "שחיתות" כגון עוגות ועוגיות). מרכיב חשוב במיוחד הוא מודל עסקי שמבוסס על נתונים מציאותיים, בוחן את ההשקעה הנדרשת בהקמת הקונדיטוריה, את תזרים המזומנים הצפוי ואת היכולת להגיע לרווחיות הרצויה.


תכנון קונדיטוריה

תכנון קונדיטוריה מושפע מאופי הפעילות הצפוי בה, ובפרט ישנה הבחנה בין קונדיטוריות שמיוצרים בהם מיני מאפים שונים לבין כאלה שמהוות נקודת מכירה בלבד. עוד הבחנה חשובה היא האם לקוחות הקונדיטוריה יכולים לשבת בה ולהתענג על הלחמים, העוגיות, הקישים וכו', או רק לקחת את המוצרים מעוררי התיאבון. בכל מקרה התכנון חייב להיות מותאם לדרישות משרד הבריאות ושאר הגורמים הרלוונטיים לאישור הבקשה לרישיון העסק.


רישיון עסק קונדיטוריה

על-מנת לקבל רישיון עסק לקונדיטוריה יש צורך בהיתר בנייה מתאים (או לחילופין היתר שימוש חורג). אם בקונדיטוריה מתבצע ייצור מזון, תנאי הכרחי נוסף לקבלת רישיון העסק הוא רישיון יצרן שאותו מנפיק משרד הבריאות. בכל מקרה הבקשה לרישיון עסק מוגשת לרשות המקומית, והיא מעבירה אותה לגופים האחרים שנקבעו בחוק – משטרת ישראל ומשרד הבריאות. רישיון עסק לקונדיטוריה ניתן לפרק זמן של 3 שנים.


רישיון עסק למאפיה

כל מאפיה – בין אם מגיעים אליה לקוחות ובין אם רק מתבצע בה ייצור של מאפים – מחויבת ברישיון עסק. בדומה להגשת בקשה לרישיון עסק לקונדיטוריה, חשוב מאוד להקפיד על הגשת כל המסמכים הדרושים ועל תכנון לפי דרישות משרד הבריאות, כדי לא לעכב את פתיחת העסק
קראו גם בנושא: צ'ק ליסט לפתיחת עסק חדש
צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק – 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר