האם לעסק שלך יש את כל האישורים הנדרשים?

אז הנה אתה הולך להגשים את החלום, הופך תכנית עסקית לעסק חי. אבל לפני שהתכניות ירקמו עור וגידים, יש כמה מהלכים חיוניים שלולא יתקיימו כחוק לא תוכל להגשים את החלום העסקי שלך. אחד המהלכים האלו הוא הליך רישוי עסק. מדובר בהליך שיש סביבו פרוצדורות של מילוי טפסים, איסוף מידע, התאמת נתונים וכך הלאה. האישורים העיקריים הנדרשים לאישור רישוי עסק כוללים את הפרמטרים הבאים:

  1. אישור אדריכלי (תרשים סביבה, מפה מצבית, תיאור מבנה העסק וכשירותו)
  2. אישור משרד הבריאות
  3. אישור מהעירייה בעיר שבה העסק יפעל
  4. אישור כיבוי אש
  5. אישור נגישות
  6. תיק עסק (תיק המפרט לגבי מהות העסק, אופי פעילותו, סוגי הממכר והסחורות בו, המבנה והמתקנים בהם הוא יפעל, ועוד)
  7. תצהיר (במקרה שזה רלבנטי)
  8. בקשה רשמית לרישוי עסק

חשוב לדעת שישנם מקרים בהם הרשות מעניקה היתר זמני להפעלת עסק עד למתן רישוי עסק מלא. הרבה אישורים כאלה ניתנו למשל בתקופת הקורונה, כשהרשויות אישרו למשך חצי שנה היתר זמני להפעלת עסקים רבים, כולל לעסקים ששינו את מערך הפעילות שלהם, בהתאם להגבלות משבר הקורונה (למשל מעבר משולחנות סועדים למשלוחי אוכל, וכדומה).


שירות של חברה מתמחה יעשה לכם את העבודה

כמו בכל הליך שאזרח אמור להתנהל בו מול מוסדות המדינה, ישנו הסיכוי להסתבך לתוך הליך מסורבל עם ריצות אינסופיות סביב הגשות טפסים ומילוי שאלונים, וישנה הדרך הקצרה יותר לבצע את התהליך ביעילות מקסימלית. לגבי הליך רישוי עסק, אין ספק כי שירות של חברה שמתמחה ברישוי עסקים ינהל את התהליך על הצד הטוב ביותר. חברה שמתמחה ברישוי מסוג זה יודעת במדויק איזה טפסים נדרש למלא, איזה תכניות יש להגיש, איזה אישורים המדינה דורשת מבעל העסק להציג לה ואיך בנוי כל שלב ושלב עד לקבלת הרישוי בפועל. על כן, מומלץ להיעזר בחברה מתמחה, לתת לה להוביל את התהליך ולהיות בראש שקט, מתוך ידיעה שלעסק שלך יהיו כל האישורים הרלבנטיים על מנת שיקבל את רישוי העסק בהקדם וללא עיכובים מיותרים. עסק לא בונים לבד.

לשיתוף המאמר

כתיבת תגובה

לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר